Inlägg från: Lavaplace |Visa alla inlägg
  • Lavaplace

fler som kräks på intrum justitsia

Men menar du att du hade en avbet plan på en elräkning och så ko det in en ny som du betalade direkt och att dom då drog tillbaka din avbet plan på den gamla?

• Lavaplace

Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 20:48:34 följande:

Lavaplace skrev 2008-12-04 20:45:31 följande:
    Ja precis så är det.
    Men det är ju faktiskt lite grymt ju. Den gamla elräkningen har ju inget med den nya att göra och du betalade ju direkt när den kommit till IJ

Har du ringt och bett om att få prata med en annan handläggare?
  • Lavaplace

Grejen är nog den att dom tror att du har pengar eftersom du kunde batala in den nya så snabbt.

Tycker att du ska ringa och prata med någon annan än den du pratat med och förklara läget.

• Lavaplace

Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 20:53:58 följande:

Anonym (inkasso) skrev 2008-12-04 20:51:14 följande:
    Du jag ljuger inte ring själv kronis så ska du får svar på att jo då och det är inget ovanligt alls längre.Det handlar inte om att jag fått 2 påminelser eller inte .Utan att jag inte viste att man kunde göra avbet med sitt bolag då jag aldrig varit i den sittsen.
    Det där har jag läst om i tidningen. Det var nåra år sen och det var ju på första sidorna med. Minns dock inte om det var inkasso eller kronofogden, men vill minnas att det stod inkassokrav.

Anywho så tycker jag att du ska ringa och prata med dom.
  • Lavaplace

Aha ok, du hade redan pratat med dom. Hmm.. Ja, vad gör man?!

• Lavaplace

Men jag förstår inte varför dom drog bort din avbet plan. Bättre att pengarna kommer in än inte alls.

Jag vet inte alls hur dom arbetar men jag förstår att du är ledsen och uppgiven. El kan du ju inte vara utan så ring och rådfråga med sociala och hör vad dom säger. Det är det enda jag kan komma på, kanske inte så bra förslag för jag har ingen aning om hur dom arbetar heller.

• Lavaplace

Anonym skrev 2008-12-04 21:10:28 följande:

Nr 3-misstaget var ett brott mot avtalet i avbetalningsplanen. Så varför inte bara svälja att du bröt avtalet, stå för det och försök få till ett nytt. Utan att klaga på Intrum som ju faktiskt hållit sin del av avtalet.
    Men vaddå? Står det i avtalet att inga nya räkningar får komma in? Låter ju skitkonstigt.
  • Lavaplace

Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 23:43:38 följande:

Vill tala om för alla gulliga sympatiska personer här i tråden .ATT RÄKNINGEN nu är BETALD såååå skönt sååå.En underbar person har varit snäll och lånat mig dessa pengar och det är ingen här på FL så ni behöver inte undra om det alls.Nu är bara frågan får de pengarna i tid ?
    Jag tycker att du ska ringa fortast möjligt i morgon bitti och tala om att du betalt den. Faxa sedan kvitto på att den är betald!
Svar på tråden fler som kräks på intrum justitsia