• jaf

bra kontaktövningar till hund

skulle villja ha lite tips på bra kontaktövningar...jag behöver få mer kontakt med min hund(ögonkontakt)

• Svar på tråden bra kontaktövningar till hund
  • Zemcia

ropa hennes namn o varje gång hon tittar på dig så ger du godis och beröm. har funkat med min hund i alla fall.

• annelie1976

sätt dig på golvet, placera din hund framför dig. lägg en godis på ditt ben el på golvet mellan dig och hunden. När hunden tittar på dig så ge ett varsågod. Hunden får aldrig lyckas sno godisen utan att titta på dig först.

• jaf

oki tack...sen när han e ute så vill ja han ska kolla på mig men han lyssna inte alls! vad ska ja göra

• annelie1976

Ha honom i koppel, säg hans namn och komandot som du valt, mitt är Julia- Gå nära eller Julia-Här ( det beror på vad jag vill att hon ska göra) När han inte tittar på dig eller gör som du säger. Gå fram "nyp" honom på rumpan, direkt när han ger respons så backar du och ger beröm.

Det du gör är att visar att -HEY, skit inte i mig är du snäll, när han sen ger respons, låg hållning, ögonkontakt, mm så backar du och det betyder- Välkommen in , nu är vi kompisar igen.

• jaf

oki det låter ju bra=)
    men de e när han möter andra hundar mest då är han``döv``
    en de du säger med nypa i rumpan fungera det?=)

• annelie1976

Alltså du måste ha honom kopplad annars lyckas han, han vinner då. hela grejen är att du måste avleda honom och du måste vara 100 ggr roligare än den där andra hunden. Nyp i rumpan, kontakt BERÖM.. duuuktig ojojoj haha ja du vet. Ta omvägar tills det sitter och kom ihåg Godis regn!

• jaf

hehe jaa men de e såå jäkla svårt var bor du kan du komma ner och visa;)*skämtar*

• jaf

hehe jaa men de e såå jäkla svårt var bor du kan du komma ner och visa;)*skämtar*

• annelie1976

hade jag gärna gjort...

• Hundtok

Som TS vet från tidigare trådar så håller jag inte alls med om att du ska ropa hundens namn.

Funkar inte kontaktövningarna inomhus så funkar de heller inte utomhus. Börja inomhus och när de funkar till 100 procent så byter du miljö.

Svar på tråden bra kontaktövningar till hund