Inlägg från: Sleepingbeuty |Visa alla inlägg
  • Sleepingbeuty

    Försökar -bli -gravid tråd 40+

    Tänke vi som är 40+ kunde ha en egen tråd.
    Vi som försöker bli gravida på egen hand.
    Både för att vi är 40+ och att vi är singlar.

    Jag har gjort både DI, IVF och ÄD.
    Kämpar fortfarande, då jag har en del auto-immunologiska problem som ställer till det.

    Jag finns också i 40+ tråden under svårt att bli gravid-forumet.

    Här kan vi ju diskutera allt som tänkas kan.

    Kränkningar och påhopp anmäls direkt!

  • Svar på tråden Försökar -bli -gravid tråd 40+
  • Sleepingbeuty

    Välkommna!!!
    Jag väntar på mitt nästa ÄD-försök till Våren.
    det blir nog det sista.

    Hur går det för er andra?

  • Sleepingbeuty

    Hej Hymafr..har du bestämt dig nu ang EGV?
    Hur har det gått?

    Epepepa, hur går det för dig?

    Lycka till nu Mytrouble inför din första ET!!

  • Sleepingbeuty

    Tack paddanpuff

    EGV är en klinik i RIga.
    ET betyder embryotransfer= När man sätter tillbaka det befruktade embryot i livmodern.

    Epepepa.Var ska du göra din IVF?

    My Trouble...plan B..du är rolig du
    Du ska ju bli gravid så du behöver ingen plan B! .
    fast stressar du upp dig så är det ju bra för immunförsvaret då det går ner.Då fastnar ägget bättre.

    Som när vi männiksor blir gravida på naturlig väg, så måste mammans immunförsvar gå ner för att fotret ska fästa.Därför är gravida kvinnor känsliga för infektioner under graviditeten.

    De som lyckades i vår ålder Mytrouble, de var superstressade när de lyckades.de hade minsann inge ro och vila en sekund!

    Lycka till nu!!
    Många kramar!!! .
    Glöm inte brillorna

  • Sleepingbeuty

    Jag ligger lågt med min klinik på FL av erfarenhet.
    Nordica var jag också på då jag gjorde mina IVF då jag var 43-45 år.Idag ångrar jag det att Sven övertlade mig till et 3-pack försök.Jag var mycket svårstimulerad och på sin höjd 2 ägg ut som var stenhårda.
    Men det var ingen som föreslog ÄD, så det blev helt bortkastat när jag titar i backspegeln.
    Fick alltid svåra blödningar också där efter ÄP.En gång fick jag åka med ambulans till sjukhuset för att göra en laparoscopi och tappas på 400 ml i buken.
    Sven Lindenbreg lovade dyrt och heligt att han skulle närvara.men jag såg inte en skymt av honom.Efter det så ville han 2 dagar senare sätta in ett 2 celligt ägg som dessutom var dåligt.
    Sedan krävde jag ett gratisförsök efter den händelsen och fick det också.men det var inga glada miner på kliniken och sköterskan Marianne frågade mig om jag var "bang"( rädd) för henne och Sven L.
    Sen dess så satte jag inte min fot där mer.

    Hoppas du får med dig en kompis.Det är alltid skönt då resan i sig är både psykisk och fysisk jobbig och man behöver någon egentligen som också man kan prata av sig med.Göra något kul med.Ensamna fertilitesresor är inte alls kul.Men vad gör man inte! Lycka till nu?
    Är du på G snart?


    Epepepa skrev 2008-12-15 17:09:19 följande:
    Sleepingbeuty skrev 2008-12-09 10:33:50 följande:
    Vart ska du göra ÄD någonstans?
  • Sleepingbeuty

    Ha ha ha ...du är rolig du.Du kommer att känna dig stressad när du sen är där inför ET:n.Den stressen hjälper nog
    Många kramar och lycka till nu!!!!


    mytrouble skrev 2008-12-15 22:39:35 följande:
    Neej, jag känner mig totalt avslappnad och harmonisk - tror jag är hög på allt östrogen Men då var det alltså inte bra enligt dig kära Sleepy. Hur ska jag nu göra för att stressa upp mig då??? Epepa: Förstår precis det där med att ta med en kompis. Himla bra ide faktiskt! Kanske ska börja reka lite redan nu? För hur kul är det att vara på Cypern ensam en vecka? Tycker inte jag iaf..Tack Paddan!
  • Sleepingbeuty

    Lycka till nu Mytrouble.Jag skickar många många varma kramar på din lyckosamma resa nu!!!! Tänker på dig!

    Och du...man blir speedad av anspänningen och hormonruset

  • Sleepingbeuty

    Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
    Hoppas vi som ännu inte har lyckats ska få till det 2009!!

  • Sleepingbeuty

    ÄD= äggdonation: Kallas det när man får ett eller flera ägg donerade till sig.
    Det kan sker genom att man får en egen äggdonator och man får då alla de ägg som den donatorn producerar.
    På AVA i S:T Petersburg så kan man dela på en donator och får då dela med en annan mottagare.

    Emryodonation= är antingen överblivna ägg från IVF:er som är frysta som man får för ett billigare pris.Redan befruktade.

    Eller så producerar kliniken egna ägg som de fryser ner som då är befruktade och de försöker då macha dig med dom.Alltså inga överblivna.
    Kliniker gör olika och de kallas också olika, en del säger att de är donerade embryon.
    En del kallar det för embryoadoption.

    En del förvirringar i dessa olika begrepp.

Svar på tråden Försökar -bli -gravid tråd 40+