• LabLover

bot mot mollusker??

Vi fick tipset från BVC att köpa Microcid på Apoteket. Fungerade väl så där men kanske hade de blivit färre/mindre utan krämen också.

Nu har vår dotter bara några små som inte direkt besvärar henne men hon får eksem runtomkring och det är ju inte så kul.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • LabLover
    Förväntansfull83 skrev 2008-12-08 19:43:10 följande:
    Hej!Min bonusdotter hade problem för ca 3 år sedan med mollusker och jag letade info på internet. Fick då veta att ringblomma ska ha bra effekt på dem, gick till hälsokost och där hade dom salva med just ringblomma. Kommer inte ihåg namnet men vet att den var lite dyr... Såg nästan ut som en brunkräm men var väldigt effektiv.Lycka till!
    Det har jag hemma (som jag köpt på en marknad en gång till mig själv mot eksem). Började smörja i morse. Vi får se hur det fungerar.
  • LabLover

Jag smörjer för fullt med ringblomssalvan och något händer men inte säker på vad det är. Själva mollusken har liksom blivit mer som en stor platt ljus skorpa. Mkt intressant! Känns som det går åt rätt håll iaf.

• LabLover
    Förväntansfull83 skrev 2008-12-14 21:28:38 följande:
    Det fungerade jättebra, men tänk på att smörja endast där det är utslag. Salvan vi hade var som en brunkräm och hon fick som en liten skiftning i hudfärgen precis där vi smörjt. Som tur är så är hon lite mörkare i hyn, men jag tänkte på de som har barn som är väldigt ljusa.Det tog inte alls många veckor innan alla mollusker var puts väck!
    Glömde berätta att den salvan vi har inte "färgar" huden så det är nog olika. Vi kluddar på rejält morgon och kväll
  • LabLover
    Lellan skrev 2008-12-28 19:03:57 följande:
    Hej på er och god fortsättning!Hur går det för er och dom tråkiga molluskerna? Själv vet jag inte om det blivit någon skillnad eller inte. Vissa dagar ser det bättre ut , andra sämre Ska till apoteket imorgon och köpa zinkplåster som någon här tipsade om.
    Vår dotter har fått böjveckseksem i ena knävecket sedan sist. Hennes mollusker (eller vad det nu är) verkar försvinna men den stora som kom först och satt i mitten är kvar. Ser nu mest ut som en stor röd finne som är infekterad i mitten och som man bara vill klämma på. Dottern är inte det minsta besvärad av den dock. 
  • LabLover
    Lellan skrev 2008-12-28 22:13:50 följande:
    Du har alltså tagit ringblomssalva på molluskerna? Får kanske testa det då. Har hon fått eksem där molluskerna satt/sitter?? Båda mina barn har det Inte alls kul. Hoppas det försvinner snart.
    Ja, det testade jag men bara i en vecka. Hennes hud runtomkring blev så torr att jag nu använder Locobas. Just eksem runtomkring verkar vara vanligt tyvärr. OM hon har otur får hon problem med handeksem i vuxen ålder som jag har
  • LabLover

Nu helt plötsligt är mollusken som är kvar torr och fin. Var lite vit ruva på den i morse. Kanske är den på väg bort? Eksemet runtom har lagt sig också.

• LabLover
    Casper och Novas mamma skrev 2009-01-01 17:29:56 följande:
    Min sons flesta mollusker har oxå börjat torka lite men han har en blaffa uppe på foten...stackarn!ont å sätta på skon!tänkte jag skulle badda med alsolsprit ikväll när han duschat!jobbigt när han har ont av dom för att dom har svullnat....har era barn ont av dom???
    Nej, de vår tjej har haft har sitter/har suttit på framsidan av låret nära ljumsken.
  • LabLover
    Casper och Novas mamma skrev 2009-01-01 17:29:56 följande:
    Min sons flesta mollusker har oxå börjat torka lite men han har en blaffa uppe på foten...stackarn!ont å sätta på skon!tänkte jag skulle badda med alsolsprit ikväll när han duschat!jobbigt när han har ont av dom för att dom har svullnat....har era barn ont av dom???
    Om de sitter på besvärliga ställen brukar man ju få ta bort dem. Det hade jag undersökt i ert fall.
  • LabLover
    Casper och Novas mamma skrev 2009-01-01 21:54:21 följande:
    ja dumma mollusker..några på caspers fot har flytit i hop och det är svullet så nu får stackarn ont i fötterna när han tar på sig skon för det klämmer...blir ingen karate träning imorrn ifall han råkar ha sönder nån under träningen plus att han har ont!
    Casper och Novas mamma skrev 2009-01-02 11:34:13 följande:
    ok bara 10?hehe min stackars son har säkert 70 st
    Men det där måste du ju åka och visa upp! Han måste ju kunna ha skor på sig stackarn!
  • LabLover

Vår dotter har bara en som blivit stor som en finne (de andra är små och knappt märkbara om man inte kollar noga).

Hennes stora mollusk har blivit infekterad säkert 4-5 ggr under hösten och inte försvunnit. Hopplöst när det blir så för då blommar det upp eksem runt också.

Svar på tråden bot mot mollusker??