Inlägg från: mandelblomma |Visa alla inlägg
  • mandelblomma

Skulle du låta din omyndiga tonåring tatuera sig?

ja lite beroende på vad och hur ...lät min 15 åring pierca sig nyligen :)

• mandelblomma

jag tycker verkligen inte en tatuering (eller piercing) är hela världen!
    VAD är det för farliga/allvarliga konsekvenser som man kan få??

• mandelblomma

War skrev 2008-12-05 20:50:57 följande:

diamanten skrev 2008-12-05 20:47:08 följande:
    Man gör en massa jävla korkade saker i tonåren, man är ju "odödlig" och allt annat kan man oroa sig för sen.
    javisst, men en tatuering får ju liksom inga svåra konsvekvenser :)
  • mandelblomma

men jag är nyfiken, VAD är det för allvarliga konsekvenserman kan få om man tatuerar sig som 16 åring...?
    Min dotter kommer troligen göra det i vår, en lite enhörning på armen bara...eller om det nu blir något annat motiv.

• mandelblomma

ja vi tycke olika...jag ser liksom inget stort problem elelr fara med att jag låter tatuera sig som 16 åring med en liten enhörning...eller att hon fick pierca sig som 15 åring.

• mandelblomma

Sniglar och Krut skrev 2008-12-05 21:14:49 följande:

Men vem säger att det är ett STORT problem?Det räcker väl med att man som 16-åring kanske inte ska ta beslut som får hänga med resten av livet.Hade jag fått tatuera mig som 16-åring så hade jag haft en jävligt ful tatuering idag som kanske inte känns lika ball när man är 25. Det går att leva med, men det gör ju knappast nåt att man väntar.
    jag tror faktiskt mer om 16 åringar :)
    De tar beslut redan då som kommer påverka dem under livet, skioaln, val av kompisar, killar, massa saker de gör osv.
    En tatuering känns inte som någon big deal att ångra:))
  • mandelblomma

livet leker skrev 2008-12-05 21:22:39 följande:

mandelblomma skrev 2008-12-05 21:18:24 följande:
    En gaddning har du kvar hela livet
    ja och?
    Seriöst, om min 16 åriga dotter tatuerar in en liten fjäril på ankeln eller en enhörning på axeln så tror jag inte det får några ödestigra konsekvenser i hennes liv.
  • mandelblomma

signorina skrev 2008-12-05 21:15:55 följande:

Ojdå ser på röstningsresultatet att min åsikt är i minoritet,men varför skulle det vara farligt? det skadar inte honom, och inte någon annan heller?Jag antar att jag är en tonårings drömförälder.Jag tror min fjortis ska få läsa den här tråden, så att han ser att jag inte är så fasligt sträng som han påstår Och trots min liberala syn på egna val, och tillit till barnets egen kompetens så verkar hans val i livet bli tämligen harmlösa.
    det hade varit intressant att veta vilka som har tonåringar och vilka som ännu bara har småbarn :)
  • mandelblomma
    enny signatur skrev 2008-12-09 01:31:42 följande:
    ingne tatuerar väl en omyndig i sverige om de är seriösa?
    jo om man har målsmans sällskap/godkännande.
Svar på tråden Skulle du låta din omyndiga tonåring tatuera sig?