Julklappar...
Det är svårt det där med julklappar, födelsedagspresenter och semestrar har jag upptäckt. Eftersom jag bara har barn med min man så kan jag inte sätta mig in i hur det är att ha ett barn som bor VV.
Men som jag resonerar så tycker jag att det blir lite överdrivet med just dubbelt av allting. I allafall när det gäller vissa saker.
Julklappar köper vi för ungefär lika mycket till alla barn. Födelsedagspresenter också, fast där tycker jag att de gemensamma borde få för lite mer, för de får ju bara av oss. Bonusen får ju av sin mamma och hennes släkt också, och hon får så otroligt mycket av dem. I år var det saker för ca 6.000 spänn, och det är inte i närheten av vad våra gemensamma får för.
Men, men, än så länge så är inte jag och min man helt överens, och jag förstår hur han tänker också. Men om man är tonåring borde man faktiskt kunna förstå det där med att ett av barnen har två familjer och får saker fast på två ställen. Att det inte är orättvist om de som bara har en familj får lite mer. Så tycker jag i allafall.