-
Min är köpt i USA och där sitter selen fast på sittdelen, inte på chassit. Så fickor behövs inte. Tror det är enda skillnaden faktiskt.MissC MrK skrev 2009-01-05 15:57:48 följande:Hejsan! En liten fråga apropå selen. Är de amerikanska liggdelarna annorlunda mot de europeiska? Jag har köpt en liggdel begagnat av en på FL och den har inga fickor på utsidan för midjebältet. Hon skrev inget i annonsen om att det var en amerikansk variant men jag misstänker det... -
Kan tipsa om att man istället för åkpåse kan köpa baby-sovsäck. Jag har Haglöfs sovsäck i liggdelen på buggan. De är liten och nätt, håller värmen jättebra. Beställde den för 299 kr på nätet. Snygg och billig!! Fungerar nog inte så bra i en sittdel. Inga hål för sele och inget att vika över ryggstödet, men den är så billig så det gör inget. Kanske använda att sova i på förskolan om de sover ute.
Kommer att köpa bugga-åkpåse till hösten när jag använder sittdelen. Men jag tycker den är för klumpig att ha i liggdelen. -
www.addnature.com/product.asp
OBS, den ser inte ut om på bilden. Den är snygg!! Ser ut som röd dunjacka typ (om du förstår). Man kan rda om ordentligt runt huvudet på bebis om det blåser och är kallt. Som på en vuxensovsäck. Vi är jättenöjda.
Kan fota imorgon och lägga en bild i bildtråden.
Har fått många komplimanger och kommentarer för den i alla fall! -
Nä, det var ju det jag sa. Bilden är knäppJoddan skrev 2009-01-06 23:40:20 följande:Men den ser så låååång ut! Viker man under stumpen eller är det bara så den ser ut på bilden...Ta gärna bild! Alltid roligt att se nya kombon!
. Den är exakt lika lång som liggdelen på buggan. Får så bra plats så.
-
En annan bra sak med sovsäcken är att när man knölar ner den i sovsäckspåsen så blir den jätteliten, som en honungsmelon typ. Tar ingen plats alls. Jag brukar ha den i varukorgen (har lammskinn och filt i liggdelen) och använder den när det blir kallt och blåsigt.
-
Jag har en skinnfäll (inget lakan under) och en liten kudde. Sedan har jag en varm/sval filt beroende på temperatur. Och nu då, sovsäcken som verkligen har behövts nu när temperaturen sjunkit.
Joddan skrev 2009-01-06 23:53:00 följande:Brukar ni ha kudde i liggdelen också?? Och lakan och grejer? Första barnet för mig och jag har fortfarande 0 koll och de är 50 dagar till BF! -
Jag tror den är för stor. Det finns små kuddar för vagn/vagga. Kostar under hundralappen i barnvagnsbutiken (typ babyland).Joddan skrev 2009-01-07 00:07:07 följande:Okej... Men man behöver väl inga lakar på madrassen om man har åkpåse/säck/fäll? En liten kudde... Fungerar ikeas babykudde eller e den för stor?
Är lite avis på dig som har allt kul framför dig och får planera och boa och fixa. Så himla mysigt och roligt. Grattis och lycka till!!! -
Det ordnar sig. Det enda bebisen egentligen behöver är DIG, lite kläder och blöjor. Fast självklart vill man ha allt färdigt. Fast det är ändå massa grejer som man kommer på att man behöver när bebisen väl kommit. Då skickar man iväg pappan eller lägger bebin i sin fina vagn och går ut och shoppar!Joddan skrev 2009-01-07 00:20:45 följande:Okej... Ska kika efter en liten nästa gång jag är där...Jag känner mig mest stressad och har lite småpanik för de ena och de andra. ALLT som ska handlas och ordnas innan han kommer ut... Men visst är det en spännande tid, verkligen.Tack så mycket!
-
Nu har jag lagt bilder på sovsäcken från Haglöfs i bildtråden.
Sedan undrar jag... Har ett trasigt chassi, ett som glider. Nu glider det så mycket att jag inte vill använda det längre. Har fått ett nytt som vi just satt på. Ska jag spara det gamla? Finns det delar man kan använda som reservdelar? Eller är det bara att slänga? -
Jag fick nya hjul till mitt nya chassi, köpt i USA, fast bara de små. Men jag satte på de gamla hjulen, hade inte en tanke på att de inte skulle passa. De verkar passa. Nu måste jag gå och känna lite extra på dem.
Shoegirl skrev 2009-01-09 15:50:39 följande:Det råder lite olika bud om hjul. I Svenska butiker har jag bara hört att det ska gå och byta hej vilt. En kompis i USA fick däremot också nya hjul av Bugaboo när hennes chassi gick sönder då de hon hade inte skulle vara till hennes version. Gecko har egen ram och passar endast Gecko. Vet flera so msatt Cam.ram på Frog men tvärtom har jag aldrig hört någon som gjort.