Inlägg från: köttbullelydnad |Visa alla inlägg
  • köttbullelydnad

Hundspråk, en tråd där vi kan lösa vad just din hund säger.....

Heliodora skrev 2008-12-05 18:17:27 följande:

Vad menar min hund med att morra/muttra när man säger åt han att gå och lägga sig på sin madrass i hallen?
    "Jävla kärring!" ..?
  • köttbullelydnad

Mela1986 skrev 2008-12-05 19:52:38 följande:

jag har två vovvar, varav en är en collietik på 2 år. fick henne när hon var 7 månader.. så innan dess vet jag inte riktigt om något "hänt".men iaf, när vi är ute och går.. så är hon duktig. men möter vi någon ensam person, eller någon på cykel, nån joggare, nån som vill hälsa osv... så först är hon som vanligt.. men precis när personen passerar så "anfaller" hon.. hoppar mot den här personen och skäller som tusan. ibland viftar hon på svansen, ibland inte. många blir lite överraskade och rädda.. vad kan man göra i det här fallet?
    Ahh, denna härliga spökålder Träna passivitet och social träning med människor. Brukar funka
  • köttbullelydnad

tvål skrev 2008-12-05 18:21:43 följande:

Maximumtaste skrev 2008-12-05 17:44:29 följande:
    1km?? o herregud,jag brukar vara ute 2-4timmar på promenader och då lägger jag in övningar hela tiden under tiden..hundar behöver längre promenader än 1km..herregud..
    Vänta lite nu... Med katterna då eller? För hund har du ju inte...
  • köttbullelydnad

Mela1986 skrev 2008-12-05 19:59:59 följande:

köttbullelydnad skrev 2008-12-05 19:57:10 följande:
    mm hur kan man träna passivitet på bra/kul sätt? är det en cavalier du har? *kikade galleriet*
    Passivitet = se men inte röra. Helst vara stilla. Sätt er på en parkbänk och bara låt folk passera. Väääldigt effektivt sätt för att få en hund mentalt trött en dag
  • köttbullelydnad

Mela1986 skrev 2008-12-05 19:59:59 följande:

är det en cavalier du har? *kikade galleriet*
    Japp. En väldigt annorlunda sådan
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-05 20:04:50 följande:

Mm.. inte bara hunden.... Sånt gör mig helt slut.
    Hehehehe
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-05 20:05:57 följande:

NI måste ju komma med förslag angående min hund oxå. Det jag skrev i TS.
    Kaaaaan ju vara så att du är hans trygghet
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-05 20:13:52 följande:

Men, du sabbar ju nu.... Du kan ju inte komma o ge rätt svar direkt... Fiskar lite... hehehe...
    Oj! Sorry...
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-05 20:19:34 följande:

Haha... det vanligaste svaret man får annars med hundar som trycker sig är att de är sååå dominanta och de på det sättet visar att de "äger" sin förare... Men oki, du ska få ett test till... Svara som du tror..... Svarar du som jag tolkat det så tänker vi otäckt lika.... När vi tar t.ex kvällspinken så släpper jag bara ut hundarna på tomten och de får pinka där. O kommer det då någon som går förbi så skäller han alltid och sen snabbt en blick på mig....Vad gör han sen?O varför tror du, köttbullelydnad, att han skäller?
    Hm... Nu blir jag fundersam... Har jag en tenta att klara idag?!
    Det enda jag kan reflektera över är att Ola gör ungefär detsamma. Skallet är hans sätt att larma mig att någon närmar sig vårt revir. När han söker ögonkontakt med mig är det för att se om jag kommer backa upp honom, och när responsen från högsta hönset ( ) uteblir tystnar han och nosar/pinkar vidare tills det är dags att knalla in igen. Kan det vara något sådant eller kuggar jag ikväll?
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-05 20:33:31 följande:

Japp, din stora tenta för att medverka på mitt forum angående hundfrågor... Du klarade det. Oväntat va?Det enda som var aningens lite fel var att min jycke efter sitt skall kommer o "gömmer" sig bakom mig så jag kan utöva karate på de som går förbi.
    *Asg* Ja, hade Ola bara gjort det så Han ilar iväg med svansen som en knorr _mycket_ förnärmad över att matte inte vill backa upp honom
    Oväntat att få godkänt på frågan? Faktiskt
Svar på tråden Hundspråk, en tråd där vi kan lösa vad just din hund säger.....