Inlägg från: 07melwin |Visa alla inlägg
  • 07melwin

Bugaboo tråd nr 16

Hej!! En liten fråga bara, går och velar här hemma och av sambon får jag ingen hjälp direkt. Vi ska ha en liten till i slutet på april och storebror kommer då vara två år och två mån. Hade tänkt satsa på att köpa en phil & ted men nu har jag istället börjat fundera på att kompletera cammen med en bee och en ståbräda. Storebror blir väl inte för stor för bee?? Hur skulle ni gjort??

• 07melwin

Noas mamma skrev 2009-02-08 12:18:32 följande:

07melwin skrev 2009-02-08 12:11:05 följande:
    vet inte hur jag skulle ha gjort, men jag skulle ta mig till en butik och testa been innan. syrrans dotter på snart 3 år får inte plats i been. knappt att hon kan sitta i camen heller, de funkar om man tar bort sufletten men de e väldigt trångt. så jag skulle absolut testa innan, beror ju på hur stort barnet är!
    Jo det är klart, han vill dock aldrig ha sufletten upp i camen, så den kommer väl inte vara upp mer än när han ska sova. Nu är han strax över 90 cm.
    Ville ha phil & ted för att jag skulle vara ute och gå mycke men storbror ska vara på dagis tre dagar i veckan så jag kan ju passa på att gå långpromenader när han är där.
  • 07melwin

Nån som vet vad euron står i?? Såga att det var rea på Bee hos Babytrader.eu. Tjänar man något på att handla därifrån eller är frakten för dyr?

• 07melwin

modestyclara skrev 2009-02-12 20:27:15 följande:

07melwin skrev 2009-02-12 20:18:56 följande:
    kolla på ex forex...glöm inte att det är frakt också...
    Jo det är ju just d, hur mycket frakten går på, kanske inte lönar sig.
    Är det fullt sitt läge på Bee??
  • 07melwin

modestyclara skrev 2009-02-12 20:34:31 följande:

07melwin skrev 2009-02-12 20:32:03 följande:
    man får ju fram frakten när man lägger varan i varukorgen och går till kassan. Finns nån knapp som man kan trycka beräkna frakt eller nåt sånt... Har ingen bee så jag vet inte ang. sittläget...
    Ok tack tack
  • 07melwin

Stargirl Vet att du har en Bee till din 2-åring, sitter hon bra i den. Velar så fram och tillbaka om jag ska köpa en Bee och ha till min 2-åring nu när bebisen kommer. Tänkte nämligen att bebisen ska ha Camen.

• 07melwin

Hej!! Har nu bestämmt mig för att köpa en Bee ( som storebror ska ha )vägrar han sitta i den har jag även fyndat ett babynest på tradera som bebisen får ha i Been. Nu undrar jag hur Bugaboos ståbräda är, är det den som funkar bäst eller?? Den passar väl både till Cam och Bee?? Är den lätt att ta bort när storebror inte ska stå på den eller är det bökigt?? Eller rekommenderar ni något annat märke på ståbräda?

• 07melwin

Stargirl skrev 2009-02-17 12:32:45 följande:

Nej den passar inte Bee. Så ni får köpa en Kiddyboard eller buggyboard eller vad de nu heter *s*
    Ok tack, tur att jag frågade och att ni är så kunniga :)
    Man vill ju kunna byta bräda mellan vagnarna.
  • 07melwin

Ni som kör med ståbräda, vilket märke på bräda har ni?? Vilken är den bästa ståbrädan??

• 07melwin

Hej!! Måste få hjälp, håller på att bli tokig här hemma. Har varit och hämtat min Bee idag (jättefin) och tjejen som jag köpte vagnen av hade i åkpåsen (ingick i priset) men jag får ju inte bort den. Fattar inte hur jag ska få loss den från bältet, helt lost. Har försökt att få loss spånnet som sitter vid axlarna men det går ju inte, hjälp..

• 07melwin

Fröken Småland skrev 2009-02-20 20:36:58 följande:

Jodå, de övre selbandens fästen går att ta bort. Om du kollar på den vita delen (på baksidan) så är det två små clips; ett på varje sida. De skall tryckas ihop och då lossnar fästet och åker genom hålet. Men det kan vara klurigt att göra rätt innan man kommit på tekniken.
    Ja tack, fattade precis hur jag skulle göra, hade fått loss dom förut men fattade inre att dom skulle igenom där, herregud ibland får man hjärnstopp. Men tack för hjälpen
  • 07melwin

Hej!! Ni som växlar eran ståbräda mellan Cam och Bee vad har ni för ståbräda??

• 07melwin

Tänkte jag ska köpa en ståbräda, buggy board, är den lätt att koppla bort när storebror inte behöver stå på den längre? kan man lägga den i varukorgen? Har oxå sett att man kan köpa exra fästen till den (tänkte ha den både till bee och cam)är det en bra idé tror ni?

• 07melwin

07melwin skrev 2009-02-28 18:16:51 följande:

Tänkte jag ska köpa en ståbräda, buggy board, är den lätt att koppla bort när storebror inte behöver stå på den längre? kan man lägga den i varukorgen? Har oxå sett att man kan köpa exra fästen till den (tänkte ha den både till bee och cam)är det en bra idé tror ni?
    puffar lite
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16