• Kavat

Bugaboo tråd nr 16

myrslok skrev 2008-12-05 10:25:11 följande:

Vi har en cameleon. Min kille är nu 1,5 år. Han väger redan 15 kilo. Kommer ej ihåg hur många kilo buggan tål max. Hur länge har ni använt buggan?
    Den håller för mer...
    Jag haft båda barnen i ett par gånger, dvs 15+12 kg och den gick inte sönder och då blir det ju konstig belastning.
    Har man ett barn i som sitter ordentligt så tror jag knappast den knakar sönder... Som tur är så väger 3,5 åringen 15 kg medans den lille 1,5 år väger 12 kg, så jag hoppas jag kan ha den länge.
  • Kavat

Shoegirl skrev 2009-01-07 18:38:18 följande:

*tittar under Mamma2003s säng och undrar vad mästaren pratar om*
    Under sängen! Där hittar du nog bara en söt liten mus.
    *viskar* Tror däremot det finns en skatt i någon byrå.
  • Kavat

Shoegirl skrev 2009-01-07 18:44:53 följande:

Jag är väldigt skeptisk till att den "lilla" skatten får plats i en byrå...
    Hm, vill minnas att det var en byrå (???), men nja, skatten blir nog inte så stor ihopvikt.
  • Kavat

panzermensch skrev 2009-01-07 18:45:30 följande:

Garderob?
    Nje, där står väl bara 7 vagnar eller något liknande.
  • Kavat

Men vad vet jag, jag har aldrig hälsat på, mer än i mamma2003s dröm.

• Kavat

Shoegirl skrev 2009-01-07 18:51:28 följande:

Hur många åkpåsar var det? *nyfiken i en strut*
    Det får hon svara på själv, för jag vet ärlig talat inte mer än att hon tycker om enfärgade vagnar.
  • Kavat

mamma2003 skrev 2009-01-07 19:03:51 följande:

*viskar* Nio åkpåsar  Och faktum är att jag har en jättebyrå i en stor garderob så ni hade rätt allihopa (utom Shoegirl) *räcker ut tungan*. Fast det var längesen allt fick plats i byrån, alla baserna har flyttat ut och bor numera i en transportväska som nästan spricker . Mina älsklingar; åkpåsarna, ligger ovanpå byrån och ser vackra ut. Jag kollar till dem varje kväll innan jag går och lägger mig  Under sängen bodde mycket riktigt en mus fram tills helt nyligen. Nu finns den inte hos oss längre *musmördare*
    Fast om man slår ut det på hur länge du haft bugga, så är det inte speciellt många.
  • Kavat
    madde4 skrev 2009-01-07 20:45:17 följande:
    Tack ska kolla där! Kollade på bilderna och att det är lite överblivet tyg var inte direkt så störande Ska försöka få tag på någon som syr upp sufletter också, men vet inte hur mycket tyg man behöver osv. Någon som vet?
    80 cm men är det mönster så är det bra att ha 1m.
  • Kavat
    modestyclara skrev 2009-01-07 20:35:27 följande:
    kidzshop har gecko-klädsel. Du kan ha cam topp-klädsel om du byter ut sufflettbågar och fästen, men det blir lite tyg över (se i mitt galleri)Vad bra den satt på din! Undrar om sommarsuflett är mindre?

Min bruna canvas är jätte lös och rättså mycket tyg över.
  • Kavat
    Lille Mammsen skrev 2009-01-07 20:56:50 följande:
    Ja, det ser ungefär samma ut. Som tur är så lägger den ju sig rätt snyggt ändå, så det inte syns att det är dålig passform.

Men jämför man med geckon-sufletten som sitter som en smäck, så sitter den jätte dåligt.
  • Kavat

Shoegirl skrev 2009-01-11 16:14:11 följande:

Jag ska ha Carnival till den bruna basen. Tror det blir toksnyggt.

Vad fint det kommer bli!!!
    Älskar min Beco!
  • Kavat

160908 skrev 2009-01-19 17:28:31 följande:

Någon bugaboo expert här inne som kanske kan hjälpa mig? =) Jag har precis monterat på sittdelen men hur jag än gör så får jag inte ner själva sittplattan ända ner.. nån som vet?
    Puffar!!!

Någon som kan hjälpa henne.
    Jag har en Gecko och vet inte om den funkar likadant. Men man måste se till att plattan och skumgummit är ända in och sen är det bara att trycka till.
  • Kavat

TheSunset skrev 2009-01-26 16:18:45 följande:

ingen som kan svara...?
    Ja, det går, men de är för stora så det blir lite hängigt.
  • Kavat

TheSunset skrev 2009-01-26 16:22:19 följande:

okej...mkt då eller? Blir det fult?
    Jag har aldrig testat. Men det beror nog på hur petig man är.
    Det finns nya klädslar till Geckon att köpa på kidzshop. Och man kan byta suflett och köpa Cam suflettspänne, men det blir heller inte helt perfekt, men funkar. Som sagt det blir lite extra rynkigt bara.
  • Kavat
    Kavat skrev 2009-01-26 16:27:26 följande:
    Jag har aldrig testat. Men det beror nog på hur petig man är. Det finns nya klädslar till Geckon att köpa på kidzshop. Och man kan byta suflett och köpa Cam suflettspänne, men det blir heller inte helt perfekt, men funkar. Som sagt det blir lite extra rynkigt bara.SUFLETTPINNAR, menar jag. Suflettspännet behövs inte bytas.
  • Kavat

TheSunset skrev 2009-01-29 14:30:07 följande:

Ingen....ska ha vagnen snart och jag vette fan hur jag gör...fick ingen beskrivning med.....gahh..... Jag kanske e lite dum...hihi.....
    Två bita spärrar på ett par cm ska dras samtidigt uppåt mot "gummit" samtidigt som du "slår" ut hjulen åt var sitt håll.
    Hehe, inte så lätt att förklara, men det kan räcka med att dra i spärrarna SAMTIDIGT och hålla den i luften.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16