• The Bumblebee

Vart hittar ni fina, färgglada påslakan till barn?

Barnen ska få nya sovplatser - i våningssäng. Så nu kommer alla junior-påslakan att plockas bort, däribland grabbarnas favoriter Blixten McQueen och Bamse...

Jag skulle vilja köpa lite nya - fullstora - påslakan med "barnsliga" motiv . Våra är så tråkiga och jag märker att barnen gillar när det är mycket färg och glada mönster.

Vart handlar ni påslakan/sängkläder till barnen? 

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vart hittar ni fina, färgglada påslakan till barn?
  • puma82

Vi har handlat fullstor men med lite mer barnmotiv på, på: Ikea, Hemtex och Rusta.

Men jag tror nog att ni skulle hitta på Jysk, de har typ pim pim, cars, törnrosa, nalle puh m.m, men beror säkert på lite affär och tidpunkt. Men som sagt, testa Jysk  
    Och hoppas killarna gillar att sova i våningsäng
    * Tuva-Li, 070312 *
  • dragon06

vi har köpt som ovan ibland sedan har jag en underbar svärmor som älskar att sy så hon har köpt tyg och sytt till full stora täcken samt de små täckena när vi hade det..

• The Bumblebee

Det är på Jysk vi har handlat förut. Brukar finnas ungefär samma motiv på dem som på junior-storleken. Hoppades hitta nåt annat än just Cars eller annat Disney-motiv.

Hoppas att det finns roliga motiv på IKEA, gillar ju deras lakan. Bra tips!

Är det bara vi som tycker att påslakanen från Jysk är hårda förresten?

• lövet2

Jysk. De senaste vi köpt var med Nalle Puh, Spindelmannen och det där jä*la fotbollslaget från Barcelona (vad det nu heter).

• fjäilen

i de flesta barnvagns affärer finns de mesta, varför inte sy dina egna påslakan? på de flesta tygaffärerna finns ett stort utbud på fina och roliga motiv.

• The Bumblebee

Har kollat IKEA's hemsida nu. Tycker att det är himla fina lakan där - och priset är ju ännu bättre!

Är tyvärr för lat för att sy egna lakan just nu...annars hade det varit ett bra alternativ!

• kaveldun

Hemtex har jättefina! Just nu har de dessutom extrapris på lakanset till barn; 99:- för påslakan + örngott. Köpte ett jättefint som är randigt på ena sidan och har traktorer och lastbilar på andra.

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • strojes

Säger som flera innan mig, IKEA. Där finns det många roliga påslakan till barnrummet.

• Mannehkunda

Köp inte på jysk iaf, även om de har stort utbud...

De jag har därifrån är ojämnt sydda, det blir jättekonstigt när man drar på det på täcket..

Åk till IKEA, då håller de längre och passar till täckena. De har lite finare mönster också, inte bara Disney

• lilla sandra

Hemtex har jättefina med bamse (bått tror jag) o lille skutt (rosa/rött) jättefina.

• The Bumblebee
    MrsManneh skrev 2008-12-08 20:35:12 följande:
    Köp inte på jysk iaf, även om de har stort utbud... De jag har därifrån är ojämnt sydda, det blir jättekonstigt när man drar på det på täcket.. Åk till IKEA, då håller de längre och passar till täckena. De har lite finare mönster också, inte bara Disney
    Jag har samma erfarenhet av Jysk - plus att jag tycker att lakanen därifrån är så hårda. Känns som om de är nystärkta trots att man tvättat dem massa ggr.

Imorgon bär det av till IKEA, ska köpa fina - och MJUKA - påslakan där! Ska passa på att kolla på Hemtex oxå!
Svar på tråden Vart hittar ni fina, färgglada påslakan till barn?