• salsajenny

Skönhetstävling för små barn!!!!

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article390105...

Läs och låt er förfasas. Förklädd barnmisshandel. Fruktansvärt. Det gör ont i mitt mammahjärta när barn ska behöva stå ut med sånt här, att deras egna föräldrar medvetet utsätter dem för såna här saker och på fullaste allvar tror att det är bra och roligt för barnen.

Såvitt jag vet finns inte detta fenomen i Sverige, och vi kan bara be till vår lyckliga stjärna att det får förbli så.

*ryser*TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-08 10:49
    Hoppas denna länken funkar nu då...
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article3901052.ab
  • Svar på tråden Skönhetstävling för små barn!!!!
  • JEZICA
    Inget napp på länken.. vad hette rubriken på artikeln genom aftonbladet då, så kan man ju kika efter själv.

God Jul !! 
  • moretime

Läste artikeln i söndagsbilagan och funderade på vad det skiljer sig vad man kan tycka är bra eller dåligt för sina barns självkänsla. Helt otroligt ansåg ju dessa föräldrar att skönhetstävlingarna lärde deras barn för livet, att "ta för sig" och att kunna föra sig på rätt sätt.
    De trodde det var något bra för barnen.
    Och vad är det för 45-årig gubbe som satt och dömde dessa barn...utklädda till minivuxna med smink och löshår...ryser också!

• JEZICA
    Ah.. fy... man finner inga ord för sånt där..
    Borde ju absolut INTE få vara tillåtet..

• salsajenny
    JEZICA skrev 2008-12-08 10:49:24 följande:
    Inget napp på länken.. vad hette rubriken på artikeln genom aftonbladet då, så kan man ju kika efter själv.God Jul !! 
    länken i TS uppdaterades och verkar funka nu. =)
  • Thaleia

Ja, läste artikeln imorse och satt och förfasade mig! Stackars barn!!

• Arvid06Allis09

Det är så sjukt, sjukt, sjukt, SJUKT!!!!!! Jag blir så arg, förbannad, ledsen och irriterad när jag läser om det!!!! Fy f*n vilka människor det finns i denna moderna, upplysta värld! Man blir ju mörkrädd... Samtidigt tänker man ju lite: "Så typskt USA!"...

• mia mamma

Precis kollat och det är helt otroligt vad man hittar på. Stackars barn som inte få vara just barn och tyvärr det ända de lär sig är att utseendet spelar roll.
    Skulle aldrig utsätta mina barn för det.

Oliver -04 & Elin -07
  • moretime

Men hur kan den äckliga domaren visa sig utan att skämmas? Vilken verdervärdig människosyn!

• salsajenny

Min första tanke när jag läste artikeln var: "makabert". Jag blir äcklad över att det finns idioter som på fullaste allvar uppmuntrar barn, mammor och fd skönhetsmissar och domare i dessa tävlingar, att delta i detta vidriga evenemang. Har sett dokumentärer om saken på tv oxå, och det är ännu värre att se det hela, än att bara läsa om det....

de få stackars flickor som tror de vill delta i tävlingarna, vet ju inte bättre, de har ju blivit totalt hjärntvättade av sin mamma/omgivning/samhälle/media......att inte mamman ser detta för vad det är, utan verkar tro att "ja, min dotter VILL ju så gärna detta!" och ser sin chans att förverkliga sina egna drömmar, alt. återuppleva hela skiten genom sitt stackars barn.....det är så skrämmande!!!

• mkvp

Tänker på den underbara filmen .Little miss sunshine. när jag läser det här....

Svar på tråden Skönhetstävling för små barn!!!!