Inlägg från: väntar i Kina kön |Visa alla inlägg
  • väntar i Kina kön

bot mot mollusker??

Jag vill gärna ochså veta...*ler Hopplöst med dessa mollusker

• väntar i Kina kön

Lellan skrev 2008-12-15 16:59:46 följande:

Min son har bara några stycken i ena knävecket. Men jag är gärna med ändå, om du vill alltså. Var bor du då?
    Har testat men fungerade inte på vår kille(snyft) Trist och han har kring ögat samt hakan och bröstet. Ser inte roligt ut alls och jag har provat med silver vatten på bröstet samt hakan men utan resultat
  • väntar i Kina kön

Silver vatten kan du hoppa över...*ler Funkar inte

• väntar i Kina kön

Det är så jobbigt med dessa molusker. Konstigt att det inte finns någonting som kan bota. Det verkara vara mycket vanligt bland barn

• väntar i Kina kön

väntar i Kina kön skrev 2009-01-01 21:51:16 följande:

Det är så jobbigt med dessa molusker. Konstigt att det inte finns någonting som kan bota. Det verkara vara mycket vanligt bland barn
    Mollusker manar jag förstås...*ler
  • väntar i Kina kön

Pajsarn skrev 2008-12-07 21:15:50 följande:

Våran son hade sina molusker bak på benen i säkert 1 år innan de blev röda och gula, som små äckliga finnar. Han började klia och besvärades jättemycket. Det är i detta skede som de smittar.Fick då ett fantastiskt tips här på FL. Jag baddade med alsolsprit och satte över zinkplåster (finns på rulle på apoteket). Klippte små bitar så jag rymde typ 2-3 molusker på varje plåsterbit.Zinket förskyndar läkningsprocessen, till slut när man drar bort plåstret följer den gula ploppen i mitten bort. Det börjar blöda och den mollusken är ett minne blott.Så här höll vi på morgon och kväll i säkert en vecka eller 10 dagar. Molluskerna försvann!!! Det var helt klart värd all möda!
    Nu har jag köpt samma som ni...*ler och hoppas att det försvinner. Det är första dagen i dag och jag ska kämpa!!
  • väntar i Kina kön

LabLover skrev 2009-01-05 10:43:21 följande:

Vår dotter har bara en som blivit stor som en finne (de andra är små och knappt märkbara om man inte kollar noga). Hennes stora mollusk har blivit infekterad säkert 4-5 ggr under hösten och inte försvunnit. Hopplöst när det blir så för då blommar det upp eksem runt också.
    Mitt råd är att lägga på någonting på mollusken så att det inte blir fler. Vår kille fick en stor på hakan och nu har han massor
  • väntar i Kina kön

Nu har jag badat med alsolsprit samt använt zinkplåster och molluskerna har blivit lite mindre tycker jag. Fortsätter ett tag till och hoppas

• väntar i Kina kön

väntar i Kina kön skrev 2009-01-06 21:53:12 följande:

Nu har jag badat med alsolsprit samt använt zinkplåster och molluskerna har blivit lite mindre tycker jag. Fortsätter ett tag till och hoppas
    Fungerar inte men torkar ut lite MEN jag tycker att det börjar dyka upp fler så jag har nu kommit fram till att de måste läka ut själv. Har försökt med silver vatten och nu detta.
Svar på tråden bot mot mollusker??