Inlägg från: Leo och Elliots Mamma |Visa alla inlägg
  • Leo och Elliots Mamma

Bugaboo tråd nr 16

Kajsan skrev 2008-12-14 06:29:15 följande:

Bugaboofilten är en tunn sommarfilt i microfiber. Jag har packat ner mina för vintern, de kommer fram igen när det blir varmt ute.
    Åhhh, vart får man tag i en bugaboo filt???
  • Leo och Elliots Mamma

Funderar på om jag ska byta min Bee mot en cam, är inne på mitt tredje! chassi på been och gissa vad...handtaget glider på det med. Och nu känner jag att jag inte vet om jag orkar med problemvagnen mer och ska byta till en cam.Men samtidigt trivs jag sååå med Been och det känns som om man kan ha den längre (dvs tills det att barnet är äldre, nu är minstingen 8 månader) än vad man kan ha camèn...Vad tror ni? Plus att man kan ha Bugaboos egna ståbräda till camèn oxå (har en treåring, fyra i mars så nu behöver jag inte UJ syskonvagnen längre om jag kan ha ståbräda). Kollat på Buggyboard till Been men den är för smal inte så bra som Bugaboos egna....Så snälla, vad tror ni andra bugaboo människor????

• Leo och Elliots Mamma

Han har inga been och det är den gamla ägaren. Det är vagnar som deras tekniker tidigare tagit delar av men som de nu kompleterat med och säljer.

• Leo och Elliots Mamma

Jag har ett stall här hemma jag med =)
    1 UJ singel
    1 UJ duo
    1 Bee
    1 cam
    1 ful gammal sulky

Men efter att ha inhandlat min cam denim kommer jag nog aldrig att använda de andra =) *love it*

• Leo och Elliots Mamma

Swenglish skrev 2009-01-11 22:07:41 följande:

Tack AnniPanni för svaret! Tyvärr är vår Bugga äldre än 2 år och då gäller inte garantin längre... Vad brukar du öra när det händer på din vagn? Ingen som har nåt tips på hur man kan laga själv?
    Vet inte vart du bor men om du bor i Sthlm så har ju Bonti en service kille som säkert kan hjälpa dig mot betalning (om det visar sig att det går att laga). Annars kanske det finns ngn barnaffär där du bor där du kan lämna in vagnen? Hoppas det löser sig.
  • Leo och Elliots Mamma

Ia 70 skrev 2009-01-12 07:58:39 följande:

Och hur gör Bonti med det trasiga chassit, kan man få behålla det, eller tar de det o vad gör de med det defekta chassit? Skickar de tillbaka det eller?
    Har iof beställt min vagn fr Sprall på NK, men när jag fått mina chassin (inne på mitt tredje på min Bee vagn) så har det tagit 10-14 dgr. När det nya chassit kommit lämnar man åter det gamla och de skickar tillbaka det. Så har det varit för mig iaf, frågade iof inte om jag fick behålla det defekta chassit.
  • Leo och Elliots Mamma

Swenglish skrev 2009-01-12 08:01:02 följande:

Tack för tipset Leo och Elliots mamma! Ska kolla med dem!
    De brukar aldrig vara omöjliga. Så ber man riktigt snällt så =). Hoppas verkligen det löser sig.
  • Leo och Elliots Mamma

Ia 70 skrev 2009-01-12 08:27:53 följande:

Okey, tack Men visst e det tröttsamt med dessa chassiproblem, när ska de lösas kan man undra....
    Ja väldigt tröttsamt =( Skall tom häva köpet nu på min Bee, orkar inte med den längre. Har ju ändå min Cam som jag inuläget bara använder...
  • Leo och Elliots Mamma

Sophie81 skrev 2009-01-12 10:23:37 följande:

Hej, jag har en liten fråga till er proffs Jag har bugaboo cam och skall köpa en åkpåse. Jag tycker bugaboos egna är lite tråkiga och hade tänkt kolla på andra märken, t ex märket elodie. Är det någon som vet om dem passar i bugaboovagnen? Eller blir det bäst med bugaboos egna åkpåsar? Tack på förhand Mvh Sophie
    Vi har en Elodie Details, svart velor, i våran bugaboo denim. Sååå fint. De har även flera andra snygga åkpåsar. Kolla in www.elodiedetails.com
    Jag tycker den passar perfekt i buggan
  • Leo och Elliots Mamma

Ia 70 skrev 2009-01-12 11:49:20 följande:

Kontaktade Bugaboo direkt ang. vagnen o inom fem arbetsdagar ska de skicka både nytt chassi o ram Hoppas det fungerar. Slipper dra iväg o rekl. i em i alla fall
    Så bra =). Vilken adress mailade du då till och vilka uppgifter fick du lämna för att de skulle fixa det? (Nyfiken för att man skall vara beredd om man måste reklamera camen)

Man måste ha lämnat in den två ggr för att kunna häva köpet...står massa bra om det på konsumentverkets hemsida. Men ändå så är Sprall tveksamma...*arg*...de skall tala med Bugaboo och sedan höra av sig...suck... Men får ta i med hårdhandskarna om de krånglar
  • Leo och Elliots Mamma

Ia 70 skrev 2009-01-13 14:16:22 följande:

Jag lyckades hitta info på Konsumentverket o där stod det 2 ggr, har Bugaboo annorlunda?
    Måste ju vara konsumentverkets regler som gäller...kommer jag iaf påstrida nu när jag vill häva köpet för min Bee...
  • Leo och Elliots Mamma

Emmsan skrev 2009-01-17 21:31:35 följande:

nej diu måste maila dem du har köpt vagnen av .. har du fyllt i din garanti på nätet ? hör av dej o0m du vill ha hjälp med engelskan
    Hur funkar det där med att fylla i sin garanti på nätet?
  • Leo och Elliots Mamma

imaj skrev 2009-01-18 09:38:41 följande:

Du går in på Bugaboos hemsida och fyller i Warranty Card (stavningen min kanske är fel?! ).... Sen får du en bekräftelse på mailen, supersmidigt!
    Oki, men vad är det "bra" för då? Om det händer ngt med chassit som för alla andra exempelvis ?
  • Leo och Elliots Mamma

Shoegirl skrev 2009-01-18 09:50:09 följande:

Garantibeviset är ju ett bevis för garantin på din vagn tillsammans med kvitto.
    OK, så då behöver man inte fylla i det på nätet om man har "pappers kortet" å fyller i det?
  • Leo och Elliots Mamma

Shoegirl skrev 2009-01-18 09:53:38 följande:

Nej, du kan lika gärna skicka in papperskopian till Bugaboo och registrera ditt köp så. Jag tycker dpck det är mycket smidigare att göra det på nätet.
    Så SKA fylla i det med andra ord INNAN det blir problems?
  • Leo och Elliots Mamma

Leo och Elliots Mamma skrev 2009-01-18 09:55:11 följande:

Shoegirl skrev 2009-01-18 09:53:38 följande:
    Så SKA fylla i det med andra ord INNAN det blir problems?
    Så det SKA fyllas i det med andra ord INNAN det blir problems? (skulle det stå)
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16