• YokohamaNr2

Chockad...villkorligt dömd...pga slarvigt misstag

Såsom jag förstod det så hade polisen sagt att det var inte var troligt att hon skulle bli dömd för att hon hade rättat till sitt misstag och erkänt, så antagligen har TS blivit informerad men också tillsagd att det inte är särskilt nödvändigt.

• YokohamaNr2

Anonym (utredare) skrev 2008-12-11 12:40:09 följande:

Det är SÄLLAN som advokat används vid förhör.de flesta tycker det räcker med att ha en vid uvudförhandlingen. Men det gäller förståss om du förnekar brott...... annars finns ju ingen anledning till försvarae....
    Precis och iom att TS trodde hon bara skulle få böter så trodde hon väl inte att det skulle gå längre än förhör och erkännande.
  • YokohamaNr2

Anonym (utredare) skrev 2008-12-11 13:19:18 följande:

trodde? framgår klart i brottsbalkens bedrägeri paragraf att det bara finns fängelse i straffskalan, så hur kan man gå ochy tro att man ska få böter..... lite eget ansvar har man!!!
    Visst har man eget ansvar men som en 'vanlig' svensson som aldrig har varit inblandad med polis, förhör och hela den faderullan förut och farbror polis säger:

"Polisen sa att jag behöver nog inte vara orolig att det ska bli rättegång, men böter kommer jag nog att få, hur mkt visste han inte"

Så skulle jag också ha antagit att jag inte behövt advokat eller att jag skulle få fängelse. Du är ju väldigt insatt i processerna iom att du jobbar som utredare men som gemene man på gatan har man nog ingen aning om hur allt funkar, jag har det definitivt inte
Svar på tråden Chockad...villkorligt dömd...pga slarvigt misstag