Inlägg från: Aussielotta |Visa alla inlägg
  • Aussielotta

    7:an igen...

    Hej Hej.

    Nu har jag hittat hit. Ja, idag fyller viggo 2 år. Han blev firad på dagis i fredags med glass och en liten krona på hvuudet. Så gulligt! Igår hade vi min och jonas familj på lite glass och paketöppning och glögg. Trevligt och precis lagom. Idag skulle vi haft ett litet barnkalas, men jonas lyckades bli magsjuk i natt så vi fick avboka kalaset. Så himla trist. Så det blir inget firande överhuvudtaget idag. Men tror inte viggo förstår det. han har ju blivit firad i två dagar, så det räcker och blir över.

    Fått lite presenter också. En fin golvmatta med vägar och sånt. Han älskar att köra sina bilar där. Fick en kavel och lite grejer att göra pepparkakor med, ett pussel, ett par bilar och presentkort på Lindex för 1000 kr. helt perfekt. Lagom med presenter, vi ville nämligen inte ha för mkt.

    Nu skall jag surfa lite medan viggo sover. Vi är hemma hos min mamam och ppapa nu, och i eftermiddag skall vi till jonas mamma en sväng, så jonas får ta igen sig..... Hoppas för guds skull vi slipper bli smittade.....


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

    Hej Hej.

    Det är nog inte vinterkräksjukan som Jonas har/haft, men det är nåt skit i magen iallafall, vad det än är. Viggo såg lite hängig ut i morse, men han hade ingen feber och hade inte bajsat eller så, så jag lämnade honom på dagis. Får se om dom ringer hem honom om han blir dålig. Han var ledsen när jag lämnade honom, men tror mest det berodde på att han trodde atat jag skulle åka iväg på kurs i en vecka till och lämna honom igen...stackars liten...

    Mickispis är kul. Viggo har haft en spis från Food n Fun sen han fyllde 1 år och älskar den. Men mest är det bilar som gäller.

    MIA --> Hoppas ni klarar er från sjukdomar. Inte roligt.

    Vår jul blir lite konstig eftersom vi flyttar. Ville egentligen ha julafton hemma i nya huset, men insåg att det inte skulle orkas med från vår sida. Så jag tror att vi kommer att fira med jonas familj. Vill iofs gärna fira med min familj, eftersom min bror och hans familj kommer hem från Spanien i en vecka. Men vi får se hur vi gör. Nåt blir det ju iallafall.

    KRAM på er!


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

    Hej Hej.

    Åh, va mysigt det låter med luciafirande på dagis. Viggos luciafirande blev inställt. Två av fröknarna låg i förra veckan däckade i vinterkräksjukan och den tredje kände sig dålig. Något barn spydde i köket och några har inte kommit till dagis pga sjuka. Av den anledningen bestämde jag mig för att vända i dörren i torsdags då jag hörde att VKS börjat gå på dagis. Som ni vet så flyttar vi på tors-lör veckan som kommer och på mån är det slutbesiktning, tis kontraktskrivning, så det skulle vara liiiiiite dålig tajming om vi alla skulle däcka i VKS. Så jag bestämde mig för att strunta i min kurs och var hemma med Viggo på fm, jonas på em. I fredags var jonas hemma på fm och jag på em. Idag har han varit hos farmor och jag och min mamma har städat och packat hela köket, klädkammaren, vinden. Ikväll skall jag stryka alla lakan och sånt och lägga i papperskassar, lägga ner alla mina kläder, även en del av viggos kläder samt lite av hans leksaker som jag skall lägga undan.

    Vårt problem är hur vi skall lösa nästa vecka. Jag är ledig tors-fred, men då var tanken att viggo skulle vara på dagis och vi skulle flytta lite och få nyckeln til huset utan att "störas" av viggo så att säga. Men jag kanske är fånig som inte vill släppa iväg honom, även fast det varit helg och de flesta kanske är friska så finns ju viruset i hela dagiset....Synd iallafall att luciafirandet blev inställt.,de skulle eventuellt ha det nästa vecka...Tycker lite synd om viggo som inte får gå till dagis innan det stänger för jul...det är ju så mysigt kring jul med peppakakebak å sånt, men jag vet inte om det är värt att riskera? Vad säger ni? Han kanske inte ritkigt förstår det här med julkänslor riktit ännu, även fast han kan alla julsånger som de övat på på dagis...usch, jag blir nästan tårögd när jag tänker på det....stackars liten....


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

    Hej Hej.

    Så var jonas dålig igen. Magsjuk med kräkningar och diarrer hela natten. Fan också. Hur fasen kan man bli magsjuk två helger i rad och knappt återhämta dig däremellan. Nu lovar jag att viggo eller jag får skiten. Fan fan fan.....

    Som om vi inte har nog med fltytande och kontraktskrivning å sånt.....Jobbigt nu.


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

    KJ --> Jo, peppar peppar så mår vi faktiskt bra. Vet inte om man kan anse att det är safe för den här gången....men hoppas det iallafall.

    Viggo är inte på dagis mer för iår, han får stanna hemma, fyra barn sjuka i magsjuka med kräkningar idag så det är nog lika bra att stanna hemma, även fast det försvårar för oss båda, jonas som måste jobba och jag som måste packa..... men men, sånt är livet.

    Lite synd, för det är så himla fint julpyntat på dagis med julpåsar som hänger i taket som barnen skall få som julklapp och annat pyntigt. Vet inte om barnen egentligen förstår allt detta, men det är ändå gulligt :) FUnderar på att gå dit med viggo på fredag om läget verkar stabilt och i vart fall hämta julpåsen, säga godjul till fröknarna och lämna över lite julgodis och teckningar till fröknarna från viggo. Men vet inte om vi vågar chansa. Behöver kanske inte gå in och leka, utan bara stanna i kapprummet och säga god jul. Kanske räcker. Får fundera på det.

    Nåt som däremot är väldigt roligt är att vi idag skrivit kontraktet med NCC och banken! WOOHOO, nu är vi husägare på riktigt! Nu är det bara nycklarna kvar på torsdag samt flytten på lrödag! Jonas skall sova över i huset torsdag och fredag, för det rekommenderade NCC pga stöldrisken av våra vitvaror...tjuvarna vet precis när ägarna är hemma och inte....otrevligt.

    Nä, dags att hämta tvätt. Tjingeling! KRAM


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

    Å så blev Viggo sjuk okcså. Dock var det inte magsjuka, utan bara väldigt hes, hostig och 39 graders feber...bara.....Vaknade inatt av att han nästan kramade halvt ihjäl mig för att han ville ha närhet och så hostade han. Ville inte ha nån välling och grät hejdlsöst varje gång han hostade och så sa han att han hade jätteont i magen....då tänkte jag, nej, nu är det kört....fasen också. Men sen lugnade allt ner sig och febern steg till 39, han drack välling och alltså ingen magsjuka...puuuuh! Men ändå, så himla trist.

    Jag som hade tänkt gå till dagis en snabbis med viggo idag eller imorgon för att hämta julpåse och lämna teckningar till fröknarna och säga hejdå till dem....så blir det ju inte då...Synd...


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

    GRATTTTTTTTIS MEJA!!!!!! Stora goa tjejen! Hoppas att födelsedagen varit bra! Hur har ni firat? Berätta!


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

    Hej Hej!


    NU har vi installerat oss bra i huset. Viggo lyckades få 39 graders feber i tors-fre och var hängig även lör och fram till idag. Jonas mamma fick magsjuka så hon kunde inte ta hand om viggo på lördagen, så det fick min mamma göra, vilket inte var tanken från början då mamma skulle hjälpa oss att flytta. Men men, sånt som händer. Bara laga efter läge.


    Ösregn på tidig lördagsmorgon, inte optimalt väder för flytt. En av våra kompisar ringde och "sjukanmälde" sig (haha....säkert bakis och inte så road heller av det dåliga vädret), men vi hade tre starka grabbar som hjälpte oss under dagen, då det dessutom var uppehållsväder. Många av dem var dock tvungna att gå hem rätt tidigt pga julfirande, så vi slutade kl 15 för dagen. Jag åkte till hsuet och packade upp köksgrejer tills viggo och jonas kom samt mamam och pappa. Dagen efter var vi tvungna att åka till IKEA och köpa 2 st 80-sängar, då vår 160madrass inte gick upp för trappan...trist....och dessutom ville jag helst ha 2 st 90sängar nu när vi ändå var tvungna att köpa nya, men så har vi ju sängram, gavel, sängbord och byrå i samma serie, en serie från MIO som nu utgått, så det var inte riktigt läga att byta ut hela kitet. Så vi åkte iallafal och provade ut två madrasser i all hast, beställde leverans på kvällen och vips var det problemet ur världen. Sköna sängar var det dessutom som tur var!


    Efter inköpet på IKEA körde vi ett flyttlass till, en massa smågrjer. Garaget är nu till hälften fullt med lådor och annat krafs. Hälften kan man säkert slänga och så kommer definitivt att ske. Jag har iofs slängt en hel skåpbil full med grejer redan innan flytten, men nu när man blir mer och mer installerad i huset så märker man att man verkligen inte behöver vissa saker....så då blir det tippen med detta.


    Vi har fortfarande lägenehten kvar, men den skall flyttstädas i mellandagarna. Måttligt städas kan tilläggas. Nya hyresgästen skall totalrenovera så det är rätt meningslöst att städa ordentligt....Ett lass till tippen blir det också med lite grejer vi har kvar i lägenheten men som vi inte vill ha kvar eller ta med till hsuet.


    HUSET ja...hur känns det här? JO, helt underbart. Så härlgit och fint, precis så som jag hade tänkt mig det hela. Det är rätt lantligt enligt mitt tycke och vi har inte börjar bekanta oss med grannarna ännu, men det kommer nog. Alla har ju fullt upp inför jul. Bygget pågår fortfarande i närområdet. De närmsta grannarna mittemot och längs med gatan framåt (cirka 9 hus) flyttar in i jan-mars, men några hus är inte sålda, så de kommer ju att stå tomma, men de närmsta är iallfall sålda. Vi har kommit in bra i huset, köket är iordninguppackat, sovrummet, viggos rum, datarummet har fått in sina viktiga datorer och bokhylla. Vardagsrummet är lite kalt, vi har ingen teve just nu. Sålde vår tjock-teve till jonas mamma så nu måste vi köpa en ny. Kanske köpa en i mellandagarna. Nån som har ett bra tips på platt-teve? Skall vara bra kvalitet och minst 42 tum.


    Köpte lite presenter idag, men det var helt hysteriskt på stan. Känns som julstämningen lite granna försvunnit i och med vår flytt, men har ändå hittat en hel del klappar som jag hoppas skall gå hem. Själva har vi mest önskat oss grejer till huset. Märker att det är en hel del grejer man behöver som man inte haft ´tidigare. Roligt med nya grejer!


    Än har vi inte fått upp några tavlor eller sånt, men det krävs lite eftertanke innan man går på såna grejer. Får bo in oss i huset lite först.


    Nåväl, hoppas att ni alla mår bra. Silja, krya på dig från halsflussen nu! Hoppas ni orkat läsa mitt lååååååångt egotrippade mail...haha....Hörs snart igen,. GOD JUL!!! önskar Lotta med familj!


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

    Silja --> Fy attans va segt med ögon inflammation. Stackars dig. Hoppas du orkar genomlida kvällens festligheter ändå.

    Tavlor ja....vi har inte heller råd med äkta konst, men lite planscher eller vad man skall kalla det för, i snygg ram borde man kunna hitta......


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

    HEj Hej.
    Här är allt bra. Julen firades hos jonas mamma och man och jonas moster. Trevligt! Juldagen firade vi med mina föräldrar och min bror och familj som kom från Spanien. Kul för Viggo att träffa sina tre kusiner (julius 5,5, Emma 4 och Oskar 2,5 månad). De lekte så bra plötsligt. Roligt eftersom viggo pratar och kan kommunicera på helt annat sätt nu med dem. Trist att de bara var hemma en vecka och sen åkte tillbaka till Spanien.

    Mellandagarna har varit lite småhektiska. Mkt fixande i huset och idag har jag och mamma flyttstädat gamla lägenheten. Det var inte att leka med...det var skitjobbigt. Har lite kvar imorgon. Det värsta är att Jonas är så seg med att rensa ut hans skit i lägenheten. Det enda som finns kvar där är 4 flyttkartonger med gammalt skräp från hans förflutna samt högar med "papper" som man inte kan slänga,d vs från 2007 och framåt...SUck, VARFÖR har han inte tagit hand om detta tidigare? Jag har ju TJATAT på honom. Det hade ju underlättat liksom....Jag blir sååå trött på honom för detta. Det är vårt ständiga trätoämne, att han inte kan göra sin del i städandet i hushållet.


    Med detta glider jag snabbt vöer till mina förväntningar av 2009:


    - Vårda familjen bättre: nå fram till Jonas med kompromisser om hur huset skall skötas, vem som är ansvarig för vad osv. Sluta tjata och gnälla på varandra för småsaker. Just nu är vi på helt olika våglängder helt klart. Vi borde vara på samma våglängd, i synnerhet nu efter husköpet, men för tillfället är det mkt i våra liv. Jonas är småstressad för nya jobbet som han börjar i januari och det märker jag helt klart går ut över mig.


    - Få dagisplats i Torslanda för Viggo


    - Börja träna och må bättre rent fysiskt


    När det gäller graviditet så ligger det helt klart på hyllan. Det känns inte rätt att fundera på en sådan. Jag gillar så oerhört mkt att jobba och känner inte att jag vill lämna ifrån mig den biten av mitt liv igen ÄNNU. Jag har varit borta så mkt under de här två åren för tex inskolning och annat och känner att jag kommit i skymundan (även fast jonas tycker tvärtom pga alla mina kurser som jag måste gå på inom mittyrke och som då innebär att jonas måste dra största lasset hemma förstås)....Så syskon får vänta. Får nöja mig med brorsonen som är 2, 5 mån (visserligen boendes i spanien, men ändå) samt att tre kompisar är alla gravida med beräknad bf juni 09.


    Nä, nu skall jag nana.


    GOTT NYTT ÅR på er! Ses på andra sidan nyåret!


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

    HEj Hej!

    Ja, här har det verkligen varit lugnt på skrivfronten. Det har varit så mkt att göra de senaste veckorna att jag inte haft nån ork att skriva.

    Jag jobbar på som vanligt, det är fakitskt riktigt roligt för tillfället. Mkt att göra, men jag hinner gå i tid, vilket känns skönt. Viggo går på dagis istan, så jag kör honom dit på mornarna och jonas hämtar oftast. Det funkar faktiskt väldigt bra. Trodde det skulle bli gnälligare på mornarna, men får man bara upp honom i tid så han hinner vakna, så funkar det fint.

    Viggo verkar må bra, han trivs i huset och lever rövare som bara den. Han pratar så himla mkt, han pratar långa meningar, ibland 6-7 ordsmeningar och han vet så mkt liksom. Det är roligt!

    Vi har kommit ganska bra i ordning i huset, men det fattas tavlor och nya mattor. Sen är fortfarande garaget belamrat med lådor och grejer, vi har helt enkelt inte orkat ta tag i det, men det skall vi göra.

    Nä, nu sklal jag kolla líte teve.

    KRAM

  • Aussielotta

    sessa --> Ajdå, det låter inte roligt, men GRATTIS till att du kom in på högskolan!!!! Låter trixigt det där med dagis och om ni skall vara tillsammans eller inte. Varför vill du separera? Varför vill han inte separera? Nån av er som gjort nytt snedsteg elelr har ni bara tröttnat på varandra?

    Var jobbar han som polis nu? Vilket distrikt?

  • Aussielotta

    Sessa --> Är han ute och åker radiobil eller är han på utredning? Är han en så kallad "sjätte-terminare" då eller? Vad heter han i efternamn?

  • Aussielotta

    haha...du behöver inte vara orolig, jag skall inte kontakta honom, mest att det kan vara kul att veta eftersom jag ofta har att göra med just sjätteterminare som är på utredning och håller förhör i mina ärenden. Men du behöver inte säga vad han heter, det har givetvis ingen som helst betydelse.

  • Aussielotta

    Silja -_> Den ringen är jättefin. Har själv tänkt mig nåt sånt när jag gifter mig....när den dan kommer. Antar att ni funderar på att gifta er, eller? Va skojigt!!!

    Sessa --> Vill bara säga att jag aldrig skulle nämna ditt namn eller nåt sånt om jag skulle komma i kontakt med Marcus via jobbet. Så du behöver inte oroa dig för det.

  • Aussielotta

    Hej Hej på er allesammans!

    Hur har ni det? Verkar inte vara många som skriver här längre, vilket är himla synd, med tanke på allt vi delat de senaste två åren, både tårar och glädje, men det är väl så, livet går vidare.

    Här är det bara bra. Viggo är visserligen febrig och snorig men annars är det bra. Vi har fått dagisplats som jag tror jag sagt och inskolningen gick galant, tog en vecka sen var det som vanligt. Ett mkt bra dagis, engagerade lärare och man får veta mkt som förälder vad ens barn gör om dagnara, vilket är himla skojigt. Mkt pyssel och utflykter verkar det vara.

    Hoppas ni andra har det bra. Hur går det för dig Sessa? Hur går det med Leon? Dagis i J-kg?

    KRAM


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
Svar på tråden 7:an igen...