Inlägg från: Liten Mjau |Visa alla inlägg
  • Liten Mjau

Bugaboo tråd nr 16

Till er som är bugaboo ägare. Vilken modell ska jag satsa på om jag ska köpen en (antagligen begagnad)? Cameleon, Gecko eller Frog?
    Jag försöker lista ut vad som skiljer dem åt, men kommer inte så långt.

Jag vill kunna köpa till vinter hjul i alla fall. Kan man ha det på alla modeller?

• Liten Mjau
    Lille Mammsen skrev 2009-01-08 10:44:02 följande:
    Har geckon nån "pinne" över sittdelen. (kommer inte på vad det heter hoppas du fattar vad jag menar..
  • Liten Mjau

Vilka modeller har bumperbar? Bara Cameleon.

• Liten Mjau

Shoegirl skrev 2009-02-09 22:06:05 följande:

och Frog
    inte Bee eller Gecko då? Om man inte har bumperbar, saknar man det då? (konstig fråga kanske )
  • Liten Mjau

dinana skrev 2009-02-10 09:26:12 följande:

Haha, min dotter avskyr att sitta i liggläget... då försöker hon bara sätta sig upp hela tiden... så till slut så satt hon halvvägs upp på ryggstödet... =PSå vi kör i fullt sittläge och bumpern... i stort sett jämt.. om hon skulle somna dock så viker jag ner den ett hack så det blir liggläge.
    Så gör jag med vår vagn nu. Vi har en EL City jet. Men vi funderar på att byta till en bugga då de är mindre och smidigare. Min dotter gillar de ergonomiska sitsarna. Vi har en vanlig Teutonia fyrhjuling och den gillar hon inte alls. Vi har den bara som sovvagn.
  • Liten Mjau

Kommer antagligen köpa en begangnad bugga. Perosnen säljer en frog sittdel i cameleon ram. Det varkar smidigt. Nån med nån erfarnehet? Kan man sätta bumperbar på frog?
    Vad kostar en liggdel?

• Liten Mjau

Har en fråga till er proffs här inne. Jag kollar lite på bugaboo annonser och ibland så står det att den har den "säkra" chassit för det är en 07 eller 08. Vad menar de då?

• Liten Mjau

Fröken Småland skrev 2009-02-22 10:54:59 följande:

Svårt att säga i just det här fallet. Alla chassin med gamla höjdjusteringen dvs vingmuttrar är säkra. Av de nyare chassina med snäppfästen är det många som menar att de popnitade snäppfästena som efterföljde de med skruvar skall vara säkra. Det finns dock många som kan intyga att så inte är fallet. Om du köper begagnat så följer inte garantin med vagnen (om inte kvittot är utan namn, då kan du utnyttja garantin).När man skriver säker så menar man i det här fallet att de inte glider även fast de är låsta. Dock kan de aldrig lossna helt.
    Tack, så egentligen så är det ett försäljningsknep hos säljaren då...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16