• Zindie

Orkar ni laga mat varje dag? (till er själva alltså)

Är det bara jag eller orkar ni heller inte ställa er och laga värsta måltiden till er själva när ni är hemma?
    Ibland "glömmer" jag att äta, ibland käkar jag bara mackor, ibland "orkar" jag bara inte ställa mig och laga mat till mig själv utan tar nått snabbt ur frysen.
    Hur gör ni? och vad äter ni?

• Svar på tråden Orkar ni laga mat varje dag? (till er själva alltså)
  • Xara

Jag tycker BARA det handlar om ork: tid är ju det enda man har här i livet ...

• Zindie

Det handlar nog lite om både tid och ork tycker jag.
    Ibland har man mer av det ena o ibland av det andra...
    Ida sov Liam en timme så jag hann steka bacon o koka potatis till mig själv
    känner mig lite duktig faktiskt...även om det inte var någon gourmét måltid...

• Åke Vilse

Jag lagar mat varje dag till "hela" familjen. Jag, maken och sonen.
    Och nu när vi har flyttat till gården så ordnar jag även frukost och eftermiddagskaffe till familjen och vissa dagar även till svärmor och svärfar- de bor granne med oss.

• 3barnsmor35

Varje dag,

Har inte så mkt val när man bor på landet

Då får man åka in till stan o käka, det blir max en gång i veckan.

Mkt billigare att äta hemma, o oftast godare *skryter lite nu känner jag*

När vi bodde i lgh i stan åt vi nästan BARA hämtmat (jag är tokig i asiatisk mat) men ack, här finns bara en kina som är ok och den ligger ett par mil bort.

kram på er

• Tin o Trolls mamma

Räknas att koka nudlar som "laga mat"? I så fall, ja, oftast!

Tur att det är maken som står för matlagningen här hemma! Ekorren.

• Smulisan

Gjorde nästan aldrig det förut, känns väldigt trisst å laga mat själv å framförallt att äta själv. Men sen min stumpa fick sin stol är det superkul att ha henne sitta med i köket när man lagar å ha henne vid matbordet när man äter. Då e man ju inte själv längre!
    Så numer blir det iaf lunch, men middan e de värre med :S
    Ja kan tacka min stumpa för att ja får in mig lite mat iaf :D

• Björkeli

Här hemma lagar jag en stor middag, lägger undan till barnens lunch dagen därpå. Har jag tur räcker det till mig med, annars väljer jag att äta en måltidsersättare så jag får i mig vitaminer osv. Innan åt jag typ bara smörgåsar eller ingenting alls till lunch o det mådde jag inget vidare på.

• Leaaa

Oftast så e det hemlagat hemma hos oss men visst finns det dagar då jag orkar noll, men stans restauranger ska ju kunna tjäna en slant dom me eller hur

• Gunzan

I vanliga fall så är det både lunch och middag som lagas eller så gör vi extra stor laddning så att det räcker för lunch och/eller middag en dag till.

Men nu är det sommar och vi håller på att flytta så då är det mera slött med maten. Barnen får burkmat och vi äter vad som finns. Ett hett tips är att ha kokta kidney bönor, råris och pasta färdigt i burkar och bara blanda ihop snabbt och lätt med diverse kryddor och annat mums.

/Gun

• Rapid

Jag brukar laga mat till mig om jag hinner. Ofta något lätt, typ blodpudding eller Cous cous med rostbiff. Färskpotatis och sill. Sånt som går snabbt. Annars brukar jag göra matlåda till mig och sambon på kvällen så tar jag det till lunch. Ha ha, jag låter ju som värsta hemfrun.

Svar på tråden Orkar ni laga mat varje dag? (till er själva alltså)