Inlägg från: peachegirl |Visa alla inlägg
  • peachegirl

Bugaboo tråd nr 16

Hejsan alla buggaägare!

Jag är ny med oerhört lyckligt ;-D buggabo camelon ägare.
    Köpte min på blocket, och inte ny, nu har det ena vita "clipset" i bärhandtaget,  spruckit och ramlat av, har den kvar i fickan, och det fattas ett uns plast i den så den går inte att sätta tillbaks.
    Så nu är bärhandtaget oandvändbart.. finns det möjligen nånstans ma kan få tag på dessa vita clips? så jag kan återigen bära liggkorgen.

Hoppas ni förstår vilka vita clips jag menar...

• peachegirl
    imaj skrev 2008-12-10 11:21:37 följande:
    Vet inte om man just kan köpa bara de vita "clipsen" men man kan köpa ett helt nytt bärhandtag på t.ex. kidzshop.se. 220kr kostar den
    Tack Imaj
  • peachegirl

Men Imaj, jag undrar kolla denna.. är det hela det svarta tinget som man sätter fast liggdelen i som säljes för 220 eller är det bärhandtaget som kallas stödbåge?, kan inte hitta just bärhantaget..?
    http://kidzshop.jetshop.se/

• peachegirl
    mamma2003 skrev 2008-12-10 12:03:28 följande:
    peachegirl: Hela bärhandtaget kostar 220:-, inkl de två vita knapparna i slutändarna. Bärhandtaget har många namn; stödbåge, störtbåge, bumperbar, bärhandtag Du kan också prova att maila [email protected] och fråga om det går att köpa bara fjäder och knapp men jag betvivlar det tyvärr. Lycka till och grattis till ett gott val av vagn!
    tack så mycket för hjälpen tjejer!
  • peachegirl

Hejsan!

Jag har en camelon och  funderar nu på att skaffa mig bilstolsadaptrarna till den..  2 val finnes: Maxi cosi/Besafe eller Acta Graco.

Undrar nu om någon adapter tar bilbarnstolar efter 12 mån, eller tar dom bara babyskyddet?
    För det finns ju bilbarnstolar som man kan andvända först 0-12 mån->babyskydd och sedan vända på stolen och andvända ännu "flera år"....??!

Och sedan fikc jag hör.. att de nya babyskydden inte klickar i dessa adaptrar, utan man måste köpa lite ädre årgångar på babyskydden....??

Någon som vet

• peachegirl

Tjollahopp allihop!!

undrar hur man förbeställer denna nya Paul Frank setet på Kidzshoppen...???
    Någon som gjort och fått hem?
    hittar ingen knapp att trycka på :?) :-P

• peachegirl

Hej igen!

undrar om ni kan svara på.. jag funderar på att byta från liggdel till sittdel på cam buggan och min unge är 4 mån, det är - 10 grad i sthlm händer typ aldrig, kommer nog inte igen sjunka till den tempen.
    Tex imorgon på tv4 vädret ska tempen till 2.
    Iallfall om jag sätter honom i sittdelen, måste jag ha åkpåse då??
    Nu har han overåll med luva och filt under sig och duntäcke över sig å mössa... och det är ju lock på liggdelen..

vet inte hur jag ska göra.. ska denna månad införskaffa bilbarnstol, adaptrar, matstol och gåstol. visso beg. men endå. Det kostar med en åkpåse också..

Ska jag bärja med sittdel eller vänta någon månad till--> har då en arg skrikande unge..

oj blev lite långt.. :-P

• peachegirl
    AnniPanni skrev 2009-01-05 13:54:26 följande:
    peachegirl skrev 2009-01-05 12:30:45 följande: Jag tycker att åkpåse är nödvändigt nu när det är så här kallt! Emma är 11 månader, har vinteroverall på sig + Bugaboo åkpåse och även en fleecefilt i påsen. Det blir ju så pass rått i luftenhär i sthlm att kylan verkligen tränger in "överallt". Du kan ju köpa en beg åkpåse, och det behöver ju absolut inte vara Bugaboos egna. Gåstol behövs inte till en 4månaders Vi köpt en ny i somras för typ 700kr - använd ett tiotal gånger sen tyckte Em att den var aptrist. Matstol: Ikea antilop 99kr Perfekt tills må bebisar.Många bäckar små blir iof en hel del men en åkpåse är något som kan vara himla bra att ha. Det kan ju bli svinkallt även här (trodde det var fel på termometern när den visade -13 sent i går kväll)
    Förvisso så ska vi införskaffa anilop barnstol på ikea, och gåstol på blocket så det blir 200kanske där, och jag kör adaptrar och bilstol på blocket med, duger skit bra, men det som sagt många bäckar små. Och på det så ska man ha kruks till oss också. pengar rinner ifrån. Vi får se, kanske kan ha honom en månad till i liggdelen, får se.
    Vi har en väldigt tidig 4 månaders, står stadigt och sitter kanske närmare 1 minut hellt själv, och tre små gryn i munnen har tittat fram, nu väntar vi den fjärde så han kan säkert sitta i gåstol.
  • peachegirl
    Shoegirl skrev 2009-01-05 14:46:43 följande:
    Jag skulle absolut ha åkpåse till en 4-månaders. De blir mer kalla än vi då de sitter still och är små. Jag tycker gåstol är en onödig sak. Adaptrar? till babyskyddet? För du skriver att du ska köpa bilbarnstol och det finns inga adaptrar till. 
    Adaptrar heter det väl, för att kunna fästa bilbarnstolen på vagnen?
  • peachegirl
    Shoegirl skrev 2009-01-05 18:52:42 följande:
    Ja, adaptrar finns som man fäster babyskyddet med. Men babyskyddet har man ju inte så länge och har du en 4 månaders så känns det för mig som lite väl kort tid att använda dem på..Men det är ju jag det.
    joo det blev tanken idag, och! vi åker knappt aldrig bil.. men jaa bekvämlighet.. tackiallafall.
  • peachegirl
    AnniPanni skrev 2009-01-05 19:37:12 följande:
    peachegirl skrev 2009-01-05 18:43:31 följande: Ni ska inte strunta i babyskyddet då och köpa en stor stol på en gång? (och då slippa adaptrarna med) Tänkte på att han är så pass stadig redan.Alla barn är ju olika men Emma växte ur eller rättare sagt VÄGRADE sitta i babyskyddet när hon var 6½ månad. Hon skrek konstant då hon absolut inte ville halvligga ner som de ändå gör i byskydden. Det där med många bäckar små håller jag med om
    så sant så, när du nämner om att dom får halvligga... ja vi får ta oss en funderare :-P
  • peachegirl

Tjolla hopp!

måste smörja vagnen, den gnisslar när mna rör på handtaget.. i vilket fall som helst, vart ska man smörja/ spraya med spraen.. vagnen normalt sett??

Hittar inget i instruktionsboken...

• peachegirl

tjena!

Är det ingen som vet vart man sprejar med sprejen så det INTE gnisslar när man vickar handtaget till vagnen??  har en bugga cam..

• peachegirl
    Lille Mammsen skrev 2009-01-10 12:24:10 följande:
    sorry...såg nu att du undrade VART man spraya......spraya imellan delarna som ligger imot varandra o rörliga delar! Se till att det är RENT där du sprayar dvs inge smågrus,damm mm

haha, mammsens det Gnisslar där handtaget och bromsen möts precis under ligg/sittdelen. hur beskriver man.. det gnisslar precis där man "klickar" i ligg/sitdel, där vid de stora runda silver"detaljerna"?? så svårt att beskrvia.. :-P

hur smörjer man där ?

• peachegirl
    panzermensch skrev 2009-01-10 19:23:28 följande:
    Eller hur, skriv inte diskuterbart pris om man inte kan diskutera
    Syr du? Klänningar å dylikt Panzermensch?
  • peachegirl

fan.. jag har märkt att det har diskuterats om och om igen!, men jag är desperat nu.
    Jag vill köpa beg.
    Det är åkpåse jag snackar om, vilka funkar till bugga cam?
    Funkar brios varianter, hittade en snygg på blocket och i fårskinn med blå manchester?

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16