Hjälp! Ska på bröllop i v. 33 o vad ska jag ha på mig!!??
Någon som har varit med om nåt liknande? Hittar inga fina mammaklänningar nånstans tycker jag! Kan tillägga att det inte ska kosta för mycket. Snälla, några tips???
Någon som har varit med om nåt liknande? Hittar inga fina mammaklänningar nånstans tycker jag! Kan tillägga att det inte ska kosta för mycket. Snälla, några tips???
Måste det vara klänning då? ..
För att byxor å kavaj är ju snyggt ihop .. och kavajen behöver ju inte vara en mammasort utan en vanlig som du har öppen.
Annars så leta efter klänningar(vanliga) som sitter åt vid bysten men har löst tyg runt om magpartiet .. H&M kanske har .
Ja det ska vara kjol eller klänning. Inga byxor i alla fall. Är ett mycket fint bröllop med 100 gäster o min sambo ska vara bestman.
Jag ska på bröllop i v 30. Jag har hittat en klänning på Grow in life på rea, som var jätte fin. Men innan hade jag ångest. Som tur är hittade jag klänningen nu, gamla kläder går inte att ha, har blivit så stor sista veckorna.
Vet inte var du bor men du kan handla via deras hemsida också.
Indiska brukar ha snygga & prisvärda (ej mammakläder) klänningar kom jag på ..men som sagt .. se till att det är "fladdertyg" runt magen annars kommer du nog inte i dom.
Hade samma problem när min bästis gifte sig när jag var i v.38. Löste det med att ha ett par svarta mammabyxor, en svart kavajtop som jag hängde ihop lite snitsigt med en silverkedja mellan knapp/knapphål (liiiiite svårt att knäppa i mitt tillstånd, he, he, he... ) med en ljusrosa mammatop under och en vit tubtop som jag använde som maggömmare(stack ut lite under den rosa toppen, en fin frisyr med lite strass i, matchande strasshalsband och strassörhängen i vitt/rosa samt ett magsmycke (sånt man normalt har lite snyggt och ledigt över höfterna när man är smal...
) i vit strass där jag lät sluttampen hänga ner över magen. Till det hade jag ett par svarta sandaler med tunna band och hyfsat hög klack. Blev faktiskt riktigt snyggt till slut med lite uppfinningsrikedom och finurlighet.
Att hitta snygga mammakläder är ju helt hopplöst... Tur att det finns så mycket snygga accessoarer att latja med nuförtiden!
Fast du har ju ändå lite större chanser att hitta nåt roligt/snyggt eftersom du ju bara är i v. 33.
Lycka till!
Jag ska också på bröllop i v. 32.
Jag ska ha ett par beige snyggbyxor (mammabyxor köpt på H&M) och har tänkt en tunika till men än har jag hittat någon i min smak. Tycker inte om dessa konstiga mönster o murriga färger till ett bröllop. Jag vill ha ljusa, somriga färger- det är ju trots allt ett sommarbröllop.
Jag har en snygg tunika i garderoben men den har krympit under bysten "fniss". Nödlösning är att flytta en dold knapp- då kan jag ha den, men det vore skönt att slippa trassla med det.
Lycka till!
Hoppsan, nu ser jag att du hann skriva kjol eller klänning under tiden jag skrev.
Jag ska på bröllop i v. 36 och har köpt en vanlig klänning från Oasis, i stretchigt tyg och den är lite draperad på sidan vilket gör att magen får plats! Himla nöjd med den för det var verkligen svårt att hitta nåt snyggt! Lycka till!
köpte uuuurfina vita linnebyxor på PoP för nån dag sen för 595kr ..sååå snygga
+ en turkos sidentop/linne med paljetter på Gina tricot som man kan snöra under brösten så det passar perfekt på magen
Har samma problem. Ska på bröllop runt v. 34 och har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Får nog bli en löst sittande mammakjol och nån fin top. Älskar att ha kjol så byxor blir det inte tal om här
Var till Ullared idag men de hade inte så mycket mammakläder att hurra för över huvud taget. Får väl kolla lite hemma, är ju några månader kvar än.
Problemet är ju att man inte vet hur stor magen är då och tänk om man hittar nåt jättefint nu och sen när det väl är bröllop så hittar man inget alls istället.
Hej!
Var i samma bekymmer + att ekonomin inte tillät några specialklänningar. Hittade en klänning på HM som var svart i grunden med dovt turkosa mönster på, skuren under bysten och lite pärlbroderier vid urringningen! Jag tycker den var superfin! 298 kr...
Hejsan!
Jag ska själv iväg på en fin gala där det är aftonklännign som gäller! Jag trodde att jag aldrig skulle hitta en riktig fin festklänning då jag är lite överviktig redan innan grav. Men jag var inne på Pink and Purple för skoj skull och hittade flera stycken. Det var inte några mammamodeller men jag provade lite större storlek och bra modeller. Dvs ganska åtsittande över brösten men med gott om plats för magen!
Fanns från ca 500 och uppåt!
Men kolla i special affärer för finkläder, du kan göra klipp nu när det reas och allt!
Lycka till!
Jag var tärna på min bästis bröllop. Var visserligen "bara" i vecka 22 då, men jag köpte en omlottklänning som går att reglera lite som man vill över magen. Kan fortfarande ha den nu i vecka 34, även om den börjar bli lite liten. Det kanske kan vara något...?
Nu har jag i alla fall hittat fina kläder
Fina nog tycker jag i alla fall, folk får ju faktiskt acceptera att man inte kan klämma sig i vad som helst med en stor mage.
Billigt och billigt vet jag inte om det blev men det är kläder jag kan ha sen också, alltså ingen balklänning osv.
Det är en mörkbrun långskjol i olika nivåer ("volanger"), till det en ljus dimgrön meshtopp med små broderier på och så en mörkbrun virkad/stickad sån där trekantig schal som jag ändå ville ha.
Kanske inte låter så snyggt men jag tycker det är helt ok till ett bröllop med klädkod kavaj, som sagt, de får ju bara haja läget när man kommer vara som en uppblåst val
Kan ju lägga ut en bild sen om ni vill se.