• Luddvar

bot mot mollusker??

jag har testat ett knep som BVC här tipsade om men min son var inte så glad åt det. Vi köpte Emlakräm och smorde på några mollusker och sen kan man liksom plocka bort dem. Äckligt. Sonen tyckte det var jobbigt trots att han inte kände speciellt mycket så det fick vara. Han har haft mollusker i ett år nu, eller det är nog lite mer faktiskt. Det verkar ha mattats av nu men det börjar poppa upp på dottern... TRIST.

• Luddvar

Det enda jag vet fungerar är att plocka bort dem. Emblasalva på och sen ta bort dem. Inte så trevligt kanske men man får bort dem i allafall.

• Luddvar

Casper och Novas mamma skrev 2008-12-30 22:06:37 följande:

ok!alltså trycka ut varet ur dom??
    Nej, inte trycka ur varet för då smittar man mer. Man ska, enligt anvisningar jag fått från BVC stryka på Emblakräm, vänta ett tag och så helt enkel dra bort dem. Det brukar gå att få grepp runt dem. Det blöder lite och man måste ha handskar på för annars smittas man.

Jag testade på min son men han blev rädd pga blodet, inga mängder så klart men han är lite harig , så vi tog bara bort 4 stycken. Sen har de fått fortsätta att läka sig själva. Nu har han bara nån enstaka kvar och det har gått 18 månader.
  • Luddvar

Casper och Novas mamma skrev 2008-12-30 22:23:29 följande:

aha ok!våran läkare sa att vi skulle låta dom vara så försvinner dom själv!
    ja, det är säkert det bästa. Men det tar sån tid. Men som sagt, jag bara testade att ta bort några men det var inte poppis så vi har låtit dem vara.
    Salubrinsalvan ska jag testa. Det som james här ovan tipsade om. Jag ska köpa hem det och smörja på de sista som min son har.
Svar på tråden bot mot mollusker??