Inlägg från: Anonym (slarvis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (slarvis)

fler som kräks på intrum justitsia

Jag tycker att du har blivit snålt bemött av dem. Jag har haft avbetalningsplaner som jag misskött flera gånger om i mitt tidigare (nu upprädda) slarviga ekonomiska liv. ALLA inkassobolag har gettt chans på chans att fortätta betalningsplanerna. Det är ju det de tjänar pengar på (de får aviavgiften mm). De tjänar mindre på att räkningen går till fogden.

Så det är nog inte intrum som inte vill att du avbetalar, det kanske är bolaget de har uppdraget från som protesterar?

• Anonym (slarvis)
    Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 21:34:41 följande:
    Anonym (Q) skrev 2008-12-04 21:27:00 följande: Skattade nästan jag får inte ens nr till det bolaget de anlitat de kallar det ett intern bolag som skulle sköta deras indrivning.Det kostade mig 850 kr i delgivnings avgift i stället för kronis som skulle kosta mindre.Fick även valet att hämta brevet hos POLISEN med samma kostnad.Får för övrigt inget numer till dem har även sökt på nätet men det är ett företag som jobbar med företag så jag får inte prata med någon alls där som privat person.Finns inget för mig att göra längre än att elen stängs och vi får flytta till mamma.Sedan så kostar det 5000 kr att öppna elen igen depositions avgift.
    Kan inte mamma låna dig pengar till elräkningen då?
Svar på tråden fler som kräks på intrum justitsia