Jag trivs bra - numera, efter två år (jobbat i äldrevården innan).
Jobbar 8.30-17.00 (jobbar lite mindre än 90%, självvalt) och ledig varannan fredag. Första året tyckte jag var lite trist men nu har jag kommit in i det bättre och tycker det är kul. Jag är ca halva tiden på vårdcentralen och har då egna patienter: bvc, viktminskningspatienter, blodtryck, kateterbyten, spola centrala infarter, ge infusioner, omläggningar, injektioner, vaccin mm. Andra halvan är jag ute på hembesök och då är det omläggning, provtagning, injektioner, stöd till anhöriga och medicindelning samt uppföljning av läkaråtgärder m m. Förbereda läkarbesök genom tex ankeltrycksmätningar, olika labprover mm. Palliativ vård förekommer vid olika sjukdomstillstånd och åldrar (och det värsta är ALS...usch). Ibland assisterar jag läkarna inne på mottagningen men inte så ofta. Vi får också en del akuta patienter pga avståndet till sjukhus.
Jag tar också emot egna patienter för medicinska bedömningar - om jag kan ställa diagnos utifrån min lista (förskrivningsrätten) så behandlar jag, annars får de gå vidare till läkare. Vi är två st som är 40, en är 50 och två är 60 så medel är ca 50 år. Jag trivs!