Inlägg från: m med tre stjärnor |Visa alla inlägg
  • m med tre stjärnor

Bugaboo tråd nr 16

Hej!

Nu tror jag vi bestämt oss för vilekn färg vi ska ha.
    Mörkgrå med orange canvas suflett, tycker att det nog skulle vara snyggast med brun bas men vi är ju fler som ska säga sitt;)

Nu till frågan vart jag ska köpa vagnen ifrån?
    Hittar ingen utländsk webshop (har köpt vagnar utomlands förr och gillar det)men jag tycker inte det blir så himla mycket billigare.
    Funderar därför på kidzshop, frit frakt och 500kr till annat... Hur fungerar en shoppen?

Jag behöver en ståbräda det vet jag, det är bara bugaboos som funkar väl? Och är den bra (inget fan av ståbräda men jag kommer att behöva den...)

Är det något annat tillbehör ni rekommenderar mig att köpa?
    (fjärde barnet, 25e vagnen men rookie på buggor;)Jag har en skip*hop väska, en oth åkpåse och en sittdyna från oth (passar bra i maclaren nu kan jag meddela;). Funkar de sakerna på buggen?

Jättetacksam för svar!

• m med tre stjärnor

wow
    vilka snabba svar.
    tack!

Räknar vidare;)

Har ni svar på de andra frågorna också.... *ber snällt och blinkar stort med ögonen*

• m med tre stjärnor

SooJuicy skrev 2009-02-12 11:15:52 följande:

Nä, inte alla, beror på färg Har oth och sitter perfekt i buggen , bättre än buggens egen tycker jag, gillar den bättre funktionsmässigt. Silver och guld glider inte , är inte samma glatta material som övriga oth.
    Hmm jag har en marinblå från 2004 den enda åkpåse jag vekligen gillat, tror jag ger en en chans, annars kanske jag får shoppa senare, man kan ju dra ut på det roliga lite;)
  • m med tre stjärnor

åhhh snälla hjälp mig.
    Jag har bestmt mig för allt kring min bugga nu, efter mycket hjälp av er, Tack!

återstår bara färgvalet....
    Jag har: skip*hop dash i olovgrönt med orange piping, marinblå åkpåse och röd sittdyna.

Vill ha orange canvas top på buggan så långt är det bestämt.

men basen! Brun eller mörkgrå. Jag är inne på brun men min man vill ha mörkgrå och han kommer att få ta masso rmed pappaledigt så jag vill ju att han ska gilla...
    Hjälp!
    Ni experter vad tycker ni?

• m med tre stjärnor

Fröken Småland skrev 2009-02-13 14:01:48 följande:

Köp brun! Du kommer ändå att ha önskat dig nya färger innan det är dags för gubben att ta över
    Haha, jag ska bara vara hemma över sommaren men säkerligen kommer jag att se massor med fina i sommar.
    Planerar redana att mamma ska få sy en ny suflett till mig;)
    Och då tänker jag att det är lättare att hitta ett tyg med grått i men jag gillar ju lite varmare färger också...
    Attans att det ska vara så svårt sånt här!!!
  • m med tre stjärnor

åhå så beställer jag nu kan jag börja köra treåringen i den alltså;)
    Hmm kan ju vara bra i det här vädret förstås, har bara en liten maclaren kvar till henne.
    Min treåring har alltid varit mini men nu tror jag att hon är rätt "normal" hon är född i november och väger nu 13 kilo och är kanske 93-94cm lång...

Iof är mina andra flickor långa så jag vet inte vad jag ska jämföra med (min äldsta var tex över 1 meter och vägde 18 kilo när hon var tre år, nu är hon osm en normal nioåring fast hon inte ens fyllt sju;)

• m med tre stjärnor

perfekt då får astrid vara provdocka till mammas nya leksak;)
    Ska köpa en ståbräda till henne tänker jag... Hoppas det är kul att köra bugaboo med ståbräda, jag är inget fan av ståbräda. Använde det bara när jag hade dubbelvagn med ståbräda på. Annars är det min man som föredragit ståbräda före dubbelvagn.

Nån som kan jämföra ståbräda på buggan mot ståbräda på annan vagn?

• m med tre stjärnor

TheSunset skrev 2009-02-19 08:40:39 följande:

jag får väl ringa dom eller nåt t för mail svarar dom inte på.
    Mig svarade de snabbt på mailen.
    dessutom ringde de upp när jag beställt;)
    Kan meddela att brun bas är restat hos bugaboo och kan ta ett par veckor innan den kommer in.
    jag väntar!
    Har bestämt mig för brun bas och orange top och vill inte börja vela en gång till;)
  • m med tre stjärnor

Ingen mer som väntar på en cam med brun bas från kidz?
    Tre veckor max var det för två veckor sedan...

rastlös trots ingen bebis förrän i maj....

• m med tre stjärnor

panzermensch skrev 2009-03-01 10:34:53 följande:

Frågade J och det skickades den 24e från holland till dem så mån/tis har de dem och sen åker de vidare till köparen
    men ohhh så spännande!!!!
    tack för infon.
  • m med tre stjärnor

modestyclara skrev 2009-03-01 10:35:21 följande:

m med tre stjärnor skrev 2009-03-01 10:32:19 följande:
    oj då? Har du mailat/ringt och frågat? Kanske är någon försenad leverans från bugaboo? Jag väntar på en ram sedan 3 v som skulle ta 2 v, men den fick jag besked om att den skulle anlända till kidz under veckan som gick och sedan anlända hos mig i början av nästa vecka efter att jag mailat och frågat...
    alltså de sa att det kunde ta tre veckor och jag har ju bara väntat två, det är helt okej. Hon ringde upp mig och var hur trevlig som helst.
    Jag är bara otålig och nyfiken;)
  • m med tre stjärnor

maclaren har vi haft flera stycken av.
    Både techno och quest. Superbra vagnar! (min mans favvo alla kategorier)
    Just nu har vi enbart en quest till vår treåring, mannen har tom kört den i snöslask...
    Jag skulle dock vilja ha en klassisk sulky att ha som bruksvagn...

jmmm skrev 2009-03-01 19:12:38 följande:
    Vi har en bugaboo cam idag till vår nu 2½åriga dotter.Funderar nu på att sälja denav nedanstående anledningar* vill ha en ännu smidigare vagn ihopfälld (inget högt krav)*känner att buggan e onödigt dyr när man använder så lite* hon sover väldigt lite nu för tiden o vill helst gå själv= lite anv.*hon är för lång, e uppe i suflettenDe vi behöver vagn till är*sovstunder*långa sträckor(eller när vi har brått)Våra behovhusvagnsliv=kuperad terräng många ggrsovmöjlighetsvängbara framhjul ( mane ju bortskämd m buggan)liten ihopfälldSå ni som kör/kört bugga, har ni använt er av någon paraply sulky elelr likannde, vad är era erfarenheter etc?Fundera på en chicco liteway, men har inte känt på den i en butik sa hon att dne var väldigt plastig men ändå fårr bäst i test tillsammans med bee, men den känns för dyr för oss i detta läge
  • m med tre stjärnor

hur skickar kidzshop?
    Fick mail om att min vagn skickades igår kväll...
    Åker bort imorgn så jag undrar om jag får den idag?
    Och hur kommer den isåfall?

Mycket nyfiken!

• m med tre stjärnor
    Svar på #7479
    får jag sms då när en är här eller?
    Bor inte så jättelångt från ödeshög;)

Att man kan bli så otålig. Bebisen ligger ju i tryggt förvar imagen än på ett tag.
    Men det kunde ju vara roligt att fira sin sjuåriga mammadag med en barnvagn. Tycker det är alldeles för lite uppmärksamhet på mamman när barnet fyller år!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16