• Zindie

Orkar ni laga mat varje dag? (till er själva alltså)

Är det bara jag eller orkar ni heller inte ställa er och laga värsta måltiden till er själva när ni är hemma?
    Ibland "glömmer" jag att äta, ibland käkar jag bara mackor, ibland "orkar" jag bara inte ställa mig och laga mat till mig själv utan tar nått snabbt ur frysen.
    Hur gör ni? och vad äter ni?

• Svar på tråden Orkar ni laga mat varje dag? (till er själva alltså)
  • anne82

gids inte heller stå o laga världens lyxmiddagar varje dag.
    det blir slarv då pojken inte är hemma,men är han hemma så måste jag ju laga mat.
    han är 19 mån.som idag ett bra exempel.
    min lunch:laxmacka och juice

• lill linda 82

är precis likadan...blir allt för mkt mackor o kakor...

• Xara

Orkar oftast inte ens bre mackor (!!), jag brukar fylla ut med frukt eller annat "färdigt" jag... Det stackars barnet får burkmat när jag inte känner för att laga barnmat. Sambon och jag äter för övrigt mycket hämtmat eller så går vi ut hela familjen och äter.

• Viran

nee lagar typ aldrig mat till mig själv.. kanske halvfabrikat eller rester.. Mackor blir det oftast om jag orkar..
    Tjejerna göt jag storkok till så de får hemlagat. Får väl bli lite bättring på det när de blir större och vi skall äta samma mat...

• Alvi

Verkligen inte... är för jävla lat alltså... Alldeles för ofta blir det mackor, kram o mjölk, våfflor, pizza, varma mackor...
    Men Lilja får "åtminstone" burkmat...

• flärp

Nu i sommar är vi hemma båda två i ett par månader med vårt maj-barn, och oftast klarar vi av att laga åtminstone ett mål på riktigt per dag, ofta två. Och till det andra huvudmålet kan man ofta värma något från frysen. Ända sedan mina studentdagar har jag haft som vana att laga stora mängder mat när jag gör något och frysa in resten, så vi har väl i vart fall ett par veckors mat liggande i frysen... :) Praktiskt och enkelt tycker jag. Respektive är mer för att laga "färsk" mat varje dag vilket naturligtvis tar lite mer tid, men även det fungerar. Speciellt när man är två hemma samtidigt.

• Trigger1

Nix, jag orkar inte laga mat alla dagar till mig själv. Vissa dagar fixar jag och då gör jag så att det blir fler portioner över. Sedan har jag köpt färdiga portioner som jag tar till när tiden är knapp. Ibland blir det lite si och så med min egen mat, men det är inte bra - det straffar sig i längden om man inte själv ser till att fylla på mat och näring.

• Gubbas

Är också dålig på att laga mat till mig själv. Blir oftast kaffe + ngn smörgås eller en Nutrilett drink med hallon. Till barnen är jag noga med maten.

• flärp

Tycker det mer handlar om tid än om ork. Men om man ska bryta sig loss ur det vanliga snabblagade krävs lite mer psykologisk ansträngning...

Svar på tråden Orkar ni laga mat varje dag? (till er själva alltså)