Inlägg från: AsfaltsBlomma |Visa alla inlägg
  • AsfaltsBlomma

Bugaboo tråd nr 16

Söker efter information om ståbrädor som passar Buggan men hittade inget om det i Shoegirls blogg. Finns det där så det bara är jag som ser dåligt?

• AsfaltsBlomma

Aha, men var det inte nån som sammanställde information om ståbrädor?! Eller var det önsketänkande nu när jag behöver en...

Shoegirl skrev 2009-01-15 09:59:30 följande:
    Näh, jag har aldrig haft en ståbräda så jag väntar ivrigt på info från mer erfarna personer...*tittar mig omkring*
  • AsfaltsBlomma

Fortsätter med mitt ståbrädedilemma.

De två från Lascal som det länkades till här, kan man fästa upp dem när brädan inte används? Detta kan man kanske med alla iofs...

• AsfaltsBlomma

Tack, då ska jag kolla vidare på den.

AnniPanni skrev 2009-01-15 11:17:04 följande:
    AsfaltsBlomma skrev 2009-01-15 11:08:12 följande:
    Den jag länkade till vet att jag det finns en rem man sätter fast på handtaget och sen klickar i ett spänne längst bak på kiddyboarden.
  • AsfaltsBlomma

En annan fråga. Tänkte sy en fleeceåkpåse till Liten som kommer i april och skulle vilja hitta bra sidor som säljer roliga fleecetyger.
    Någon med förslag?

• AsfaltsBlomma

Ja, men då så... Har du testat nån annan också? Det som jag tycker verkar vara en nackdel med Bugaboos egna är att den verkar så lång så att man får gå antingen bredvid vagnen eller väldigt obekvämt bakom. Men alla är kanske samma. Ska kila in i BT och kolla lite nu.

modestyclara skrev 2009-01-15 19:24:14 följande:
    AsfaltsBlomma skrev 2009-01-15 11:08:12 följande:
    Nä nu sätter jag ner foten i ståbräde-diskussion utan att ha läst slutet på tråden :-O Den enda som är något att ha är bugaboos egen. Så nu var det sagt. Me loooove.
  • AsfaltsBlomma

Att den lossnade är ju riktigt illa! :-O Sen vill jag inte ha ett repat chassi heller.
    Jag får nog helt enkelt testa mig fram. Finns ju begagnade till salu lite då och då så då förlorar man ju inte direkt pengar om man inte trivs med den.

modestyclara skrev 2009-01-15 19:47:02 följande:
    AsfaltsBlomma skrev 2009-01-15 19:41:53 följande:
    Jag har provat en buggyboard med snabbfäste. Vet inte hur många gånger den lossnade under färd och dottern for i gatan. Dessutom repar den chassit där man fäster den och så slår man i den hela tiden. Buggans egna är lång men smal(rymmer två barn om det krisar) men man kommer in under med fötterna, den är lätt att fälla upp och jag vet inte varför man vill ta av den? Men jag ska tillägga att jag har bara kört bräda till sittdel.
  • AsfaltsBlomma

Vad tror ni här som har bättre koll på nyfödingar i april än vad jag har. Tror ni det behövs åkpåse? Funderar isf på en Lodger Bunker då de verkar ombonade och mysiga. Om man tar ut innerfodret och kör utan overall. Annars lär det väl bli alldeles för varmt. Eller är det bara ett onödigt köp? Räcker kanske med lammfäll och filt ist? Och vänta till hösten och köpa en Bugaboo åkpåse ist?

Hjälp mig!

• AsfaltsBlomma

Jag tackar för alla svar om Lodger Bunker. Kan väl sammanfatta det med att det är liite onödigt att köpa en men de är ju dock så fina. Så får se om jag hittar en till bra pris så slår jag nog till.

• AsfaltsBlomma

Jag tycker egentligen inte att någon av de butiker som säljer Bugga i Malmö är speciellt bra men om jag ska välja någon så säger jag Villa Magnolia.

MissR skrev 2009-01-18 16:31:53 följande:
    får åka ut och prova-köra och känna och klämma på en i morron=)Någon som vet bästa stället för d i malmö-trakten? eller är det en riktigt bra affär så någonstans i skåne=)
  • AsfaltsBlomma

Frakten på en Lodger Bunker, någon här som kan tänkas veta vad den kan bli?

• AsfaltsBlomma

Jag tackar!

Alexa skrev 2009-01-18 18:52:50 följande:
    Hmm.. Vet inte om det var 55:- eller 77:- när jag skickade iväg en OTH åkpåse.. Borde ligga där nånstans..
  • AsfaltsBlomma

Då vet jag. Tack!

SooJuicy skrev 2009-01-18 20:54:41 följande:
    77:- , väger över 1kg....och så har väl postens avgifter höjts så lite mer än 77:-
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16