Bugaboo tråd nr 16
Hej alla,
Är helt ny här på forumet och hoppas innerligt att jag kommit till rätt tråd!
Vi har en Bugaboo frog som vi är mycket nöjda med. Häromdagen upptäckte jag dock en spricka i plasten i den svarta ringen som sitter på ramen vid den vita runda knappen man använder när man fäller sittdelen (hoppas någon förstår vad jag menar). Vagnen har vait med i fyra år så någon garanti finns inte.
Tårar och tandagnissel, vad ska vi göra?
1. Har någon hört talas om detta tidigare? Någon som tror att det går att laga, eller rent av har gjort det själv?
Om laga är uteslutet, gissar jag att vi måste köpa en ny ram. Har försökt läsa här på trådarna men hoppas ändå att det är ok om jag ställer några frågor:
2. När jag surfar på internet verkar det som att man bara kan köpa en cameleon ram som reservdel, ej en frogram (har hittat en cameleonram på kidzshop och sett en på blocket)
3. Stämmer det att cameleons ram är större än frogens men att den passar på chassit?
4. Är skillnaden i mått så stor att man inte kan använda sittdelsbasen eller liggdelsbasen från frogen till en cameleon ram?
5. Om jag måste köpa även en ny klädsel räcker det då att man köper det som kallas sittdelsbas till en cameleon? Har förstått att det finns något som kallas topdel och är i fleece. Måste man ha en sådan också?
Blir jätteglad om någon orkar svara (förstår att mycket säkert redan finns här men 6400 inlägg är mycket imponerande...).
Alla tips som kan hjälpa oss att åter kunna använda vår älskade vagn mottages tacksamt!