måste en man(eller överhuvudtaget)verkligen ha svarta skor på begravning??
Visste inte vart jag skulle lägga detta inlägg...men min fråga är som det lyder i rubriken!!???
Det är så att min mans mormor gått bort o nästa vecka ska vi på begravning.
Han har fått order om att han måste ha kostym o svarta finskor på sig...
Problemet är att han äger ingen kostym, så den får han skippa enligt mig...han har svarta finbyxor o en snygg svart jacka han kan ha istället....o de gick bra för dom som bestämmer.
MEN dom kräver att han ska köpa sig ett par nya svarta finskor...
Problemet där är att nu inför julen så tycker varken han eller jag att vi har råd att köpa ett par skor som han ska ha i 20 minuter...
Han köper skor 1gång om året o då dyra från Ecco som han gillar, denna gången blev det beige/svarta...annars har han ALLTID haft svarta...men dom gamla är det tyvärr målarfärg på så dom kan han inte ta!
Men frågan är kollar man så mkt på någons skor på en begravning??? Dom är liksom jätte snygga dom beige/svarta han har o dom lär ju inte synas så himla mkt...vad tycker ni andra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-08 10:56
Nu har vi köpt svarta skor som han ska ha på sig under dom 20 min o sen lämna tillbaka! JIPPIE!
Köpte även en svart Kappa till mig själv, nu kan alla va nöjda o glada!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 14:47
Måste bara uppdatera...idag va begravningen!
Allt gick ju bra, MEN jag blev lite irrterad över det här med skorna, INGEN hade några svarta finskor, mer än min man.
Inte ens svärfar!
Alla hade ja sina privata...typ slitna gympaskor,bruna skinn skor osv.
Ocj jag som fick köpa en ny svart jacka, jo tack för det, många hade svart jacka, men långt ifrån alla. Dom hade beiga,bruna,röda m.m
Jävla idioter alltså!