• Anonym (Sexlös!)

Satans jävla P-stav! Den har TOTALT raderat min sexlust! Vad gör man!?

Jag satte in P-stav för cirka 2 månader sedan och min (redan begränsade!!) sexlust är TOTALT puts väck! Det är helt sjukt, jag känner verkligen INGENTING i de nedre regionerna, det är helt dött. Vad fan gör man?!

• Svar på tråden Satans jävla P-stav! Den har TOTALT raderat min sexlust! Vad gör man!?
  • Andrewblake

P-stav, p-piller, p-plåster... spiral, hormon, koppar... alla ger eller mindre biverkningar. Minskad lust, blödningar...

Kondom? inga biverkningar ingen minskad lust... kan vara med som en del i förspelet

• Anonym (Sexlös!)
    Andrewblake skrev 2008-12-04 13:58:04 följande:
    Kondom? inga biverkningar ingen minskad lust... kan vara med som en del i förspelet
    Inga biverkningar?! Priset, böket och den totala torrheten som kommer efter ETT juck med kondom då..?!?!
  • Jelin

Pessar? Eller kopparspiral (den kan ju ge mer mensbesvär men påverkar inte sexusten).

Ang. kondom så vet jag exakt vad du menar, tills vi upptäckte xl-kondomer...jag har nästan aldrig problem med nötning/torrhet nu!

• SilentStar

Jag plockade ut min just av den anledningen sen fick jag börja med p-piller vilket inte heller var så bra.

Tillsut kom vi fram till att jag inte tål hormoner så när bebis är ute så blir det kopparspiral.

• Anonym

och jag skall sterilisera mej....

• Anonym

Ta ut den och prova något annat. P-stav har ungefär samma hormonhalt som p-piller, hormonspiral har mycket mindre. Fråga barnmorskan om råd. Men någon sorts spiral, pessar eller minipiller kanske funkar?

• Neko

Sägs att man ska vänta 3 månader eftersom vissa biverkningar försvinner då kroppen vant sig, är det fortfarande likadant efter en månad till så ta ut den. Har du regelbunden mens kan du ju prova p-dator, den har iaf inga biverkningar. Önskar jag kunde ha den =/

Svar på tråden Satans jävla P-stav! Den har TOTALT raderat min sexlust! Vad gör man!?