Inlägg från: timoteja00 |Visa alla inlägg
  • timoteja00

Bugaboo tråd nr 16

Har ett september 07 chassi som nu är i bitar.. ett nytt är på väg! Första problemet var att det lossnade nere där man fäster stolen, alltså när man fäller upp eller byter körriktning så klickar det inte på ena sidan. Har hängt helt löst där Funkar dock lite bättre med vinterhjulen på, konstigt. Det går absolut inte ha en skötväska hängandes! Undra om jag gjort nåt fel, tänker så jag inte gör samma på det nya.. hur tar ni er upp och ner för tex trappor? Finns det nån maxbelastning för skötväskan? Måste ju ha med en del grejer i den ju!

Sen lossnade skruven och försvann härom dagen på andra sidan, skruven till fästet där man reglerar höjden.. suck. Så nu får jag ha det längst ner för att det ska funka, annars får jag med mej hela handtaget!

Älskar buggan ändå, så hoppas hoppas hoppas att det nya chassit är kanon!!

** Theodor 23 juli 2008 ** theodorkofler.blogspot.com/
  • timoteja00
    Svar på #2158
    Får man inte?! Jag har två trappsteg från trädgården till altanen, där kör jag upp vagnen varje dag så sonen kan sova under tak.. så då ska man väcka han ist?? Verkar ju urdumt
  • timoteja00
    Noas mamma skrev 2009-01-12 21:54:31 följande:
    meeeeen halllllåååååååååå Vilken färg ska jag ha på topen??
    Jag har brun bas på min bugga, och löste min beslutsångest enkelt genom att köpa både brun och offwhite top Och för säkerhets skull även brun + offwhite åkpåse
  • timoteja00

Åh, blev så inspirerad av skötväske snacket igår så har beställt en BeTween i färgen DripDrops nu Har en brun/brun bugga (med extra klädsel i offwhite). Väntar på mitt nya chassi och intalade mej att jag måste ha en mindre väska (har Gaia idag) så jag inte belastar det för mkt

Har förmodligen en skitkorkad fråga.. Men jag beställde min vagn från Babytrader i brun/brun och med en extra vit klädsel. Hem kom buggan med brun bas och brun sittdel men ingen brun suflett utan bara den extra vita klädseln. Mailade då dem och de skickade en ny uppsättning brun (suflett, sittdel och lock till liggdelen). Är det då meningen att jag ska ha det bruna sittdelstyget PÅ den bruna sittdelen? Eller kom den med extra för att de gjorde fel i beställningen? Alltså använda sittdelen som den är? Sorry för dum fråga som säkert är självklar för alla här

• timoteja00
    panzermensch skrev 2009-01-15 08:37:58 följande:
    Sittdelstyget trär du på sittdelen Skyddar ju sittdelen lite mot fläckar mm och bekvämare enligt mig att tvätta än hela sittdelen
    Ja tänkte så också Ville bara få det bekräftat, första tanken att trä ett brunt tyg på en brun sittdel kändes först konstigt men ibland trillar inte poletten ner direkt, haha
  • timoteja00
    Sogu skrev 2009-01-15 22:42:33 följande:
    Oj glömde länken... www.mammashop.se/product.asp?product=2676
    Den har jag Har beställt min BeTween och väntar så kan inte jämföra än.. men hoppas BeTweenen är mindre! Den är rätt stor men jag tycker den funkar fint på buggan, problemet för mej är att jag lastar den med alldeles för mkt grejer.. så tänkte ha en mindre också.
  • timoteja00
    Sogu skrev 2009-01-15 22:56:43 följande:
    Vilken färg har du? Kan du inte lägg upp en bild?
    Jag har den färgen som du visade Till min brun/bruna bugga, kanonfint! (funkar även bra med den vita klädseln..) Jag har inte den stora modellen utan den lite mindre och tycker som sagt det är helt ok! Har nog ingen bild.. *funderar* Och min bugga är ju väldigt sönder så just nu hänger jag inget alls på den.. nya chassit är på väg men måste kunna köra sista dagarna
  • timoteja00

Igår fick jag mitt nya chassi! *jublar* Åh vad det ska köras nu Nu väntar jag bara på nya skötväskan sen är det som en ny vagn Men det står inget produktionsdatum på det som på det gamla, bara ett mkt längre serie nr. Hoppas verkligen jag fått ett nytt så gamla felen är åtgärdade.

• timoteja00

Åh vad ni inspirerar mej! Härom dagen var jag tvungen att beställa en ny skötväska och nu är jag sjukt sugen på en Lodger och även ny klädsel.. det är dyrt att läsa i den här tråden Kanske ska slå till på den Lodgern som fanns här på FL.. *funderar* Är Hasselnöt snyggt på en brun/brun bugga? Har offwhite klädsel också. Hur länge använder man eg åkpåse? Första barnet för mej.. han är 6 månader nu.

Nån som vill tipsa om ny snygg klädsel till min brun/brun (offwhite) bugga? Kan direkt säga att sambon kommer vägra rosa till sonen, haha Han är av den typen..

• timoteja00
    Nikas skrev 2009-01-18 22:36:20 följande:
    Nya klädseln (klarblå) och åkpåsen (lodger bunker silver fairy) är här hemma och myser med mig ;) I looove.Blått och grått är en finfin kombo...
    Åh så snyggt!
  • timoteja00
    panzermensch skrev 2009-01-19 20:22:58 följande:
    *kramar den gröna lodgern som flyttar i morgon då posten hann stänga idag och suktar efter sin hazelnut istället*
    yeah! nu är det bara att säga farväl, den kommer bli mkt bra omhändertagen
  • timoteja00
    Ia 70 skrev 2009-01-21 08:42:36 följande:
    Snart kommer UPS o hämtar upp det trasiga chassit samt ramen, frågade Bugaboo om man var tvungen att skicka tillbaka chassit o de svarade att får de inte tillbaka chassis eller andra trasiga delar så kommer man i slutändan att få ett kravbrev...De vet att många inte skickar tillbaka dem. Kan vara ngt att tänka på så att man inte får kravbrev i efter hand fr Bugaboo. Men det kanske e ngn tidsgräns på det?
    Åhh! Jag fick ett nytt chassi förra veckan (från babytrader) men jag har inte hört något alls om att jag ska skicka tillbaka det gamla?! Till vem? Det borde väl de informera om när de skickar det nya??
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16