• jule

Bugaboo tråd nr 16

Gozzi skrev 2008-12-15 12:15:57 följande:

Hur är det igentligen, "måste" man ha Bugaboos egna åkpåse i sittdelen, eller funkar det lika bra med en annan fast sitsen är ergonomisk utformad??Har sett en påse som heter Eskimo star och jag älskar den!
    en kompis till mig har den å den e jättefin MEN jag tror den blir för stor i buggan, jag upplevde den som ganska stoppad i sin vaddering, vilket kan göra att den är lite svårformad och kanske "pöser" över lite i sittdelen just pga av att sittdelen är skålad men jag vet inte en tanke bara...
    en åkpåse som liknar denna är ju den från 7 AM, har själv en sån å den funkar super i buggan, bild finns i mitt galleri men den sitter då i vår bee ist men du får ju en aning om hur den ser ut iaf
  • jule

Jolley skrev 2008-12-15 18:46:56 följande:

Nu måste ni hjälpa mig snabbt: Kan man ha Cameleon-klädslar till en Frog??? Alltså hela top-setet (liggdelslocket bryr jag mig inte om då det gäller till en sittvagn, men resten ). Sitter cam-sufletten snyggt utan att man behöver byta spännen m.m.??
    ja d kan man men jag skulle rekommendera att byta till cam suffletfästen dock, jag har enbart camklädsel på min frog nu både bas å top , bild finns i mitt galleri. bilden på frogen m liggdel å suffla i sand e innan jag bytte till cam-suffletfästen så då får du ju ien hint om hur den sitter utan...
  • jule

Jolley skrev 2008-12-15 18:55:21 följande:

jule skrev 2008-12-15 18:51:04 följande:
    Ok, vad bra! Köpte du helt ny Cam-bas? I så fall, vad kostade en o var köper man sådana??
    precis som mamma2003 sa, jag köpte min bas å varukorg på KIDZ
  • jule

Jolley skrev 2008-12-15 20:58:02 följande:

Jag är nog lite slow... Om jag vill ha helt nytt tyg till en Frog (cam-klädsel!) måste jag då köpa allt detta (hittat på Kidzshop):1. Sittdelsbas (VAD är det exakt?).2. Varukorg. (Det fattar jag i alla fall vad det är! ).3. "Skräddarsydd klädsel i canvas" är det toppklädsel, eller? Behöver jag allt detta eller räcker det med ettan + tvåan och så en suflett, inte hel toppklädsel...?*snurr snurr*
    om du inte vill ha ngn sittdelstop över din basklädsel så funkar d ju enbart m 1+2 samt en sufflet men personligen tycker jag ju att d blir finare om man även har en sittdelstop (tyget över ryggen) ofta väljer man ju i en annan färg än basen.
  • jule

Jolley skrev 2008-12-15 21:05:57 följande:

jule skrev 2008-12-15 21:00:28 följande:
    Ok... Tack för svar! Då blir det ju dyyyyrt.
    mmm men topset brukar ju gå till rätt så bra pris på både blocket å tradera även baser kan du ju finna emellanåt så håll utkik , har du köpt en frog eller tänker du köpa?
  • jule

Jolley skrev 2008-12-15 21:20:51 följande:

jule skrev 2008-12-15 21:16:36 följande:
    Nä, har inte köpt än! Jag velar mellan Cameleon och Frog... Men är det så att man KAN ha camens klädslar (det ser ju ut så i ditt galleri - snyggt!) så tror jag det blit en Frog mest pga det fasta handtaget (gillar det, det känns tryggt!). Har du BÅDE cameleon och frog? Vilken e bäst...?
    har ingen cam bara frog å bee och helt ärligt så e jag inte sugen på ngn cam särskilt inte nu m strulande chassi, personligen gillar jag frogens chassi mer då jag tycker d e "renare" än camen d e inte så mkt pill på. å fastän jag e kort maken lång funkar frogen över förväntan
  • jule

Jolley skrev 2008-12-15 21:51:23 följande:

jule skrev 2008-12-15 21:39:44 följande:
    Vad bra! Och du tycker att camens klädslar sitter bra (eller passar perfekt, kanske?) till Frogen?Jag är lite nervös över att köpa en Frog och sedan nytt tyg (cam) som sedan inte sitter bra... Men det funkar bra, alltså?
    jag tycker d sitter bra dock ej helt skräddarsytt men tillräckligt bra för att se snyggt ut e rätt så perfektionistisk av mig å jag störs inte...
    d enda jag hört ej upplevt själv är tydligen att basen kan bli större allteftersom å ta i när man ska fälla sitsen (fråga mamma2003 d e hon som har råkat ut för detta) hursom så går d ju att byta ram så småningom till en cam ram å sätta på frogchassit, d tror jag att jag ska göra när lilleman blivit lite större på så vis funkar ju frogen ännu längre. d skiljer ju som sagt 5 cm på d olika ramarna.
  • jule

Jolley skrev 2008-12-15 22:32:42 följande:

Kollade lite närmare på Kidzshoppen och såg att de har Frog-klädslar också! Vad bra...! Då kan man ju köpa en ny (svart tänkte jag) Frog-klädsel och sedan bara variera sufletterna. Vilka problem man kan ha!
    mmm smart, har tänkt tanken många ggr men så blir d alltid att jag stoppar mina pengar ngn annanstans men snart börjar jag iaf jobba igen så då e d slut på fattigdagar på FP
  • jule

Jolley skrev 2008-12-16 09:58:45 följande:

Kanske man helt ska överge Bugaboo och ge sig på en Teutonia Fun...? *hukar mig för äggkastning*
    köp inte en fun jag har ju båda men ska du bara ha buggan som extra vagn så passar den väl bee bäst in på vad du söker men körkomforten e bra mkt bättre m frog, blev du klokare nu
  • jule

jule skrev 2008-12-16 10:39:30 följande:

Jolley skrev 2008-12-16 09:58:45 följande:
    köp inte en fun jag har ju båda men ska du bara ha buggan som extra vagn så passar den väl bee bäst in på vad du söker men körkomforten e bra mkt bättre m frog, blev du klokare nu
    alltså jag menar har ju både frog å bee ingen fun, har dock förstått att många blir besvikna på funen + att buggan e snyggare
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16