• Ell

Bugaboo tråd nr 16

Hej alla kunniga! Jag har en Gecko (köpt på babytrader i somras) och jag upplever att den lutar men gör inte alla det litegrann eller är detta för mycket?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ell
    bubbli skrev 2008-12-20 14:10:31 följande:
    glappar din också i fästet?eller lutar den bara?
    Om du menar glappar med att man kan gunga den fram och tillbaka genom att hålla i själva ramen så ja. Rätt rejält kan man det.
  • Ell
    bubbli skrev 2008-12-20 14:12:49 följande:
    bra,då är det inte bara min som vickar. dom kanske ska vara så,det kanske är en "söva barnet"-funktion som vi har missat?
    Haha, jag kan säga att jag använt den funktionen halvt sovandes mååånga gånger på natten med vagnen parkerad bredvid sängen, den är ju så praktiskt låg då!
  • Ell

*puffar för min fråga på sidan 94, nr 932* Lutar den för mycket? Ska de luta överhuvudtaget?

• Ell
    Lille Mammsen skrev 2008-12-21 20:48:19 följande:
    lite lutar alla buggisar mer/mindre vad jag förstått.....många gångar mer då man fäst upp liggklädseln knasigt mm............
    Hur menar du med knasigt? Ojämt runt om?
  • Ell
    Lille Mammsen skrev 2008-12-21 20:55:21 följande:
    Ja typ,man får fästa/klä på den igen........Annars får du visa upp i butik!
    Min är köpt från Babytrader. Ska prova att ta bort och sen sätta på klädseln igen. Men tycker du den lutar för mycket?
  • Ell
    MammatillO skrev 2009-01-10 14:14:45 följande:
    Om jag nu ska byta till en gecko från cam , och någon vill byta sin gecko mot min cam hur mycket ska denna betala i mellan ? för det lär ju skilja några tusen imellan gecko och cam (ingen annons)
    Hur gammal är din cam?
  • Ell
    MammatillO skrev 2009-01-10 14:29:21 följande:
    September-Oktober 2008 köpte jag den .
    Nypris för båda skiljer ca 1800 kr så beroende på hur gammal Geckon är desto större mellanskillnad men om de var ungefär lika gamla/lika gott skick skulle jag nog inte ge mer än 1500 kr emellan. (jag har en gecko)

Varför vill du byta? *nyfiken*
  • Ell

Nån som vet om det går att få tag i sommarsuflett till Gecko?

• Ell
    Lille Mammsen skrev 2009-01-26 19:12:18 följande:
    Ny gecko klädslar finna köpa nytt men CAM´s topset funkar på gecko´s basklädslar...dock behöver du cam sufflett pinnar! Finns dåliga foton i mitt galleri på gecko med cam topset!
    Är det canvastop?

Vart kan man köpa suflettpinnar?
  • Ell
    Lille Mammsen skrev 2009-01-26 19:13:43 följande:
    finns i vissa butiker alt. kan beställas hem! Tror det finns beggat på FL´s köp/sälj eller om det var blocket! Tror kidzshop har hemma!
    Läste ditt förra inlägg om att man kan få till Cam fint på en Gecko, vore ju roligare med en sommarsuflett i färg...

Kikade in på kidzshop och de hade inga pinnar i shopen, man kanske ska maila och fråga.
  • Ell
    Lille Mammsen skrev 2009-01-26 19:16:30 följande:
    menar du org.klädsel eller??? Sufflett pinnar finna att köpa alt. beställas hos alla som säljer Bugaboo 45:-/st nu innan prishöjningen!
    Jag kanske var lite otydligt, sorry, menade att jag tänkt från början skaffa en gecko-sommarsuflett men när jag såg i ditt bildgalleri att det gick att få till det fint med en cam-topp på en gecko kanske man skulle göra så med en cam-sommarsuflett för att få det lite finare.
  • Ell
    Lille Mammsen skrev 2009-01-26 19:19:57 följande:
    diggar Geckos org. "silver" sommarsufflett Men ska nog köpa cam sommarsuffletter oxå
    Haha, det blir nog två stycken för mig med eller en gecko-sommarsuflett och ett cam-toppset till efter sommaren då vi ska byta till sittvagn.

OT. Vet du om snöhjulen passar Gecko?
  • Ell
    modestyclara skrev 2009-01-26 19:21:51 följande:
    Ell skrev 2009-01-26 19:14:18 följande: Finns bild i mitt galleri också på gecko med cam-topp (inkl. cam sufflett-pinnar).
    Fiiint!
  • Ell
    modestyclara skrev 2009-01-26 19:23:47 följande:
    Ell skrev 2009-01-26 19:15:22 följande: Kidz har visst. Under reservdelar hittar du cam-suffletbåge...
    Ah, nu hittade jag! TACK! Visst behöver man bara en? Behöver man nya pinnar också?
  • Ell

Jag är i valet och kvalen om man ska skaffa en sommarsuflett till sommaren. Har en Gecko och tycker deras silvriga är så fin men är den praktisk? Blir det för "kall" om det blir en kall och blåsig sommar? Har man användning för parasoll? Jga hade parasoll på min förra vagn men störde mig lite på att det var så svajigt. Är det samma med BB´s? Vart fäster man parasollet på en gecko?

Många frågor..

• Ell

Upprepar mitt inlägg då inläggen rasar in i tråden:

Jag är i valet och kvalen om man ska skaffa en sommarsuflett till sommaren. Har en Gecko och tycker deras silvriga är så fin men är den praktisk? Blir den för "kall" om det blir en kall och blåsig sommar? Har man användning för parasoll? Jag hade parasoll på min förra vagn men störde mig lite på att det var så svajigt. Är det samma med BB´s? Vart fäster man parasollet på en gecko?

Många frågor..

• Ell
    Lille Mammsen skrev 2009-02-05 18:08:43 följande:
    Jag har den till min Gecko! Kall? Inte kallare en ett vanligt? Har parasoller me + UV-skyddet PS diggar inte parasoller pga "svajar vid blåst + när det är uppfällt=tar i i div dvs OM du inte är ensam på gatan mm
    Stargirl skrev 2009-02-05 16:48:22 följande:
    Jag tror inte den blir för kall. Parasollet fäster man var som helst på aluminium ramen. Jag gillar parasoll på sommaren.
    TACK för era svar!
  • Ell

Till er som satt en Camsuflett på er Gecko - vilket regnskydd använder ni? Måste jag köpa cams regnskydd eller kommer mitt geckoregnskydd funka?

• Ell
    modestyclara skrev 2009-02-21 10:40:44 följande:
    Ell skrev 2009-02-21 09:10:02 följande: Vilken bra fråga. Jag använder inte regnskydd eftersom mina barn är så stora så jag har inte ens funderat över frågan... Skulle tro att det behövs ett cam-regnskydd för att det inte ska regna in vid fötterna men om jag var du skulle jag hellre köpa ett vanligt billigt regnskydd (sånt där svart prassel-material).
    Hmm... då får jag nog mäta lite och jämföra cam och geckos mått. Jag gillar verkligen deras egna regnskydd då det skyddar så bra mot blåst och regn, tycker det kommer in i ansiktet på barnet när man har vanligt svart prasselskydd. I och för sig kostar ett cam-skydd bara 165 kr men ändå!  
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16