Hurghada, Egypten
Hej!
Ska på bröllopsresa till Egypten i januari, är nu i v. 14. Nån som varit där som gravid?? Några tips? Vad ska man tänka på/undvika/bra restauranger/skräckställen m.m.
Alla tips och tankar välkomna!!
Hej!
Ska på bröllopsresa till Egypten i januari, är nu i v. 14. Nån som varit där som gravid?? Några tips? Vad ska man tänka på/undvika/bra restauranger/skräckställen m.m.
Alla tips och tankar välkomna!!
Åk inte till Hurgarda har varit där och man blir trött på frukost maten efter en vecka, maten är smaklös, dessutom är det bara försäljare på varenda gata, affär efter affär dom lurar en på sake som kunde ha varit billigare att köpa, skulle nog inte åkt dit på bröllopsresa.
Väldigt lätt att bli magsjuk där efter vad jag hört med folk som varit där.
Nu är ju resan redan betalt och bokad, så det blir nog inte att vi ställer in... Vet andra som varit där och tyckt det var jättetrevligt, det där är ju så individuellt... Tänkte mest på om det var ngt särskilt jag skulle tänka på med tanke på att jag är gravid...
Det enda roliga är att snorkla annars finns där ingenting att göra om man inte hittar på några speciella utflyktsmål dessutom kan dom lätt sno dina pengar på hotellen på bankomaten och då blir man fattiglapp ommaninte kan låna av nån därhemma, enda härliga me egypten va båt-maten och utflykterna men dom tog tid
jag var där i v. 30 (eller om det var 31...) Vi bodde i makadi bay, söder om Hurghada. Det gick jättebra! Solande, badade och snorklade hela dagarna. Var bara noga med att sprita händerna med handsprit så fort du tagit i framförallt pengarna! Hoppas ni får en bra semester!!!!
Nja du lär bli sjuk redan första veckan det blev många som reste samma plan som oss, man måste köpa magsjuketabletter på apoteket det ligger apotek nära hotellen du kan fråga han vid disken vad du behöver köpa för att inte bli förkyld eller få magsjuka. Plus mycket sololja, skugga, och kläder där inte solen bryter igenom dui kan bränna dig en hel del.
Även pengarna kan va smutsiga så som hon ovan skrev handsprit kan var ajätte bra, och jag va själv jättenöjd me utflykterna men man bör vara förberedd på att ha magsjuketabletter det botar det mesta som sagt. Menade inte att allting va negativt me egypten men första gången kan det bli mycket information.
Hoppas ni får en trevlig resa
Glöm ej att dricka mycket vatten vattnen i flaskorna är bäst köp hem dem och ha på rummet, drick ofta och mycket så ni inte får solsting. Pizza är gott och billigt och har man barn så äter säkert barnen det ofta.
Ät nere på New Marina. Ganska så nyöppnat, rent och fräscht. Rena resturanger och god mat.
Inga försäljare som drar i en, det får de inte.
Inga gatuförsäljare som springer runt överallt.
Förvisso helt turistanpassat,men ibland kan det vara skönt med lugn och ro.