• camillas1985

Vilket märke på blöjor och våtservetter tycker ni är bäst?

Det börjar snart bli dags att handla hem blöjor och såna saker men det finns ju så himla mycket olika av allt så jag vet inte vad jag ska välja. Därför tänkte jag att jag kanske kunde få lite hjälp av er lite mer erfarna personer. Så vilket märke på blöjor anser ni är bäst både funktions och prismässigt? Jag skulle även vilja veta vilka våtservetter som är bäst, det verkar så enkelt att ha med sig när man ska någonstans.

En till sak jag funderar över är hur många förpackningar med blöjor man bör köpa hem innan bebisen kommer. 

BF 28/1-09
  • Svar på tråden Vilket märke på blöjor och våtservetter tycker ni är bäst?
  • Julutzi

Bästa blöjan just nu för oss är: Libero up and go
    Bästa våtservetterna tycker vi är: Mjukt och skönt, billiga och bra...

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • 4barnsMom

Libero..

Och jag kommer tyvärr inte överens med nån annan servett än Natusan och den köper jag i masspack

Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • SaraSara

Jag föredrar papmers eller huggies blöjor. De har bäst passform för vår tjej. De är även lite tunnare än tex Libero (håller dock torrt lika bra) vilket är bra för annars får hon lätt blöjeksem av värmen.

Tvättlappar/våtservetten föredrar jag pampers, de är sådär att när man tar en lapp så kommer en liten bit av nästa upp. skönt att slippa stå och gräva efter dem i förpackningen när man sår där med en massa bajs. pampes är lagom tjocka och lagom fuktiga. Även huggies och natusan duger om jag inte skulle få tag på pampers. även de har samma funktion att nästa lapp sticker upp en bit. Men huggies känns lite för tunna, och natusan känns lite för torra.

Eftersom du inte vet i förväg hur stor bebisen kommer att vara, tycker jag inte att du ska köpa mer än en förpackning av minsta storleken. Hos pampers tror jag att minsta storleken är 2-4 eller 5 kg medan andra storleken är 3-6. Vi hade enbart en 12-pack med de minsta som vi fått i sån baby basic box från pampers, och så hade jag köpt en förpackning med pampers strl 2 samt en förpackning libero strl 2.

I början vill man ju gärna prova sig fram, så köp inte på dig för mycket av en sort. Alla bebisar har olika form och kissar/bajsar olika mycket. så det är inte alls säkert att det en förälder tycker är bäst är bra för just din bebis.

Lycka till! :)

• Caly

babyblöjorna hade vi coops egna, funkade super för henne.
    Sen när hon skulle upp en storlek så köpte vi Huggies, dom var ocksåbra fram till 8-10 kg då gick de inte.
    Efter det vart det libero .

Alla avr olika i olika viktgrupper, kände att en enda kunde inte vara bra på allt så testade och frågade andra, detta funkade bra för oss.

• tobiq

Jag kan rekommendera Huggies, de är kanonbra på vår dotter och betydligt billigare än alternativet, men olika blöjor passar till olika barn så man får testa sig fram ibland. Libero funkade bra i början också, medan Pamper läckte som ett såll (fast nu passar Pampers mkt bättre av någon konstig anledning...)
    Köpt hem två små paket och se vilket ni gillar, ni kan säkert få testa på en sort redan på BB också.

Ang. våtservetter så är de flesta lika bra, vi brukar köpa Pampers eller Natusan, lite dyrare men de billiga alternativen vi sett har varit parfymerade.

Lyckligare än någonsin!
  • Tingeling83

alla våtservetter använder jag =)

Blöjor: pampers, libero,coops,bambo

• anelia

Som nexborn blöjor tycket vi bäst om libero till grabbarna. Men sedan bytte vi till pampers och tyckte det var bäst. Sedan finns det en hel hoper billiga blöjor. Men jag betalar hellre några kronor mer och får några som jag kan lita på.
    Våtservetter har jag provat många olika. Tycker bäst om dem där det blir ett lite större hål i förpackningen när man öppnar, så man slipper fippla i ett litet hål för att få ut den. För man vill ju kunna stänga igen, så de inte torkar. Jag har köpt billiga, för 10:- och de fungerar lika bra som de lite dyrare.
    Det är jätte smidigt att ha i skötväskan, men jag använder dem hemma med. De är smidigt och inte så dyrt.

Lycka till!!

• Supertesco

Libero är de blöjor jag gillar allra bäst och jag föredrar Natusans våtservetter men Icas är lite billigare så det blir mest Icas.

• SaraSara

Kan ju även vara bra att använda olika märken, för att kanterna då hamnar lite olika på huden. i början när lilltjejen var väldigt torr och narig efter förlossningen fick hon nästan skavsår, så då hade vi pampers varannan gång och libero varannan gång så att blöjan inte alltid hamnade på samma ställe.

Svar på tråden Vilket märke på blöjor och våtservetter tycker ni är bäst?