• NathalieAndersson

    Bruttorna med tokungar - del 12!

    Vintern 2008/2009 är här

    Nu väntar Julen och en härlig vinter med massa snö med lek i pulkabackarna för dom små

    Vi är:
    ------

    2006
    -----

    Februari:


    Hot fuss: Noah 6/2 4090 g o 52 cm
    Madde30: Emma 8/2 3376 o 50 cm
    Adelisa: Julian 10/2 3430 g o 52 cm
    Kajsa kavat: Thea 10/2 3450 g 52 cm
    Le maman: Alfons 18/2, 3660 g, 50cm
    Mamma Cia: Isak 21/2 4345 g o 53 cm
    Röd Ros: Leah 21/2 2312 g o 44 cm
    Ilgott: Liam 28/2 3990 g o 53 cm

    Mars:
    Cashew: Lova 2/3 4185 g o 52cm
    MariMamma: Anton 7/3 4830 g o 55 cm
    Lillalillajag: Ella 9/3 3168 g o 49 cm
    Lillflickan: Embla 9/3 3070 g o 46 cm
    Therese80: Leia 13/3 3645 g o 49,5 cm
    Skruttis11: Kevin 14/3 4745 g o 54 cm
    Akin: Tyra 16/3 3275 g o 49 cm
    Utteröga: Uma 16/3 3 420 g o 51 cm
    Tip Top: Hampus 17/3 3905g o 52 cm
    FruSjöberg: Tyra 18/3 4450 g 0 54 cm
    Misshallonsaft: Filip 19/3 4065 g o 54 cm
    TUA: Lukas 19/3 4175 g o 54 cm
    Thmaca: Leo 24/3 4345 g o 52 cm
    Mammafia: Pelle 28/3 4340 g o 53 cm
    Änglatuss: Fanny 31/3 4040 g o 51 cm

    April:
    Idas mamma: Ida, 1/4 4000g o 51cm
    Orchid: Noah 1/4 3360 g o 51 cm
    Emsa77: Klara 21/4 3925 g o 50 cm

    Juni 2007

    Mallamojs: Cornelia & Izabella 2/6-2007


    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
  • Svar på tråden Bruttorna med tokungar - del 12!
  • akin

    Cash: Skrev ett långt svar och så vart jag utslängd... *grr*

    Ja du det var en mardröm vill jag lova. Det tog en veckan innan jag och Peter hade bearbetat och kunde gråta ut.

    Vet inte om sömnen är så mycket bättre än men man hör tydligt nu hur luften riktigt strömmar genom näsan och talet är tydligare. Och så förhoppningsvis så slipper hon några öroninfl som hon lätt fick förut.

    Nu är det som hände väldigt ovanligt, det stod dock i foldern vi fick att det kan hända. Men den stackars läkaren som tog bort skörteln har varit alldeles knäckt och ringt oss flera ggr och fråga hur det är med henne etc. Han har jobbat i 30år med ÖNH och bara hört talas om sådan här fall men aldrig råkat ut för ett själv... och så blir det på en lite 3åring..

    Nu gick ju allt bra och hon har ju hämtat sig och är sitt vanliga gamla jag. Det är nog jag och Peter som behöver en tid till innan det har lagt sig tror jag.

  • johandra

    Hej hej alla!

    Akin. HEJ! Undrade häromdan hur det var med er,men skrev aldrig nåt Stackars lilla Tyra och stackars ER! Hoppas hon får må bra nu då och att operationen verkligen ger resultat

    Hur har ni det i huset??

    kid: Jahaa ja så han är grundare han? Jag missade honom igår med

    cia: Ja det här är ett rätt stort projekt. Men vi har ingen brådska att bli klara snabbt. Kommer kunna stänga in allt och öppna upp sen när det bara är golvläggningen kvar så vi kommer inte störas nämnvärt av det. Johan ser det som avkoppling att få snickra lite säger han Sen blir det ju inte så sena kvällar o så iom att tjejerna somnar rätt tidigt,o efter det kan man bara skruva o så annars vaknar dom ju. papphus som vi bor i lixom

    cash: Näe vi har inte det än,men vi kommer få den dan vi flyttar trappen.

    Och vet ni,igår vann vi 10 000kr på triss! Helt galet! Har varit o satt in allt på kontot idag Känns skönt,nu e semestern räddad eller nåt!

    skruttis: Haha det låter som att du har att göra! Alice klättrar men det är allt hittills,men hon blir nog betydligt mer påhittig än vad storasyster är iaf

    Och vikt ja,här har vi helt slutat med läsk och poff sa de tpå vikten,57.9kg stod det på vågen imorse Känns sååå skönt! Skulle behöva börja träna oxå men det får dröja ett tag,har varken råd eller tid att ta mig iväg.

  • Cashew

    åååååh grattis lilla till vinsten lite avundsjuk blir jag allt. spelar/köper lotter i perioder men tyvärr inga större vinster än så då tröttnar man ju till slut.

  • johandra

    Tack ska du ha cash!

    Jag köper alltid lotter vid löning,har gjort det sen jag började jobba för evigheter sen Vi hade gamla vinstlotter som legat här hemma i flera veckor som jag för en gångs skull kom ihåg att ta med mig o bytte in. Och det var ju helt rätt dag för det tydligen! Ska nog köpa mig en lottorad denna veckan tror jag Men innan den här vinsten har det mest varit småvinster, 25kr o så...men då lever ju hoppet iaf

  • Mamma060812

    GRATTIS LILLA - Vad avis jag blir, vinner ju aldrig Skicka lite tur häråt !


    Små barn små bekymmer Stora barn stora beskymmer
  • Cashew

    hej hej!

    vi hade missat att Lova fortfarande gick på det gamla schemat så sambon skulle egentligen lämnat henne i morse när han gick till jobbet men nu ändrade vi så nu går hon 9-15 tis-fre, 24 timmar totalt. känns lite i mesta laget med tanke på att jag går hemma men 15 timmar känns för lite. måste ju inte ha henne där 25 timmar men nu betalar vi ju rätt mycket för de extra timmarna så då får vi ju ändå uttnyttja det.

    lilla
    ok, så du köper såpass mycket. då har du kanske betalt de 10 000:- själv om man lägger ihop alla lotter du köpt.
    har ju varit två "stor vinster" i denna tråden nu så det borde inte finnas några kvar här till oss andra kan lika gärna lägga ner att köpa nu då

  • Cashew

    blir så trött på våran bank. även om alla troligtvis är samma skrot och korn. först så va det att vårat bolån som va bundet bands om utan att vi va med på det. visst det är upp till oss att läsa igenom papprena men man tycker ju ändå att de kan upplysa om en sån basic sak. första gången är det ju inte så lätt att ha koll på allt.
    sen nu igår kollade sambon på lånen som vi har rörligt på och då låg de skyhögt. ringde till banken och tydligen så måste vi säga till att vi vill sänka våran rörliga ränta när bankerna sänker sin, men höjer dom sin så höjs våran också
    varför berättar ingen om sånnahär grejer. vi kan ju knappast vara de första som råkar ut för det. men nu är vi ju en erfarenhet rikare och lär inte gå på samma tabbe igen.

    ska bestämma tid för möte på en annan bank. sambon kände chefen på banken, spelade badminton ihop och så ibland så då fick vi ju extra bra service, men nu har han slutat så finns det ingen annledning att vara den banken trogen längre.

  • johandra

    Cash: Jo det har jag nog gjort...Jag brukar köpa 2triss vid varje löning,sen går man oftast runt på dom ett tag. Jag tycker det e lite kul jag Och även om jag nu betalat så här mycket egentligen under åren så är de tändå kul att vinna

    Banker ja,vi får iaf lägre ränta på de rörliga lån vi har när dom sänker. Betalar nästan aldrig samma summa faktiskt,det hoppar upp o ner..

    vi har ett lån som är bundet till i höst här,ska bli intressant att se hur räntorna ligger då. Om det är värt att binda dom igen eller ej

  • NathalieAndersson

    lillA; GRATTIS
    Hoppas ni hittar på nåt kul för pengarna

    Jag brukar bara vinns amåsummor, hehe

    akin; Nej fy vad hemskt Hoppas ni har återhämtat er så gott det går iaf


    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
  • Cashew

    lilla
    ja det är klart att det är kul att vinna oväntade extra inkomster är ju alltid trevligt

    ja jag tycker det låter väldigt konstigt. klart man vill ha rörligt neråt också, inte bara uppåt känner att jag tappat allt förtroende för va bankmän heter. de är ju tom värre än telefonförsäljare till att vilja tjäna pengar på ett oschyst sätt

Svar på tråden Bruttorna med tokungar - del 12!