Vad har ni under overallen i Stockholm; underställ i ull eller fleece underställ?
Undrar om jag ska köpa ett underställ i ull eller ett fleece underställ till min 1 åring att ha under overallen i vinter. Vad rekommenderar ni? Jag bor i Stockholm.
Undrar om jag ska köpa ett underställ i ull eller ett fleece underställ till min 1 åring att ha under overallen i vinter. Vad rekommenderar ni? Jag bor i Stockholm.
Ingen?
fleece
Jag har både och, så att jag kan anpassa beroende på väger o vind. Är det riktigt kallt, får min lilla tjej ha både och.
Vi har både fleece och ullunderställ. Förra vintern användes aldrig understället (kanske en dag... lite mer året innan). Fleecebyxor har vi sällan använt under overallen däremot ovanpå vanliga byxor under galonbyxor tidigare på säsongen.
Visst blir det varmare med fleece än med underställ?
Ingetdera. Min son har oftast mjukisbyxor och långärmad t-shirt under. Sedan har han antingen ett fleecefodrat regnställ eller en vinteroverall över beroende på om det är blött eller lite torrare väder. Såå himla kallt är det inte i Sthlm än....
OJ inget, låter väldigt varmt om inte overallen är tunn då, att både ha vanlga kläder, underställ och overall...
Så kallt blir det ju väldigt sällan här i mellansverige.
Underställ behövs väl inte här? (Bor inte i Sthlm, men vet att de har ungefär samma klimat och temparatur som här).
Våra barn har bara vanliga kläder under sina overaller.
Ja visst beror det på vilken overall man har. Jag har en av lite tunnare modell så jag tänkte att det kanske behövdes något om vi skulle sitta i sandlådan tex. Han går ju inte än.
Hade också en idé att han skulle ha bara underställsbyxor/fleecebyxor istället för byxor tex.
mamma to be skrev 2008-12-08 08:42:28 följande:
Jo det är en tunnare vinteroverall, alltså fodrad: Jag tänkte bara att det kanske blir kallt när han sitter och gungar tex eftersom han inte går än..
Har aldrig haft annat än "vanliga" kläder under overallen. Är det väldigt kallt har jag satt på en extra tröja.