Intimhygien
Hej!
Min fråga är hur ni håller underliver *frächt*?
Skall man tvätta var dag, hur om man inte duchar, med vad osv...
Tycker att det luktar "illa" där ifrån? Snälla Hjälp!!
Tack!!!
Hej!
Min fråga är hur ni håller underliver *frächt*?
Skall man tvätta var dag, hur om man inte duchar, med vad osv...
Tycker att det luktar "illa" där ifrån? Snälla Hjälp!!
Tack!!!
Parfymfria babyservetter funkar mellan tvättarna
*dum fråga...
??? till vuxen oxå ???
Undviker tvål faktiskt. Om jag använder det så försöker jag göra så det bara blir i behåringen - "snygga till frissan". Har så lätt att bli irriterad - får uvi-känningar. Just nu - gravid - blir det varannan dag - ren orkeslöshet. Annars mest varje dag på huk i badkaret eller duschen om jag inte duschar.
Har köpt intimolja på Apoteket, den är jättebra. Man behöver inte ens använda vatten utan torkar bort den... Under graviditeten är man ju extra känslig och man ska ju inte tvätta för ofta. Men en gång om dagen...
Om det luktar illa kan du ju ha någon bakterierubbning, eller svamp. Det finns receptfria medel mot bägge..
lactacyd tvålar är bra,
Tvättar mig, utan undantag, morgon och kväll. Smörjer först in med barnolja och tvättar sedan med vanlig "hård" tvål (oparfymerad). Ibland smörjer jag efteråt med aco's intimcreme eftersom jag rakar och inte vill att huden ska torka ut.
Det ska inte lukta illa om man är ren. Då är det förmodligen någon obalans som ger den dåliga lukten.
Hur lär man sig hur man skall sköta underlivet??? Känner mig totalt urbota dum som inte vet detta!!
Tvätta 2ggr / dygn... det visste inte jag.
intimolja???
Får nog se över renhållningsrutinerna. Vet ni om apoteket har en sådan där liten brochyr om detta ämne??
tack för dess inlägg, hoppas på fler!
Anonym 22.03 här igen
Man brukar väl säga att det räcker med en gång om dagen, men för just mig så passar det bäst med två Det handlar om att prova sig fram!
Jag har fått höra att man helst inte bör tvätta oftare än en gång per dygn, pga. att man är så känslig där. Gärna använda intimolja från apoteket, annars bara vatten. men det är ju olika hur känslig man är också!
Själv tvättar jag alltid på kvällen, använder handdusch när jag sitter på toan. Kan ju bli fler än en gång om man har sex och vill tvätta sig efteråt...
Tror inte det är nån katastrof om du missar att tvätta en dag, men om man ska ha sex kan det ju vara trevligast för båda att man håller sig ren.....
Men om det luktar illa trots att du tvättar ska du nog ta kontakt med barnmorska eller liknande så du får veta vad det är!
Apoteket har råd om detta, ja. Det är ju inte helt lätt att veta kanske och alla är vi ju olika. Vissa funkar det för att tvätta sig med duschtvål 3 ggr om dagen och vissa blir helkonstiga av det. Men som sagt, om det luktar illa så gör du nog något fel Testa dig fram.