• Anonym (suck)

Kraftiga svettningar fortfarande ef FL

Blir snart galen..Svettas i floder fortfarande och min dotter är född 18 augusti...Det rinner om mig, vaknar på nätterna att jag är blöt och lakan är helt dyngsura...Har pratat med gyn och dom tog sköld körtel prover mm men allt är normalt...que...Mor min tror jag går igenom klimakteriet..hello jag är inte så gammal ju...Blir snart galen...Får ingen sömn då jag vaknar en gång i timmen och är blöt och fryser...Har testat allt bytt täcke, ventil öppen så nu vet jag inte alls vad jag kan göra...Läkaren säger att det är hormonerna troligtvis jaha men suck....Mensen har kommit som den ska så kroppen är ju återställd...Blir snart galen...Någon med liknande erfarenhet för detta kan ju ej vara normalt eller?

• Svar på tråden Kraftiga svettningar fortfarande ef FL
  • Anonym (jolli)

här har du en till.jag har rejäla svettningar och fryser samtidigt.hopplöst då en ducsh inte hjälper mer än några minuter/timmar.svetten på hela ryggen och under armarna är hemskt jobbig.har haft detta i ca 1 år nu.och jag är bara 33 år.

jag vaknar oxå jätteofta.funderar på att gå till vc och kolla upp det då det börjar bli olidligt nu

• PD77

Jag har läst här på FL att det är vanligt om du ammar. jag svettades som en galning i 2 månader efter min sons förlossning. Det håller i sig olika länge. Men det verkar vara vanligt i alla fall.

• Anonym (suck)

Tack för jag inte är den enda även om jag önskar vi båda slapp det...Jag har oxå ryggen,bröstet och nacken ska vi inte ens prata om...huga...Jag tog kontakt med kvinnokliniken men det var just för jag hade förlossningen *nära* och dom tog hormon prover,sköld körteln mm men inget avviker och idag var jag iväg igen på nya hormon prover...Läkaren sa att om proverna ej visar fel blir det remiss till medicin för utredning..*hm*
    Jag är 30 och kan ju lugnt säga att jag nästan får gå med näsduk för att torka pannan ibland och hur kul är det?

Jag kan ta att man svettas första veckorna efter en fölossning men inte såhär långt efter...Kan ju inte ens ha några tajta tröjor för jag blir så blöt...=( man får väl tacka gudarna att det ej luktar iaf ....men fortfarande inget kul ju....Jag får berätta vad dom kommer fram till med mig om det är något eller bara *normalt*

Anonym (jolli) skrev 2008-12-04 11:53:37 följande:

här har du en till.jag har rejäla svettningar och fryser samtidigt.hopplöst då en ducsh inte hjälper mer än några minuter/timmar.svetten på hela ryggen och under armarna är hemskt jobbig.har haft detta i ca 1 år nu.och jag är bara 33 år. jag vaknar oxå jätteofta.funderar på att gå till vc och kolla upp det då det börjar bli olidligt nu
  • PD77

PD77 skrev 2008-12-04 11:56:53 följande:

Jag har läst här på FL att det är vanligt om du ammar. jag svettades som en galning i 2 månader efter min sons förlossning. Det håller i sig olika länge. Men det verkar vara vanligt i alla fall.
    Fast det låter ju som att du kanske svettas mer än "normalt". Hoppas det ordnar sig i alla fall.
  • Anonym (suck)

Jag vet att ammningen brukar vara ett stort spöke med i bilden, men jag slutade amma efter 1 månad för jag hade för lite mjölk....=( så den faktorn kan man utesluta....Önskar bara det fanns ett svar på det hela...=/

Hoppas jag får remiss vidare som läkaren sa om dom ej hittar något på proverna för såhär kan jag verkligen inte ha det längre....*suckar högt**

PD77 skrev 2008-12-04 11:56:53 följande:
  • PD77

Anonym (suck) skrev 2008-12-04 12:23:06 följande:

Jag vet att ammningen brukar vara ett stort spöke med i bilden, men jag slutade amma efter 1 månad för jag hade för lite mjölk....=( så den faktorn kan man utesluta....Önskar bara det fanns ett svar på det hela...=/ Hoppas jag får remiss vidare som läkaren sa om dom ej hittar något på proverna för såhär kan jag verkligen inte ha det längre....*suckar högt**
    Aha! Aj då! Jag hoppas verkligen att ni kommer på vad som är "fel" och att det blir bättre snart.
  • Anonym (suck)

Hoppas det med.Tur man inte bor i ett varmt land men å andra sidan hade ju alla svettats like mycket...*s* då hade man inte känt sig som en stor svett pöl som är ute och går...*s*

PD77 skrev 2008-12-04 12:25:12 följande:
    Anonym (suck) skrev 2008-12-04 12:23:06 följande: Aha! Aj då! Jag hoppas verkligen att ni kommer på vad som är "fel" och att det blir bättre snart.
  • Anonym

Jag svettades mer så länge jag ammade

• Anonym (suck)

Jo men jag har inte ammat på över 2 månader så den delen kan det ej vara..=( annars hade det varit en enkel förklaring..=)

Anonym skrev 2008-12-04 14:48:56 följande:
    Jag svettades mer så länge jag ammade
Svar på tråden Kraftiga svettningar fortfarande ef FL