• Pajsarn

bot mot mollusker??

Våran son hade sina molusker bak på benen i säkert 1 år innan de blev röda och gula, som små äckliga finnar. Han började klia och besvärades jättemycket. Det är i detta skede som de smittar.

Fick då ett fantastiskt tips här på FL. Jag baddade med alsolsprit och satte över zinkplåster (finns på rulle på apoteket). Klippte små bitar så jag rymde typ 2-3 molusker på varje plåsterbit.Zinket förskyndar läkningsprocessen, till slut när man drar bort plåstret följer den gula ploppen i mitten bort. Det börjar blöda och den mollusken är ett minne blott.
    Så här höll vi på morgon och kväll i säkert en vecka eller 10 dagar. Molluskerna försvann!!! Det var helt klart värd all möda!

• Pajsarn

Jag vet inte riktigt, men jag gjorde så. Tvättade och satte nya på morgonen, rev av dem på kvällen. Tvättade och satte nya...
    Gradvis kommer du se att inflamaionen "kommer närmare" och till slut lossnar de. Lycka till!

• Pajsarn

Luddvar - jag försökte oxå den varianten för jag kunde liksom inte låta bli att klämma lite på dom. Men min son skrek som en stucken gris och sen hade han lite svårt att lita på mig, fick nästan inte ens tvätta...så jag tror inte den metoden är att rekomendera!

• Pajsarn

Milla 2 - Jag ville oxå behandla med kortison eftersom han fick så mkt eksem runtom men på mitt BVC avrådde de mig, eftersom symptomen då kan förvärras.

Svar på tråden bot mot mollusker??