• Anonym (X)

Fy fan för alla elaka styvföräldrar!

det är så beklagligt
    jag är en kvinna som ställer upp till 100% på mitt bonusbarn vi har även barn gemensamt
    jag tycker så mkt om honom och vi skiljer inte på bonus och bio här inte
    men vi har en biomamma som önskar att jag inte fanns
    jag är inte medräknad för fem öre
    hon har åtskilda gånger sagt till bonus att det är pappa han ska lyssna på och vara med inte mig
    kan lägga till att vi är gifta och varit ett par i flertal år.

tänk om jag hade en biomamma som accepterade mig för den jag är och för det jag gör
    det skulle göra mitt liv mkt mkt enklare
    min bonus tar bort bilder som han tar på mig med sin mobil på våran vecka när han åker till sin mamma
    varför då tror ni?

• Anonym (X)

till saken hör också att jag under dessa år stundtals önskat att han bodde hela tiden hos sin mamma
    varför då?
    jo för att slippa alla konflikter
    för att han ska slippa konflikter
    och för att han är präglad av henne och det är hennes ord som gäller för honom

• Anonym (X)

Korint skrev 2008-12-04 17:30:49 följande:

Anonym (X): Ja, vad skönt för dig att bli av med roten till alla onda konflikter genom att slippa din sambos barn. Vad gör väl det att din sambo mister stora delar eller rentav hela sitt föräldraskap och en liten kille som blir utan pappa. Bekvämt fast med bittra biverkningar... Separera och skaffa en annan karl är mitt råd! Och säg inte att du älskar honom för man önskar inte den man älskar något så ont som att speareras från sitt barn!!!
    därför väljer jag att inte separera för jag vill inte skiljas varken ifrån min bonus eller mitt barn
    skärp dig och läs vad jag skriver istället
    vilket påhopp!!!!!!!!!!!
  • Anonym (X)

Anonym (X) skrev 2008-12-04 16:23:09 följande:

till saken hör också att jag under dessa år stundtals önskat att han bodde hela tiden hos sin mamma varför då? jo för att slippa alla konflikter för att han ska slippa konflikter och för att han är präglad av henne och det är hennes ord som gäller för honom
    dessa stunder är ju väl menat tänkt för barnets skull också då biomamman har sina värsta perioder
    det är inte roligt för någon
    men jag skulle aldrig göra slag i saken jag bara funderar i dessa tankar
    jag älskar min bonus det är inte han utan situationen med mamman
  • Anonym (X)

Anonym (X) skrev 2008-12-04 18:39:50 följande:

Anonym (X) skrev 2008-12-04 16:23:09 följande: dessa stunder är ju väl menat tänkt för barnets skull också då biomamman har sina värsta perioder det är inte roligt för någon men jag skulle aldrig göra slag i saken jag bara funderar i dessa tankar jag älskar min bonus det är inte han utan situationen med mamman
    med hennes ord menar jag att han har svårt till att lita och lyssna på oss andra
    då hon går ut med dunder och brak för att visa att det är HON och ingen annan som har betydelse för barnet
    hon har den tiden också
    hon har den ekonomin
    hon står givakt och är beredd i alla lägen
    kanske något som vi andra har mer svårt med då vi inte kan komma och gå som vi vill på jobbet
    vi har inte den ekonomin
    och vi är fler i familjen fler att ta hänsyn till
    synd
    men tänk på en sak innan du hasplar ur dig
    saker
    det är att
    ALLA BONUSMAMMOR TILLÅTS INTE ATT ÄLSKA SINA BONUSBARN
  • Anonym (X)

Korint skrev 2008-12-04 17:36:48 följande:

Och det är alla vuxnas skyldighet att göra barnens tillvaro och uppväxtmiljö så kärleksfull som möjligt. En frostig eller hätsk relation med många onödiga konflikter skapar en skitdålig atmosfär för barn att växa upp i. Fy fan för de föräldrar som inte sätter sina barns välbefinnande i första rummet utan låter sina egna kärlekskranka behov och prestige gå före barnens barndom! Separera och skapa bättre förutsättningar för era barn, bonus eller egna!
    GUD VILKEN MOGEN SYN DU HAR PÅ DET HELA VILKEN MOGEN BRA LÖSNING PÅ PROBLEMET ELLER HUR TYCKER DU INTE DET?

SEPARERA
    VISST VI SEPARERAR SÅ FORT VI FÅR KONFLIKTER
    JÄTTE FINA FAMILJER VI FÅR I FRAMTIDEN OJ OJ OJ
    NEJ DU I MIN FAMILJ FÖRSÖKER VI LÖSA PROBLEMEN ISTÄLLET FÖR ATT FLY DESSA

jag ska inte behöva lämna min älskade familj pga att en bitter kvinna inte kan gå vidare
    då får väll hon lämna allt istället
  • Anonym (X)

citat
    då får väll hon lämna allt istället

inte så moget sagt av mig heller!!!!!!!!
    självklart menar jag att man tillsammans istället får finna en lösning
    tror inte att det är så vanligt att en familj fryser ut ett barn faktiskt om jag ska vara ärlig
    svårt att frysa ut någon som bor under samma tak varannan vecka det skulle nog omgivningen snabbt märka tror jag, och skolan och dagis är nog lyhörda på hur barn mår om inte resten av släkten är det

• Anonym (X)

Anonym (prinsessa) skrev 2008-12-04 18:55:00 följande:

Min bonus är min lilla prinsessa och kommer alltid vara det Hon är så underbar och hjärtevarm att man vorde galen om man inte älskade henne!! När jag fick veta att min sambo hade barn så var han nervös för min reaktion... han hade haft dåliga erfarenheter men får honom var hans dotter hans allt! Så om inte jag kunde respektera det kunde det inte bli något. En väldigt sund inställning tycker jag!!! Jag har alltid sagt till honom att hans lilla sessa måste få gå först och när vi får egna barn så skall de komma på samma nivå som hans sessa. Hon är ju min lilla prinsessa också Min stora (fast ännu ganska lilla) tös och kommer alltid vara så!!! Blir arg så jag kokar när jag hör om styvföräldrar (ja de har ingen rätt att kalla bonus) som inte bryr sig om sina partners barn sen tidigare... Håller med TS de vet ju om att deras pojk/flickvän har barn sen tidigare.. Tror ju inte det är något som kommer upp när man flyttar ihop eller gifter sig!! If you can't take the heat get out of the kitchen!!!
    en fråga hur är förhållandet i mellan din man och hans x och hans x och dig?
  • Anonym (X)

jo vi har mer än råd att ta hand om ett barn men vi kan inte erbjuda utomlandsresor två gånger om året plus en sommarstuga med båt tillhörande
    vi har inte råd att fylla garderoben med enbart märkeskläder

och andra saker som lockar en ung man tyvärr

ja det är klart att mänskliga faktorn säger ju att älskar du någon så gör du ju det trots att hela världen står och säger att du inte får det
    men det jag menade är att ett barn kan bli präglat ut av sina föräldar att inte lyssna på en speciell människa att redogöra för att det bonusmamman säger och gör är inte det som gäller, det är viktigt att det är pappa som skjutsar dig till skolan osv
    då blir ju barnet lite sådant också
    barnet kanske blir mer kall och avståndstagande och då är det svårare som bonusmamma att älska detta barn

men jag håller helt med dig
    ett barn ska inte fara illa i någon familj bio eller bonus
    det är i grund och botten inte barnets fel att det är som det är

• Anonym (X)

Anonym (prinsessa) skrev 2008-12-04 19:06:33 följande:

Förhållandet med Bio mamman går upp och ner... Ibland bra och ibland dåligt... Något som man får räkna med lite... Jag har inte så mycket kontakt med henne utan träffar henne bara när det är saker på dagis. Min sambo däremot försöker göra sitt bästa för att ha en bra relation. Något som inte alltid sker från bio mamman... Det är inte lätt... Men hur illa situationen med bio mamman är så tänker jag inte låta det gå ut över min lilla sessa!! Om det blir värre får väl jag ge mig in i disskutionen... Men snarare än tycka att hon skulle bo mer hos mamma skulle jag nog heldre ha tösen mer hos oss... Skulle aldrig vilja att vårat umgänge skars ner!!!! Saknar henne så jag blir galen när hon inte är hos oss...
    fint
    tur att det funkar så bra för Er
Svar på tråden Fy fan för alla elaka styvföräldrar!