Inlägg från: AnniPanni |Visa alla inlägg
  • AnniPanni

Bugaboo tråd nr 16

NÅgon som har en Gaia på buggan?

Har gett upp OiOi carry allen - den satt inge bra alls ju men så har mannen *kors i taket* bestämt sig för att Gaian är lagom stor och snygg (och det som är mest kors i taket är väl att han inte alls fick slag när jag sa att den kostar 900 utan tyckte att jag skulle köpa den )

• AnniPanni

Kajsan skrev 2008-12-08 11:00:24 följande:

Jag har nog något kort tror jag.Jag har en gaia nu som jag ska sälja för jag har kommit på att den är onödigt stor.Det borde jag fattat innan jag köpte den eftersom jag sålde min förra pga det Men den hänger bra på vagnen.
    [/citat]

ha ha Jo den är stor men det är ju precis det vi behöver. Har tröttnat på att behöva ha plastpåsar i varukorgen med alla grejer när alla barnen är med.
    SooJuicy skrev 2008-12-08 13:38:39 följande:
    [citat]
    Annipanni: Här är gaian på buggen.
    Åh tack för bilden! Funkar det att hänga den i bagclipen? Den rosa var ju underbart fin men jag tror nog att jag får ge mig lite faktiskt och låta mannen välja den här gången Precis ALLT är ju rosa här hemma. Råkade plocka med mig hem en rosa Buggysnuggle häromdagen med *oops*
  • AnniPanni

SooJuicy skrev 2008-12-08 14:22:05 följande:

Jadå, funkar perfekt att hänga den i bagclipsen oxå, har precis bredden mellan ringarna på väskan. Haha, va snällt att låta han välja färg nu då Jag köpte en dubbel-uj i pink romance....rosa och blommig, min man betalde. När den kom hem och stod i hallen skrattade han bara, inte mer rosa nu tack, hade jag vetat hur den såg ut hade jag inte belt den han trodde jag beställde en svart som vi hade sist vi hade dubbel uj
    ha ha tänkte att mannen kunde få bestämma _lite_ i alla fall
    Pratade precis med honom och probelemet nu är väl att han bestämt sig för en canvas bloom sand *hmm* Ja sa ok - om jag får en vit eller sand suffla (har en blommig suflett, rosa åkpåse och grå bas - passar ju inte direkt till väskan) Och ännu mer kors i taket så var det också ok ....
    Undrar om offwhite eller sand passar bäst till?
  • AnniPanni

Måste säga att jag är förvånad!
    Behöver ju reklmaera mitt tredje chassi och kände att jag faktiskt inte vill betala för frakten ifrån Babytrader så jag mailade kort och gott direkt till Bugaboo och "klagade". Det visade sig fort efter mailkonversation att det är FEL på både mitt chassi OCH min ram *suck*.
    Men det som förvånade mig var att så fort jag har mailat ner en kopia på pengaöveföringen till Babytrade så skickar Bugaboo upp ett nytt chassi och ram gratis - det är vad jag kallar bra service
    (jämnfört med babytrader som jag fick tjata på men de är ju ok ändå absolut)
    Hmm snart har jag bytt alla delar på min cam ju - och jag som köpe en bugga för att den skulle vara så bra och framförallt hållbar.. Tur att man älskar vagnen i alla fall

• AnniPanni

imsa skrev 2008-12-11 00:17:02 följande:

vänner till oss var inne på bugaboo men slog till på en britax. den ska vara lätt att fälla upp och blir hyfsat liten. men den kommer ju inte i närheten av funktion och snygghet, tycker jag. jag är inne på mitt 3:e eller 4:e chassi nu. jag vet inte vilket. "delar" sig detta också så har vi förvarnat om hävning. men dom visste inget om detta i butiken. eftersom vi köpt vår vargn lååångt från oss så funderar vi först på att (innan vi tittar på annan vagn) köpa en ny hos en försäljare här. och hoppas att vi för en gångs skull får ett ordentligt chassi. för jag kan verkligen inte tänka mig en annan vagn. mutsy, by the way, är det någon som testat dom?
    Kontaka Bugaboo på en gång istället så kan ni få eventuella fler chassin skickade till er istället
  • AnniPanni

imsa skrev 2008-12-11 00:35:46 följande:

gäller det även om man köpt vagnen i butilk i sverige?vet inte om jag orkar hålla på att byta så länge till...vad händer om det inte rättar till sig? och vad händer efter 2 år? och det kommer ju antagligen vara skitsvårt att få vagnen såld om man nu skulle vilja det då folk drar öronen till sig med det här felet.
    Är du missnöjd med återförsäljaren så ska du ju kontakta Bugaboo. Jag köpte iof min cam ifrån Babytrader men det spelar ju ingen roll i vilket land man köpt vagnen.
    Jag ville inte betala de där 25Ei frakt, du vill väl inte betala soppa för att åka långt vaje gång ett chassi strular - det är ju samma sak. Bugaboo har en produkionsfel just nu och det vet de om.
  • AnniPanni

JennnyT skrev 2008-12-11 08:53:36 följande:

En fråga bara? Är det vanligt att buggor går sönder? Jag menar förutom "glidstrul" etc för det är ju en annan sak, men att de går sönder på annat sätt, hjulinfästningar, mekanismer och annat? Brukar äldre buggor funka bra? Har fortfarande inte kommit fram till hur rädd man ska vara om den...
    Nope det är inte vanigt. Buggan håller för det mesta, bara glidproblemet just nu.
    Ett par kompisar lyckades ha av swivelhjulen men det var mer pga kass körining, fungerar ju inte riktigt att "djupdyka" ifrån en superhög trottoarkant, ta sats och hoppas på det bästa
  • AnniPanni

JennnyT skrev 2008-12-11 08:55:37 följande:

Svar på #242Men är det fel på din ram? Vad kan det bli för fel på dem då?
    Det var tjejen på Bugaboo böjade fråga hur min ram fungerar, om knaparna funkar som de ska etc. Jag var ju ärlig och sa att de ibland fastnar i intryckt läge, ibland inte klickar i alls och det verkade som att det inte alls var någon nyhet för henne. Så jag fick bara svaret att "I can confirm that you need both a new chassis and seat frame" inget tal om att smöja eller liknande.
    Fast det kan ju vara så enkelt att de bara behöve smörjas men att iom att jag har haft sådana problem med chassina får en ny ram på en gång. äh jag vet inte.
  • AnniPanni
    v i r r a skrev 2008-12-11 11:51:26 följande:
    Jag kan ju inte neka till att jag blir lite nervös nu när jag läser om allt strul! Vi beställde en cameleon förra veckan med leveranstid på ca 7 veckor. Vilket chassi gäller detta? Har dom åtgärdat problemet så att man får fungerande chassin om man köper nytt nu? Finns det någonstans man kan läsa om och förstå problemet? Ber om ursäkt om mina frågor är uråldriga Ni måste bygga en databas av all fakta som säkert går att hitta i de här trådarna!
    Njae näe ja Glidproblemen började med de nya chassina dvs de som finns i affärer nu. Ifrån början var det skruvar som höll fast snapfästena sen bytes det till popnitat. De popnitade ska vara ok men jag ska reklamera ett i dagarna De flesta är ok men det har varit lite problem med att handtagen glider för att snapfästena inte riktigt orkar hålla fast men det är långt ifrån alla som får problm!
    Jag har haft otur och ska som sagt reklamera mitt tredje chassi nu.
  • AnniPanni

Riala skrev 2008-12-11 11:58:10 följande:

Hejhoj!Jag har inte skrivit nåt här förut, men jag läser lite sporadiskt :)Vår lilltjeja (4 månader) har just hoppat över till sittdel och hon stortrivs! Men jag vet inte hur jag ska hålla henne varm nu när det börjar bli minusgrader ute. Alltså, jag vet inte vilket som är bäst, mest praktiskt och gärna snyggt, hihi.Vi har en cam, brun bas och offwhite top. Just nu räcker det med den snygga filten jag hittade i höstas (offwhite med stora bruna prickar), men hur gör jag vid minusgrader? Hur gör ni?Jag är inte så sugen på åkpåse egentligen, tror jag. Känns lite dyrt med, tyvärr (eftersom jag i såfall vill ha bugaboos vita ;) ). Funderade lite på nån fårfäll, men det är ju inte så billigt det heller. Så, min lilla fråga, hur har ni vinterbonat era små i sittdel?Och en ytterligare fråga när jag ändå håller på! : Har en stor JuJuBeväska (är en över-packare och har 2 barn, så jag mååste ha den med mig överallt) och känner att det vore bra med väsk-clips eftersom den alltid är i vägen på nåt sätt (använder ståbräda till storebror). Ni som vet, är bugaboos clips nåt att ha? Hur funkar de? Eller är det bättre med JuJuBes egna?
    Mest praktiskt är absolut en åkpåse, ialla fall till en så pass liten. Jag har buggas egna och har använt den sen i oktober någongång och tycker att den behövs varje dag trots att dottern har vinterovreall på sig (en tunnare overall). Sittdelen blir mysigare, mer ombonad och så är den ju snygg också När det är riktig kallt så åker det i en tunnare fleecefilt över benen också. Emma är 11 månader och går inte så hon sitter still hela tiden
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16