Inlägg från: FruFA79 |Visa alla inlägg
  • FruFA79

Bugaboo tråd nr 16

Vi har köpt en svart/grå Cameleon på 1Klass, och till det en grå Bugaboo-åkpåse... Men nu när jag ser det, så ser kombon sååå "mörk" ut... Vilken färg på åkpåse tycker ni att vi skall köpa till? Vi har varit på köns-UL & vet att det är en kille i magen, och vi vill inte ha cerise eller röd åkpåse till en kille...

• FruFA79

Jag gillar inte den blå färgen på toppklädseln, men passar den off-white till grå basklädsel? Eller blir det för ljust till?
    Tavk för tipset förresten; behåller den grå åkpåsen då, för den passar ju både ligg- och sittdelen

modestyclara skrev 2009-01-01 20:32:18 följande:
    FruAhlander skrev 2009-01-01 19:40:17 följande:
    Jag skulle hellre pigga upp vagnen med en glad toppklädsel. Är ju ändå den som syns mest när ni ahr liggdel. Vad sägs om den snygga blå? Den ljusare tycker jag är läcker och snygg till grå bas.
  • FruFA79

Ja, precis... Men jag börjar använda den svarta toppklädseln mars - maj & byter till den off-white till sommaren !

modestyclara skrev 2009-01-01 21:03:14 följande:
    FruAhlander skrev 2009-01-01 21:00:16 följande:
    Absolut. Dock lär den ju bli smutsig fort om du fäller vagnen och stoppar in och ur bilen. Men den går ju att tvätta så det är väl ingen fara eg...
  • FruFA79

Hoppas att min Cameleon som vi skall hämta i butiken på måndag(beställd från 1Klass i jönköping, december -08) inte har chassi-problem. Hur vanligt är det? Vad gör man då??

Har nu tips på skötväska som sitter bra på handtagen till en Cameleon? Jag provade att hänga på en Skip Hop i butiken, och den stack liksom ut, så att den var i vägen för den som kör barnvagnen. Vilka märken & modeller passar??

• FruFA79

Vilka säljer sådana fästen?

AnniPanni skrev 2009-01-02 11:30:11 följande:
    pucken skrev 2009-01-02 11:24:08 följande:
    Jo dåMed Tinkafu fästen så sitter den perfekt, funkar med bara remmen också Jag har en sån fast större (Carry all) i grönt - me love
  • FruFA79

I dag så har vi varit & hämtat våran Bugaboo Cameleon på 1Klass ! Nu står vagnen och bara väntar på en första åktur... 60 dagar till bf, hihi.

Köpte Bugaboos åkpåse, och under den skall jag ha ett fårskinn som jag köpt på Babyproffsen (babyanpassat). Bebisen skall ha Polarn & Pyrets fleeceoverall. Räcker det tror ni?
    Bor i västra sverige, där det just nu är -12 grader *burr*
    Hoppas på en mild mars månad...

Hur viker man förresten åkpåsen så att den passar i liggdelen? Blir ju lite "kanter" i ryggen på bebisen av hålen som är till sittdelen.
    Såg även att det var med ett Buggaboo regnskydd. Det trodde jag att man köpte till? Eller följer det alltid med?

• FruFA79

Tack för alla svar ang. Bugaboos åkpåse + Pop-overall & fårskinn.
    Bra tips där... Som "förstagångsmamma" så är allt NYTT !
    Brukar ni ha en liten kudde under huvudet på bebisen i liggdelen? Känns inte så bekvämt annars?

• FruFA79

Jag funderar på att köpa en "sommarklädsel" till buggan, och då off-white... Men jag har OiOi:s Hobo Dots ui grå/svart för vagnen är grå/svart just nu...
    Kanske skulle en "Petunia" i nya färgen passa fint till då? Vart shoppar man den på nätet??

• FruFA79

Vi har oxå en grå/svart Cameleon... Jag bor i en litet, liten stad så skötväskor shoppar jag på babyshop.se eller kidzshop.se eller... Ja, det finns hur många som helst.
    Jag hade beställt Bugaboos skötväska i grått, men jag ångrade mig när vi skulle hämta vagnen. Så det blev en sådan här i grå/svart: www.babyshop.se/system/search/product.asp&c=23&page=2&rnum=43

Anni 85 skrev 2009-01-06 16:09:46 följande:

Hej Vi har köt en cam Grå/Svart. Och nu tänkte jag då köpa en skötväska till denna. Men ja har hört att Bugaboos egna inte är så poppis. Och ja har sett er nämna andra märken ni gillar. Men var köper ni dessa, finns de bara på internet? Ja bor i Uppsala och här finns det då ingen butik som har annat än tex. brio/emmaljungas egna. Tipsa på affär i stockholm kanske??. och gärna tips på väska som passar! . Så får ja ta mig en sväng dit å kika, man vill ju gärna se väskan in real life!
  • FruFA79

Jag får hem min OiOi Hobo som jag beställt från babyshop i morgon, så då kan jag svara på frågan...

madebyinferno skrev 2009-01-06 18:03:14 följande:
    Ingen som har eller kan ordna bild på hur en oioi hobo ser ut inuti, eller iaf beskriva om det finns några fack mer än det stora???? pease
  • FruFA79

I dag fick jag hem min beställning från "Babyshop", en OiOi Hobo Dots grå/svart och en vagnmobil från Lundmyr. Inget passade; skötväskan var fel grå färg till min grå/svarta Bugga och vagnmobilen var för stor för vagnen...
    Vilka skötväskor & vagnmobiler har ni andra??
    Funderar på en helt enkel kol eller svart Skip Hop Duo Deluxe - hänger den bra på en Cameleon?

• FruFA79

Vi har en grå bas & svart topp, Bugaboo Cameleon. Vilken skötvöska skall jag välja då, enfärgad, Skip Hop Duo Deluxe KOL eller svart? Är KOL samma som grå basklädsel Bugaboo?

Tacksam för svar !

• FruFA79

Jag köpte mugghållare för 220:- förra veckan på på 1Klass.

Riala skrev 2009-01-13 15:02:08 följande:
    Jag var inne och köpte en mugghållare idag och fick betala 249 kronor. Butikskillen sa att den kostade så mycket överallt, jag tyckte att det verkade konstigt, men han hävdade att det höjts nu på grund av att de köps i euro. Har ni hört nåt om det?
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16