några unga tre-barns mammor eller nån som väntar det tredje barnet?
är så nyfiken på om det är jobbigare med tre än vad det är med två! är det värkligen sån stor skillnad? och vad sker ekonomiskt?
är så nyfiken på om det är jobbigare med tre än vad det är med två! är det värkligen sån stor skillnad? och vad sker ekonomiskt?
Jag räknas väl inte längre som ung och jag väntar heller inte nåt barn Men kanske kan bidra med min erfarenhet
Jag tyckte det var en rätt stor omställning från 2 till 3 barn, man var alltid en vuxen kort. Tog ett tag att komma in i alla rutiner o få allt att flyta. Men det var ju inte skräckinjagande eftersom jag i dagsläget skaffat 2 till
HEjsan :) JAg räknas inte som så ug längre ( 29 år ) men jag hade fått mitt 4:e barn när jag var 24 så ag är inne här och kikar ibland. För mig har det varit som så att det har varit 1,2 eller flera *Skratt* tyckte inte skillnaden mellan 2 och 3 var stor alls. Ekonomiskt har man ju det mesta redan så där var vår största förändring att vi hade en sulky och en tvillingvagn om vi var ute på längre turer.
lycka till!
jag e 23 år o fick mitt 3:e barn i oktober månad (mina två första barn e födda år 02/03)
rent ekonomiskt sett så märkte man på barnbidraget, att gå från 2200 till ca 3600 (man får ju flerbarnstillägg).
annars e d inte ngn större skillnad rent ekonomiskt om man säger så, förutom att barn kostar ju såklart :) vare sig man har 1..2..elr 3.
jag tycker personligen inte att d har varit en sån stor skillnad, dock har d varit lite svårare att komma in med nya rutiner, eftersom man har haft sina två första barn "så länge" innan den 3:e kom så var man ju van vid en viss vardag. men nu e hon snart 2månader gammal o vi har börjat få grepp om allt nu :)
Jag tyckte det var mycket större omställning mellan 2 och 3 än mellan 1 och 2.
Mina barn är 6, 4 och snart 1 år gamla.
Som någon sa, man är alltid en vuxen kort ju! Man har bara 2 händer och det räcker ofta inte till. Sedan är ju alla barnen hemma från dagis när man är föräldraledig vilket ger en hög belastning tycker jag.
Ekonomiskt gör det ju inte så stor skillnad när det gäller att klara vardagen. Men bara en sån sak som att åka på semester blir ju helt plötsligt MYCKET dyrare. Det tycker jag är tråkigt eftersom jag älskar att resa.
Jag var 22 år när jag fick mitt tredje.