• Mcmajjsan

Bebis och alarm på morgonen, hur gör ni?

Nu när bebisen kommer komma så har jag som börjat tänka på det här med sambons alarm på morgonen. Han är verkligen inte snabb av sig när det kommer till att stänga av den då han sover så fruktansvärt hårt. Och även om den bara ringer ett litet tag så kommer antagligen bebisen att vakna.

Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Bebis och alarm på morgonen, hur gör ni?
  • kaksmulan

Byt alarmklocka så det är ett nytt ljud. Det kanske sambon vaknar lättare av samt kanske det är mildare för bebisen. Mina barn har aldrig vaknat av klockradion tex.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MrsQuitaz

vi hade inget alarm när vår kotte föddes för 10 veckor sen men jag fick snabbt lära mig att det skulle till väldigt mycket innan han vaknade. vi tassade på tå och försökte vara tysta men när vi hade besök över så tog dem inte hänsyn till bebisen och väsnades, och tur var det för han bara fortsatte sova så lugt och fint.

hoppas det går bra för er =) och grattis till den kommande bebisen

• Mumin

Hur tidigt går sambon upp? Har ni otur får ni en liten kotte som anser att morgonstund har guld i mund. Mina barn har alltid gärna velat gå upp före sex...

Lycka till!

• Mcmajjsan

Han kliver upp kring 6 och skulle det vara så att bebisen vill sova längre så kommer jag inte klaga =D Då vill jag verkligen inte att sambons 110 snoozningar kommer förstöra ev sovmorgon.

Tack MrsQuitaz =D

• elvinaOstefan

min sambo har också svårt för att vakna och hade högt alarm, dessutom på snooz. Men det gick bra ändå, fick iofs putta ett par gånger på sambon så att han klev upp snabbt.

Devin, det finaste vi har ♥
  • Krabbolina

Min son som är 9 dagar vaknar inte av ljud, utan han vaknar när han är hungrig/vill ha bytt blöja eller vill ha lite sällskap.
    Dessutom har väl din bebis i magen hört alarmklockan i nio månader snart så det är inget nytt ljud för den.

• Chewie

Sparka ner sambon från sängen efter första signalen. Jag puttar till min man eller snäser nåt till honom om att han ska gå upp, för har jag sån tur att ungarna inte vaknat innan dess så ska inte hans slöhet förstöra för mig Vi har en hemsk signal men ungarna brukar inte vakna av första iaf, men av 3-4 vaknar de.

• Mcmajjsan

DEt är just det, här är det minimum 3-4 trots att vi försökt göra en avvänjning. Förut kunde det utan problem vara 9-10.

Suck.... karlar.

Chewie skrev 2008-12-06 16:06:28 följande:
    Sparka ner sambon från sängen efter första signalen. Jag puttar till min man eller snäser nåt till honom om att han ska gå upp, för har jag sån tur att ungarna inte vaknat innan dess så ska inte hans slöhet förstöra för mig Vi har en hemsk signal men ungarna brukar inte vakna av första iaf, men av 3-4 vaknar de.
  • kaksmulan

TS: Jag kan trösta dig med att maken kanske ändrar sig också. Min bror är också så där sjukt svårväckt men när han och hans sambo fick sitt första barn så vaknade han plötsligt av minsta lilla! Först nu när det barnet är 4 år så har han blivit svårväckt igen

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Chewie

Få han att ställa klockan så han inte har tid att snooza, så han måste gå upp vid första signalen för annars hinner han inte till jobbet. Efter några försenade morgnar måste han väl lära sig?

Mcmajjsan skrev 2008-12-06 16:07:22 följande:
    DEt är just det, här är det minimum 3-4 trots att vi försökt göra en avvänjning. Förut kunde det utan problem vara 9-10.Suck.... karlar.
  • Mcmajjsan

Nu stiger han upp tio minuter innan bussen går.. Får kanske börja ställa den på 5 minuter innan och stå ut med att höra svärord ett litet tag =D

Chewie skrev 2008-12-06 16:14:51 följande:
    Få han att ställa klockan så han inte har tid att snooza, så han måste gå upp vid första signalen för annars hinner han inte till jobbet. Efter några försenade morgnar måste han väl lära sig?
  • Sanna86

Min sambo snoozade också jättemycket förut plus att han hade en hårdrocklåt till signal. Nu när vi har bebis så går han upp mycket snabbare eftersom han inte vill väcka henne, plus att han har bytt till en lite bättre signal. Än så länge har dottern våran inte vaknat av alarmet. Hon är så van att sova med ljud omkring sig, vilket vi varit noga med att vänja henne med.

• HoC

såg nånstans att dom sålde en väckarklocka som gav elstötar när man försökte snooza... det kanske är nått för er :)?

• Kajak
    HoC skrev 2009-01-04 06:17:02 följande:
    såg nånstans att dom sålde en väckarklocka som gav elstötar när man försökte snooza... det kanske är nått för er :)?
    HAHA, det var bra!

Är det sant eller skojar du?

Om det är sant så tror jag det är inte många som köper den.
  • HoC

tror ingen köper en sån till sig själv, men till nån annan..

• eval

Vi snoozar båda två, och barnen vaknar ibland i omgångar om natten, men de vaknar sällan av alarm eller varandra. Men har ganska snälla alarmsignaler, och oftast väckarklockan precis bredvid kudden. Nackdelen är att jag då kan stänga av den i sömnen.

• Myror i brallan

Vår lilla har inte heller vaknat av varken min eller gubbens signaler, detta trots att gubben inte kliver upp och stänger av utan låter den ringa i flera omgångar så länge som signalen tillåter och han törs ligga kvar. Dock brukar han få en armbåge i sidan om han inte kiver upp andra gången det ringer
    Däremot vaknar lillan om hunden skäller vilket händer oftare än väckarklockan

• smultronrt

så olika det kan vara. Min sambo använder mobilen som väkarklocka och har den på ljudlöst. Skrattande Han vaknar av att det vibrerar och går upp. Hi hi.Så jag blir aldrig väkt av hans klocka.  Men sen har vi nackdelen med att han MÅSTE pussa mig innan han går så jag blir väkt iallafall Räcka ut tungan

• MiniFröberg

Min man sove rockså tungt, hör inte klockan och snoozar flera gånger när han väl gör det.
    Med resultat att bebis vaknade varje morgon.
    Vi löste det som så att JAG har hans telefon, på ljudlös, hos mig eftersom jag är väldigt lättväckt och vaknar av vibrationerna. Sen väcker jag honom.
    Har funkat bra och jag vaknade ändå varje morgon av hans väckarklocka innan ändå så för mig är det ingen skullnad.

Svar på tråden Bebis och alarm på morgonen, hur gör ni?