Inlägg från: miss kitty |Visa alla inlägg
  • miss kitty

Bugaboo tråd nr 16

mobbas lagom

• miss kitty

panzermensch: *vinkevink*

shoegirl: man kan ju inte gärna fråga härinne där alla redan är frälsta. Dessutom såg jag det mer som en retorisk fråga då vi faktiskt mer eller mindre redan bestämt oss. Både jag och sambon kunde ganska snabbt ringa in cameleon som vagnen för oss, men man vill ju ändå ha second opinion. Väntade mig faktiskt inga andra svar än en bugga..

• miss kitty

shoegirl: haha..ja, det är väl det kanske

Nikas: men herregud, karlar kan ju inte montera ihop saker som kräver att man kollar en bruksanvisning, inte min iaf. Samma sak med att hitta om det krävs att man kollar kartan. Då är det ingen sport. Undra på att det blir lite krångligt då

• miss kitty

idag har vi varit och jämfört cameleon mot brio go in i minsta detalj. Bad expediten ge mig alla fördelar med brion kontra bugaboo. Är inte det minsta övertygad. Så nu är det klart, det blir en bugga. Åker och bokar en i helgen

• miss kitty

japp, å jag kan säga att det är en vagn som tycks tåla jämförelse. Inför andra barnet har man ju lite mer krav och bättre uppfattning om vad man vill ha så vi har verkligen synat i sömmarna även om vi redan när vi började kolla runt på ny vagn blev sugna på en bugga

• miss kitty

Ni som köpt era buggor hos Barnbutiken, är ni nöjda med service och bemötande?
    speciellt ni som haft nån reklamation - hur har det funkat?

• miss kitty

Stargirl: ja, jag tror de nya ägarna är bra. Har iaf fått superbra intryck av den butik vi tittat i (Heron City), men fick just höra av en bekant att hon hade haft massor med strul med Barnbutiken. Vet dock inte om hon menade samma butik eller om det var innan ägarbytet.

• miss kitty

Jag vet att mollan_nu är skitduktig på att sy och jag tror hon sytt sitsar och sånt till sin och några kompisars buggor (samt en massa annat som åkpåsar och så). Vet inte hur det är med sufletter eller om hon syr upp på beställning, men du kan ju höra!

FruLidgren skrev 2009-01-21 14:28:15 följande:
    Är det nån här på FL som syr bugga sufletter på beställning?
  • miss kitty

Stargirl: kan tänka mig det, för de nya ägarna verkar verkligen vilja framhålla ägarbytet!

oops, gjorde jag kanske också bort mig nu med förra inlägget?

• miss kitty

mamma2003: tack, det kändes som en kombo som är lätt att välja till nya färger till senare

• miss kitty

Lycklig77: jag hoppas det är den fina, röda färg som de hade på sina visningsex i butiken...

• miss kitty

jupp!
    iofs hade dom röd bas och svart topp...

• miss kitty

hyperballad: ja visst är det bra att man kan byta så lätt
    Här va det sambon som ville ha en bugga. Jag tyckte vi kunde ha vår gamla vagn (en brio duo), men sen när jag provkörde den i julas (vi har den bara som extravagn hos svärisarna som bor på annan ort nu då vi har sulky till sonen annars) så insåg jag att det skulle bli för tungt att dra runt på den och samtidigt hålla rätt på sonen. Så jag har kollat ungefär allt som finns, jämfört pris, funktion, resultat i olika tester och måste ge sambon rätt. Buggorna verkar rätt oslagbara och framför allt verkar det finnas så många otroligt många nöjda ägare så jag är heeelt övertygad om att det blir bra

• miss kitty

TheSunset: vi har bokat mörkgrå bas med röda canvasen till, det tycker jag är snyggt
    kommer i v 12 (vagnen alltså)
    *längta*

Sen håller jag med panzermensch - den blå är också jättesnygg!

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16