• Analoga

Är bågkappor inne igen?

typ såna här alltså?

Måste fråga er som har koll på trenderna; för jag har sett en granne, en ung tjej som brukar ha rätt trendiga gardiner, som hade en sån där i köksfönstret nu!

För mig är det verkligen tantigt, men det kanske börjar bli inne igen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-06 22:03
    Alltså hon hade inte exakt den gardinen som på bilden! Ville bara visa hur gardintypen såg ut!
  • Svar på tråden Är bågkappor inne igen?
  • Miss Daisy

Jag har ingen aning men panelgardiner måste ju vara ute i varje fall? Känns rätt uttjatat.

• Clio

VERKLIGEN INTE!! Hon kanske kankse har julnostalgi. Jag jobbar med textil till vardags så jag vet vad jag pratar om!!

• Analoga
    Joonas skrev 2008-12-07 00:16:19 följande:
    Skona oss från nya kapp-trender!
    Håller med dig - därför jag blev så förvånad när jag såg att hon hade dem i köket - för jag kan väl aldrig ha missat att någon ny flyttat in? Fundersam
  • La Lola

Man har väl det man tycker är fint?
    Det har iaf jag.

Skule aldrig hänga upp panelgardiner bara för det är modernt.

Så din granne kanske helt enkelt gillar gardinen o tycker den är fin?

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Balehead

Spelar det roll om det är trendigt eller inte? Gud bevare mig för människor som inte törs avvika från modet.

• La Lola
    Balehead skrev 2008-12-08 10:09:16 följande:
    Spelar det roll om det är trendigt eller inte? Gud bevare mig för människor som inte törs avvika från modet.
    Håller med.
  • Joonas
    La Lola skrev 2008-12-08 08:05:01 följande:
    Man har väl det man tycker är fint? Det har iaf jag. Skule aldrig hänga upp panelgardiner bara för det är modernt. Så din granne kanske helt enkelt gillar gardinen o tycker den är fin?
    Balehead skrev 2008-12-08 10:09:16 följande:
    Om jag inte missförstått ts så undrar hon om det börjar bli trendigt igen. Ingen har påstått att man inte bör avvika från trender eller förtrycka sina egna preferenser?

Alla blir trots allt påverkade av trender och mode. Har ni aldrig varit med om det själv? Något som ni tyckt varit jättefult som några månader senare kanske inte är sååå fult för att till slut kanske till o med bli snyggt?

Själv är jag beroende av det lilla dagsljus som vi får i detta land och har därför inga gardiner alls, kappor äv min största ljusfiende för de hänger alltid i fönstret och stjäl ljus!
  • La Lola
    Joonas skrev 2008-12-08 10:24:40 följande:
    Om jag inte missförstått ts så undrar hon om det börjar bli trendigt igen. Ingen har påstått att man inte bör avvika från trender eller förtrycka sina egna preferenser? Alla blir trots allt påverkade av trender och mode. Har ni aldrig varit med om det själv? Något som ni tyckt varit jättefult som några månader senare kanske inte är sååå fult för att till slut kanske till o med bli snyggt? Själv är jag beroende av det lilla dagsljus som vi får i detta land och har därför inga gardiner alls, kappor äv min största ljusfiende för de hänger alltid i fönstret och stjäl ljus!
    Jag är inte så lättpåverkad näe.

Grejen var att Ts skrev att grannen alltid har trendiga gardiner annars.
    Men grannen kanske älskar de hon satt upp även om de inte är som hennes andra.
    O det är väl så det ska vara? Att man hänger upp de gardiner man själv gillar.
  • Analoga
    Joonas har förstått mig rätt Jag undrade bara om de blivit trendiga igen eller ej, eftersom tjejen ifråga brukar ha det som är "inne" i fönstren. Blev då väldigt förvånad när hon hade en bågkappa vilket jag bara sett äldre har

Jag är absolut ingen trendnörd. Jag har det jag tycker är fint; men jag kan ju inte sticka under stol med att man blir lite påverkad av trender, vem blir inte det? Fast jag har bara de "trender" jag tycker är fint, skulle aldrig ha något jag inte tycker om
  • La Lola
    Analoga skrev 2008-12-08 12:21:38 följande:
    Joonas har förstått mig rätt Jag undrade bara om de blivit trendiga igen eller ej, eftersom tjejen ifråga brukar ha det som är "inne" i fönstren. Blev då väldigt förvånad när hon hade en bågkappa vilket jag bara sett äldre har Jag är absolut ingen trendnörd. Jag har det jag tycker är fint; men jag kan ju inte sticka under stol med att man blir lite påverkad av trender, vem blir inte det? Fast jag har bara de "trender" jag tycker är fint, skulle aldrig ha något jag inte tycker om
    Bara äldre?
    Jag är 34 o räknas nog inte som nån äldre hoppas jag.
  • Analoga
    La Lola skrev 2008-12-08 12:23:17 följande:
    Bara äldre? Jag är 34 o räknas nog inte som nån äldre hoppas jag.
    Nej, självklart inte. Jag sade bara att JAG bara sett äldre som har bågkappor
  • Balehead

La Lola skrev 2008-12-08 12:23:17 följande:

Bara äldre? Jag är 34 o räknas nog inte som nån äldre hoppas jag.
    Jag är lika gammal. Ärligt talat Lola - ibland tycker jag att man känner sig rätt gammal här inne...

Ledsen om jag uttryckte mig respektlöst mot dig Analoga, men det finns så många trendnördar härinne på FL att man blir alldeles mörkrädd ibland.
  • Joonas
    Balehead skrev 2008-12-08 13:47:36 följande:
    La Lola skrev 2008-12-08 12:23:17 följande: Jag är lika gammal. Ärligt talat Lola - ibland tycker jag att man känner sig rätt gammal här inne...Ledsen om jag uttryckte mig respektlöst mot dig Analoga, men det finns så många trendnördar härinne på FL att man blir alldeles mörkrädd ibland.
    Jag är 41...
  • Analoga
    Balehead skrev 2008-12-08 13:47:36 följande:
    La Lola skrev 2008-12-08 12:23:17 följande: Jag är lika gammal. Ärligt talat Lola - ibland tycker jag att man känner sig rätt gammal här inne...Ledsen om jag uttryckte mig respektlöst mot dig Analoga, men det finns så många trendnördar härinne på FL att man blir alldeles mörkrädd ibland.
    Jag är 40 och ingen trendnörd
Svar på tråden Är bågkappor inne igen?