• Majken

Deluxpinglornas sommar-noll-femmor nr 19!

Vi är ett gäng glada & trevliga Deluxpinglor som har hängt ihop här på FL sedan hösten 2004. Vi har följts åt genom försöken att bli gravida, våra graviditeter, våra förlossningar, våra barns första 3 år och är nu inne på deras fjärde år - tänk vad tiden rusar....!! Förvånad

Dessutom har några av pinglorna fått barn nr 2 och fler småsyskon väntas i vår lilla tråd framöver!

Det här är Deluxpinglornorna, våra "sommar-noll-femmor" och deras småsyskon

2005
    16/5: Lyllo – en dotter – Majken + lillasyster Kajsa 22/4-2007
    19/5: Jofimiel – en son – Elliot
    27/5: VildaMaria – en son – Vilhelm
    3/6:  Majken – en dotter – Malvina
    6/6:  A lie – en son – Widar + lillasyster Vendela 10/9-2006
    8/6:  LabLover – en dotter – Lily + lillasyster Iris 16/3-2008
    9/6:  Kardemumman – en son – Felix
    11/6: Börnen – en son – Emil + lillasyster Maja 16/11-2006
    19/6: Decemberflicka – en dotter – Hannah + lillebror Elias 16/1-2008
    20/6: Missisola – en dotter – Ebba
    24/6: Ninnie - en dotter - Elicia + lillasyster Elvira 1/10-2008
    29/6: Lopez– en son – Max
    23/7: Tösagumman – en son – Elliot + lillebror Henning 29/3-2007
    1/8:   Malin med Tim – en son – Tim + lillebror Måns 11/3-2008

Växande mage finns hos

Missisola - BF 12/12-2008

Love my M-girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 10:24
    17/12: Missisola fick en Alva!!
  • Svar på tråden Deluxpinglornas sommar-noll-femmor nr 19!
  • LabLover
    Missisola skrev 2009-02-13 09:47:21 följande:
    ...här är det jag som är däckad..i nått... Har "bara" 38 grader, men är nere för räkning..känns som det satt sig i huvet - balans? Var uppe 4.30 för att fixa mat till Alva och höll på att rasa i köket...yr som bara den...Gick och la mig...försökte sova...sen när jag skulle gå upp samma sak...Micke tänkte stanna hemma, men skicka han till jobbet... Fixa att lämna Ebba på dagis... men nu går det bara runt i skallen och hostar och hackar...Hur yttrar sig influensan???I morgon är det dax för MUMSMUMS!!!! 
    http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=31229

Jag tycker det verkar vara många i just vår generation som blivit sjuka. Med tanke på att man inte får den oftare än var 10-20:nde år så kan det ju vara så.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • A lie

Missisola: låter som influensan...
    Både jag och speciellt J har känt oss yra. när J var som värst kunde han inte titta åt sidan utan att det snurrade trots att han annars låg helt stilla... Har även hört fler som känt sig yra just då de haft influensan i år... har varit det + att hostan är rentutsagt vidrig som jag tycker skiljer flunsan mot tidigare.. är väl 11-12 år sedan jag drabbades sist iof sig, men man hör ju från andra med...

♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • Missisola
    A lie skrev 2009-02-13 10:12:15 följande:
    Missisola: låter som influensan...Både jag och speciellt J har känt oss yra. när J var som värst kunde han inte titta åt sidan utan att det snurrade trots att han annars låg helt stilla... Har även hört fler som känt sig yra just då de haft influensan i år... har varit det + att hostan är rentutsagt vidrig som jag tycker skiljer flunsan mot tidigare.. är väl 11-12 år sedan jag drabbades sist iof sig, men man hör ju från andra med...
    Oj då.... låter ju lite somjag har..men har ni haft feber? Känner mig helt kallsvettig och så, men som sagtingen hög feber...

...och jag som skulle simma...sett fram emot hela veckan....
    Alva is here!!!!!!!!!!!!!
  • A lie

J hade ju rejäl feber flera dagar.. V feber två em-kväll-nätter .. W var lite varm, man knappast över 38? jag ahde två nätter med frossa/svettningar men inte så det kändes som någon speciell hög feber... Så det kan nog vara lite olika...

• A lie

men hur skriver jag.. bytte plats på V och W.. jaja det spelar väl inte så stor roll...

• A lie

men hur skriver jag.. bytte plats på V och W.. jaja det spelar väl inte så stor roll...

• decemberflicka

Inatt vid 12-tiden vaknade jag av att någon, trodde det var Hannah, ropade. Jag ropade tyst tillbaka "Jag kommer, Hannah!".
    Gick in till henne, men hon låg ju och sov?!
    Öppnade dörren till Elias och där stod han och lät som en skällande hund. FY, vad rädd jag blev! Han hade inga stora svårigheter att andas, som jag kunde se eller höra, men det lät ju fruktansvärt!
    Väckte Anders, som fick hålla honom medans jag ringde till Sjukvårdsupplysningen.
    Han lät OK under tiden jag pratade med dom, men de sa att om jag var orolig skulle jag åka till Barnakuten på Östra sjukhuset.
    Vi bestämde oss för att ha Elias mellan oss en stund och se hur det gick.

Precis innan vi gick in till sovrummet hörde vi "Johan?, Johan?" från Hannahs rum. Hon drömde om en Johan...vi känner ingen Johan?

Vi gick sedan in och lade oss i vår säng med Elias.
    Det tog inte mer än 15 sekunder, så lät som han en hund igen. Så det var bara att ta på sig kläder och åka till akuten!
    Anders stannade hemma med Hannah.
    När jag kom upp fick vi fylla i ett papper och sen kom vi in på ett undersökningsrum.
    De tog tempen, puls och syresättning, allt såg bra ut.
    Sjuksköterskan tog med mig till nästa väntrum, som låg precis vid expeditionen, för att de skulle kunna höra när han fick ett anfall igen. Hon gav honom stark saft, som ju är slemlösande.
    Jaha...sen var det bara att vänta.
    Elias gick runt och var hur nöjd som helst. Inte ett enda hostande, ingenting.
    Efter 2 timmar, vid 02:30, gick jag och frågade vad dom egentligen ville höra, för hosta, det skulle han inte göra.
    Då sa de att vänta, det skulle vi få göra. Det fanns barn där ute som hade väntat sedan 18 i går eftermiddag.
    Då bestämde jag mig, efter rådgivning, att åka hem igen. Rekommendationerna var att sätta honom upp och mycket frisk luft och om han började låta igen.
    Vi åkte hem, han somnade i bilen och lät ingenting.
    Hela natten har varit lugn och tyst.
    Inte ett tecken på att låta som han gjorde vid 00-tiden, tack och lov!
    Vi kom hem vid 03-tiden, så Anders stannade hemma idag.
    Nu ligger Elias ute och sover, Anders sover i sin säng. Han var ju också trött, han hade haft svårt att somna inatt efter att vi åkte.

Hannah är snorig, men ingen feber just nu.
    Hoppas nu bara vi kan åka till Uddevalla i morgon, för där väntar ju världens roligaste överraskning på Hannah - att åka häst och släde efter Göstas Nordsvensk, precis som Emil gjorde!!!
    Vi har inte vågat säga något till henne, eftersom planerna lätt ändras...

Hannah 19/6-2005 & Elias 16/1-2008
  • A lie

Fy! stackars Elias.. är han frökyld? det låter ju liste som falsk krupp. Min lillebror hade detsom liten och vill minnas att det lät ungeföär som du beskriver det - en hund... Då ska det ju okcså hjälpa med frisk luft.. gärna att man går ut med dem... Visst ahde ni väldigt varmt inna.. det kan ju vara en bidragande orsak... och visst ska ni våga åka iväg. Om det är det han har mår han ju bara bra av friskluft!

vad avis jag blir föresten.. häst och släde är ju bland det mysigaste som finns. Tyvärr har jag ingen släde här.. och inte mkt snö heller.. annars hade jag ju kunnat köra med min häst. han är verkligen en klippa att köra

• LabLover
    Missisola skrev 2009-02-13 10:22:46 följande:
    Oj då.... låter ju lite somjag har..men har ni haft feber? Känner mig helt kallsvettig och så, men som sagtingen hög feber......och jag som skulle simma...sett fram emot hela veckan....
    Vi hade inte heller någon särskild feber som barnen hade.

decemberflicka: Vad obehagligt Hoppas han är fortsatt pigg nu då.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Missisola

Dec: Lät som falsk krupp ja...

Alva is here!!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden Deluxpinglornas sommar-noll-femmor nr 19!