Inlägg från: tvåbarnsmammavillkanske haentill |Visa alla inlägg
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill

Bugaboo tråd nr 16

Hej!

Mitt chassie på camen glider (höjdregleringen går alltså till max) på båda sidor när jag går nerför trappsteg. Är detta något känt fel?

Mitt chassie är märkt Feb 2008.

Tack på förhand för hjälpen!

Svar på #2107
    imaj skrev 2009-01-08 18:51:40 följande:

Jo det är är väldigt känt fel. Under tiden Aug 2007-Maj 2008 så hade Bugaboo mycket problem med sina chassi då skruvarna på insidan av handtagen inte håller belastningen. De har nu bytt ut dessa till popnitar och de ska hålla bättre än skruvarna, dock så verkar problemt kvarstå på vissa chassin. Reklamera chassit så får du ett nytt på direkten....Självklart är det inte alla som får det problemet (undra om det ens är hälften?) men ack så irriterande att det ens händer!

Tack för svar! Det känns dock som det är de vita plastklämmorna som inte håller emot som det ska, själva skruvarna fick vi utbytta i somras och de sitter tight. Är det ett annat fel?

Hej!

Är UV-skyddet till cam bra att ha? Ser barnet ut eller är det helt tätt? Klarade oss utan i somras när dottern var nyfödd, men funderar inför utlandsresor i sommar om det vore vettigt. Hon sover i vagnen dagtid.

Svar på #6652
    Stargirl skrev 2009-02-19 14:54:06 följande:
    Tycker det är bättre med en gallerfilt och ett parasoll.
    Tack! Innehar redan båda delar så det var enkelt!

Hjälp!

Jag provade snöhjulen till min cam idag. Jag satte på dem enligt instruktionen och uppfattar att jag "låst" dem, men de vinglar fortfarande lite. Sen vände jag så att de stora hjulen gick först. Det funkade, men var trögt och vingligt, snöhjulen var lite sneda som plogar nästan.

Gör jag något fel tro? Använder ni dem och i vilket väder?

modestyclara skrev 2009-02-23 17:49:25 följande:

nybliven fru skrev 2009-02-23 17:45:42 följande:
    Om de är sneda så har du inte låst dem. De går rakt fram precis som vanliga fast hjul, de ska bara gå att vrida när man fäller vagnen med hjulen på (och då låser man upp dem först). Jag har alltid de stora hjulen bak. Med snöhjulen blir det som vilken vanlig fyrhjuling som helst tycker jag, dock lite sämre fjädring än ex EL...
    Tack för snabbt svar!

Fast jag har låst (fällt upp) den vita pluppen. Fäller jag ner den blir de ännu mer rörliga (ihopfällning). Finns det ännu en låsning tro? Gå rakt fram kallar jag det inte nu.

Stargirl skrev 2009-02-23 17:58:38 följande:

Du måste låsa dem med den vita pluppen som sitter på insidan under hjulet. Då sitter de fast. Idag var rätt väder för vinterhjulen. Oplogat och mycket snö.
    Aha!

Ska testa!
    tvåbarnsmammavillkanske haentill skrev 2009-02-23 18:00:17 följande:
    Aha!Ska testa!Hittar ingen mer vit plupp än den stora som jag ställt i övre läget?

sabina81 skrev 2009-02-23 21:13:30 följande:

nybliven fru se till att du har satt på dem korrekt. Med däcken på utsidan när du kör vagnen och det vita på insidan. Jag satte på mina snöhjul fel och då var dem inte låste och man kunde knappt köra vagnen framåt. Hoppas att det löser sig för dig, annars tycker jag att du åker till en butik som säljer dem så får dem sätta fast dem.
    Tack för alla svar! Jag hade satt dem på fel håll, trots att jag var så säker på att det var rätt. Nu rullar det bra och snön smälter)...!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16