Millli skrev 2008-12-07 14:51:27 följande:
Vi var försiktiga så länge han hade syrgas och tills han hade blivit ca 4mån korr. Vi har nog haft en vad folk skulle kalla "slapp" inställning till att utsätta grabben för folk..men vi gjorde det vi trodde var bäst för vårt barn och det var att inte skydda överdrivet mycket. Självklart så fick inte sjuka människor komma i närheten men jag gick och handlade i affärer osv. Folk kan vara sjuka i affären också det vet jag naturligtvis men även läkarna tyckte att man ska skydda med måtta. Även prematurer behöver bygga upp ett försvar sa de till oss.. Kan tillägga att ingen fick ta i honom och sprita var ett krav för att ens komma in till oss ett bra tag allra helst under RStiden.
Precis det där med "slapp" inställning känner jag igen mig i men men på någotvis så känner jag också att man inte kan och inte ska skydda dom för mycket heller, självklart ska man ta det lungt nu i RS-tider men till nästa och höst och vår då är han ju dryga 15 månader okorr och man vill ju faktiskt inte bara vara hemma.
Skönt att höra att det finns dom som ändå gått lite i affärer och inte varit hysteriska.
Jag älskar min son över allt annat och vill absolut inte att han ska bli allvarligt sjuk men han måste ju också börja bygga upp ett immunförsvar och det gör man ju inte av att hela tiden skyddar dom mot allt.