Inlägg från: Sniglar och Krut |Visa alla inlägg
  • Sniglar och Krut

Hundspråk, en tråd där vi kan lösa vad just din hund säger.....

Svar på #80

Stopp!
    Man slår ingen hund, man smäller inte till någon hund, man lyfter inte sin hand mot någon hund alls!

Jag är utbildad hundinstruktör via Hundens Hus, jag har allt från valpar till problemhundar på kurs. Man slår inte hundar, man knäpper inte till dom på nosen.
    Jag blir så jävla förbannad, rent ut sagt, när jag ser sånt här!

Håll dig till trådar där du klarar av att ge tips och råd istället för att sprida sån dynga här!

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Sniglar och Krut

Nej, jag förstår att du inte har några bra erfarenheter av Hundes Hus med dina metoder. VI utbildas nämligen till att ALDRIG lyfta en hand mot en hund.
    Sen plockar man med sig egna erfarenheter och skaffar sig sitt eget sätt. Jag har gått på fler föreläsningar än jag kan räkna till, jag har gått utbildningar hos massor av folk. Jag har till och med träffat den största nollan av dom alla, Millan.

Du har FEL.
    Man behöver aldrig vara fysisk mot en hund och det finns INGENTING som tyder på det. Man KAN skrämma en hund till lydnad, det är inte ett dugg jävla svårt. Men det är idiotiskt.
    Att slå en kompis, hur intelligent är det?
    Du sviker hunden enormt för varje slag och du trycker ner förtroendet ni ska ha för varandra för att få ett bra liv tillsammans.

Att slå ett djur till lydnad är för folk som inte begriper att använda hjärnan längre än så.

• Sniglar och Krut

Jo man kan ha fel när man säger att man ska slå en hund. Det är nämligen olagligt och olagliga metoder kan väl knappast räknas till okej?

• Sniglar och Krut

Det är olagligt att SLÅ en hund, en metod du förespråkar.
    Dessutom är våld mot hund som resulterar i att hunden mår dåligt psykiskt olagligt. Och sånt är det utbildat folk som klarar av att bedöma, tex jag. Jag har jobbat med just sånt här, att läsa hur hundar mår där det är svårt att avgöra för ett otränat öga.
    Och jag vet vad jag talar om.

Man slår ingen hund. Tror man att man måste slå en hund för att den ska lyda så vet man alldeles för lite om hundträning och ska syssla med nåt annat. Skaffa guldfiskar tex.

• Sniglar och Krut

Det är lagligt att skjuta sig själv i huvudet, är det en jättebra idé för den sakens skull?

Herregud, vakna.

• Sniglar och Krut

ANOF Vad gör du i den här tråden när du inte har tillräcklig kunskap att hjälpa folk som behöver hjälp?

• Sniglar och Krut

ellam71

Mitt råd är att du ALDRIG ska lyssna på nåt som ANOF säger.

Min citering fungerar inte just nu och jag är upptagen med att anmäla människan som uppmuntrar till att man ska slå hundar.

Men jag återkommer gärna med svar till folk med frågor i den här tråden.

• Sniglar och Krut
    Svar på #123
    köttbullelydnad, det gör jag så gärna
    Det finns nog hopp även för din kompis!
  • Sniglar och Krut

Jag blir idiot på den där människan.
    Jag återkommer när jag har kommit hem, sitter hemma hos mina föräldrar nu och är redo att hänga mig i garderoben bara för att det är LAGLIGT.

Vi hörs sen.

• Sniglar och Krut
    salle80 skrev 2008-12-06 17:27:46 följande:
    Hej hundexperter Mina föräldrar har en blandistik, tysk jaktterrier/foxterrier, hon e jättesnäll å älskar att busa. Men hon beter sig lite konstigt ibland, som i helgen när jag var där och hälsade på med min dotter, 4månader, för första gången (de bor 20 mil bort). Hunden skulle upp å nosa på min dotter hela tiden men verkade vänligt inställd. Men sen lade hon sig i barnvagnens liggkorg som vi tagit in och började vakta den. Blev jätteaggresiv om vi försökte flytta på henne. Såfort dottern gnällde sprang hunden fram å skulle upp till henne. Efter att hon nosat på henne en gång satt hon på sin plats och hackade tänder på nåt skumt sätt medans hon tittade på min dotter. Är det ett normalt beteende? Ska man vara orolig att hon ska göra nåt?
    Det verkar som om din hund fick många doftintryck och er dotter gjorde starkt intryck på hunden. Hon har ingenting i liggkorgen att göra, och speciellt inte när hon vill göra den till sin och morrar åt omgivningen. Så nästa gång ni hälsar på ser ni helt enkelt till, att med lugn stämme men med raka besked, berätta för hunden att den ska gå bort från grejerna som ni ställer in och som tillhör dottern.

Bebisar kan göra jättestarkt intryck på vissa hundar medan andra inte alls tycks bry sig, eller tycker att bebisar är skitläskiga.
    Dina föräldrars hund blev alldeles till sig av alla nya intryck och agerade därefter.

Att den "hackade tänder" beror på att den fick en extra intressant doft att jobba med. I gommen på hundar sitter ett luktorgan och vissa dofter får hundar att "hacka tänder" så som du beskriver. Då slår dom upp den intressanta doften med tungan mot gommen.
    Det är vanligt att hundar reagerar så när dom för vittring på blod tex. Men det kan ske av dofter som vi inte alls märker av. Nu fanns det säkerligen många intressanta sådana för vovven, därav "hackandet".
Svar på tråden Hundspråk, en tråd där vi kan lösa vad just din hund säger.....